Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lightbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lightbox

    ik had al een tijdje in de planning deze te maken



    en ben daar vandaag eens aan begonnen.
    de afmetingen zijn 90cm breed,50cm hoog,50cm diep.



    nu is mijn vraag wat kan ik het beste voor achtergrond gebruiken(gewoon een A3 papier?)
    en wat voor verlichting (niet te duur)

    het gaat hier gewoon om een goedkope oplossing dus het hoeven eerst geen top spullen te zijn maar moet er wel goeie resultaten mee kunnen halen.

    Groeten Nico de Jong
    Flickr

  • #2
    Re: Lightbox

    Nico,

    Ik heb ook zo'n buizen ding staan.

    Als achtergrond gebruik ik dikker papier van 100cm x 60cm. Een paar stukjes velcro gebruikt om de achtergrond makkelijk te kunnen vervangen.

    Tot nu toe heb ik 2 x 250W halogeen bouwlampen gebruikt als verlichting. Kleurtemperatuur van dat licht is niet helemaal wat het moet zijn, maar dat kan je corrigeren. Grootste probleem is dat je een beetje beperkt bent in hoe je kan belichten. Ik ga daarom binnenkort experimenteren met een aantal flitsers (Canon Speedlite).


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Re: Lightbox

      ik deed het ook altijd met bouwlampen maar ik vind dat teveel gepruts met de kleur ik zit nou aan zoiets te denken.



      waar heb je dit papier weg??
      Last edited by nicodejong; 13 januari 2007, 19:55.
      Flickr

      Comment


      • #4
        Re: Lightbox

        En ik heb zo'n tentje gemaakt en gebruik daar 2 van die halogeen bureaulampjes van de Blokker bij als verlichting, makkelijk plaatsbaar, klein, en goed van licht.
        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

        Comment


        • #5
          Re: Lightbox

          Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
          En ik heb zo'n tentje gemaakt en gebruik daar 2 van die halogeen bureaulampjes van de Blokker bij als verlichting, makkelijk plaatsbaar, klein, en goed van licht.

          dan zit je niet met de kleur van het licht??
          Flickr

          Comment


          • #6
            Re: Lightbox

            Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
            dan zit je niet met de kleur van het licht??
            Ik fotografeer bij zoiets altijd in RAW en kan dan later softwarematig meer aanpassen, dus ook de witbalans.
            Ik heb me bewust om te beginnen deze relatief goedkope lampjes gekocht omdat ik deze tak van fotografie nog moet "leren kennen", als het me bevalt kan ik altijd nog wat anders kopen. (maar de eerste testopnamen laten zien dat het ook met dat soort lampen kan)
            Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
            Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

            Comment


            • #7
              Re: Lightbox

              Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers Bekijk bericht
              Ik fotografeer bij zoiets altijd in RAW en kan dan later softwarematig meer aanpassen, dus ook de witbalans.
              Ik heb me bewust om te beginnen deze relatief goedkope lampjes gekocht omdat ik deze tak van fotografie nog moet "leren kennen", als het me bevalt kan ik altijd nog wat anders kopen. (maar de eerste testopnamen laten zien dat het ook met dat soort lampen kan)
              heb je een paar test foto's voor me??
              eerst had ik altijd een kartonnen doos met wit a4 er ingeplakt maar vond dat veel werk om het wit echt wit te krijgen.


              groeten nico
              Flickr

              Comment


              • #8
                Re: Lightbox

                Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong Bekijk bericht
                waar heb je dit papier weg??
                Dat vind je zeker in elke knutselwinkel.
                My work: VICTORIE.com

                Comment

                Working...
                X