Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mijn vrouwtje wil ...

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mijn vrouwtje wil ...

    absoluut de famillie en vakantie foto's in een album

    Nu was dat vroeger geen probleem. Maar sinds ik digitaal bezig ben laat ik deze meestal ontwikkelen op formaat 6 x 4,5

    Ik zie dat echt niet zitten om al die foto's met hoekjes en andere toestanden in te kleven en zij ook niet

    Insteek albums voor dit formaat blijken echter moeilijk te vinden.

    Hoe hebben jullie dit opgelost en/of waar zijn zulke albums te verkrijgen

    Jo(han)
    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

  • #2
    Interressante vraag, ik zit een beetje met hetzelfde probleem. De grote foto's plak in een groot album maar al de gewone foto's in 4/3 formaat liggen voorlopig nog in een schoendoos...
    Canon 6D

    Comment


    • #3
      Print ze ineens op a4 vellen, met 3 of 4 , verander veel van formaten, en steek ze de plastiek inlegvellen die overal te koop zijn.
      R

      Originally posted by Jo
      absoluut de famillie en vakantie foto's in een album

      Nu was dat vroeger geen probleem. Maar sinds ik digitaal bezig ben laat ik deze meestal ontwikkelen op formaat 6 x 4,5

      Ik zie dat echt niet zitten om al die foto's met hoekjes en andere toestanden in te kleven en zij ook niet

      Insteek albums voor dit formaat blijken echter moeilijk te vinden.

      Hoe hebben jullie dit opgelost en/of waar zijn zulke albums te verkrijgen

      Jo(han)

      Comment


      • #4
        je kan natuurlijk nog iets anders dooen ook he.

        Ik maak in PS een compositie vna verschillende foto's en print deze dan op A4 uit. Gevolg deze moet ik dan nog wel in een album plakken maar dat album is volgens mij veel leuker dan wat je anders kan bereiken.

        Enkele vb:



        groter formaat hier : http://www.pbase.com/image/431366/large





        In mijn ogen dus leuker als een gewoon album maar ik waarschuw je wel het is veel werk.

        Comment


        • #5
          hey slipstream maar wel zeer creatief en leuk om in te kijken, dat is top man !

          Comment


          • #6
            Zelfde systeem als slipstream hier: ik maak er A4's van ook.
            Peter

            http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
            http://www.photoblog.be/peterwarson

            Comment


            • #7
              Goed idee slipstream en een knappe compilatie die je ons hier laat zien.

              Maar spijtig genoeg nog geen oplossing voor mijn probleem

              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                Jo

                Er zijn ook albums met een beschermfolie over elk blad, al wat je dan moet doen is de folie opzijhalen, je foto's op het blad schikken en de folie over het blad wrijven. Ales blijft mooi beschermd op zijn plaats en de foto's kunnen ten allen tijde verplaatst worden zonder ze te beschadigen.
                Albums
                Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

                Comment


                • #9
                  Slipstream : das knap gedaan. Moet dat ook eens doen
                  Groetjes,
                  Arvid


                  Reis- en fotowebsite

                  Comment


                  • #10
                    L-Charles: Inderdaad, ik ken die oplossing, maar persoonlijk vind ik die albums niet zo mooi. Veel te vaak luchtbelletjes onder het folie
                    Jo(han)
                    Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by amest
                      Slipstream : das knap gedaan. Moet dat ook eens doen
                      Ik doe dit al een tijdje maar het enige probleem is dat het toch veel tijd vraagt. Vooral gezien het feit dat je digitaal veel foto's neemt. Ik heb ondertussen al 45 A4's van mijn canada reis maar ben daarmee nog maar een dikke week ver van mijn drie weken durende reis. En tja na een tijdje begin je er weinig tijd in te steken en is het met vlagen dat je er nog iets aan doet (het is zeker al weer meer dan 2 maand geleden). Neem je minder foto's kan het wel snel gaan hoor. Andere reizen heb ik al veel sneller afgehandeld. Maar de reacties op zo een albums zijn heel positief want het is in mijn ogen de leukste en aangenaamste manier om een reis te presenteren. En ik geniet er dan ook steeds van om zo door mijn albums te lopen.

                      Comment


                      • #12
                        Hoewel ikzelf meer geboeid ben door een goed verzorgd reisverslag op mijn computerschermke kan ik er van inkomen dat er nog een pak mensen zijn die houden van het fotoalbum. Natuurlijk, als je daar een aantrekkelijk iets wil van maken zul je daar de nodige tijd moeten aan besteden. Foto's kleven, lay out verzorgen, beetje commentaar bijplaatsen........ net als ditzelfde reekske op je scherm brengen met eveneens wat commentaar en enige bijpassende muziek vraagt veel tijd.
                        Wil je iets dat snel is afgehandeld dan ga je natuurlijk altijd inboeten aan kwaliteit. Zoals je daar zelf opmerkt met de luchtbellen onder de folie. Het is dus een persoonlijke keuze denk ik.
                        fredje

                        Comment

                        Working...
                        X