Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

jouw lelijkste foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • jouw lelijkste foto

    als ik hier rondkijk zie ik de ene schitterende foto na de andere langskomen en dan denk ik steeds: kon ik ook maar zo'n foto's maken.
    hierom mijn vraag:
    in plaats van de beste foto's zou ik hier nu ook eens de slechtste foto's willen zien. van de pro's of van beginners, recent of oud, technisch perfect maar oersaai of omgekeerd, het maakt allemaal niet uit. gewoon een foto die je normaal nooit zou durven posten (zelfs niet in fotodiscussie).
    gewoon om eens te laten zien dat er twee kanten zijn aan fotografie.

    hier is alvast de mijne om het ijs te breken (trouwens nog niet gemakkelijk kiezen uit al die foto's ) dit was een van men eerste pogingen om eenden op de foto te krijgen maar ze wilden niet echt meewerken :



    groeten, robbe
    Last edited by robbe852; 12 januari 2007, 14:48.
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

  • #2
    Re: jouw lelijkste foto

    Ik ga vanavond thuis ook eens kijken ... het zal bij mij ook moeilijk kiezen worden

    Comment


    • #3
      Re: jouw lelijkste foto

      leuk idee, maar voor mij zal dat heel goed het zoeken worden hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: jouw lelijkste foto

        schitterend, daar doe ik aan mee.
        daar hebben we er genoeg van, zoals deze.

        had ook eens een gedacht een studioshoot te doen.
        gewoon naar de kleinen gekeken en naar de rest niet gelet.
        gellukig kunnen we er maar uit leren.



        en niet lachen hé ermee hehe, hihi
        Live is what you make of it,
        http://www.flickr.com/photos/merces/
        merces

        Comment


        • #5
          Re: jouw lelijkste foto

          blijkbaar zijn er niet zovelen geneigd om eens wat minder materiaal te laten zien
          spijtig ik dacht dat het wel motiverend kon zijn voor degenen die al eens wat mindere foto's maken (waaronder ook zeker ik ...)

          groeten, robbe
          Last edited by robbe852; 13 januari 2007, 15:31.
          Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
          Wait. Look. Feel.
          Then shoot ! (David Muench)

          Comment


          • #6
            Re: jouw lelijkste foto

            de mijn liggen in de prullenmand

            Mvg Kurt

            Comment


            • #7
              Re: jouw lelijkste foto

              Mijn lelijkste foto's zijn inderdaad in de prullenmand terechtgekomen, maar ik heb nog wel een paar foto's die ook niet het aanzien waard zijn. Soms heb ik zin om gewoon eens wat uit te proberen, just for fun. De resultaten zijn er dan ook meestal naar.
              Deze heb ik gemaakt onderweg naar huis. Ik zat niet achter het stuur (even voor de duidelijkheid ).



              En deze heb ik daarvoor gemaakt, ik had wel zin om te fotograferen in de regen...


              De foto's zijn niet geweldig, dus deze zullen geen lang leven beschoren zijn.
              Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
              --------

              Comment


              • #8
                Re: jouw lelijkste foto

                De lelijkste foto's waren die waar ik nakeek als mijn sensor vuil was, meestal waren dat witte foto's met vele lelijke puntjes...
                Ik bewaar ze ook niet, dus kan ze niet tonen
                Vraag mij ook af in welke mate een foto "lelijk" te noemen is, mislukt lijkt mij misschien een betere opvatting
                Een verzameltopic met geweldige foto's die door een domme fout mislukt zijn geworden lijkt mij interessanter. Daar zit wat meer blooper gehalte in imho
                Last edited by Maarten_T; 14 januari 2007, 01:47.

                Comment


                • #9
                  Re: jouw lelijkste foto

                  @ JLP : en hoeveel glaasjes zater er tussen de onderste (eerste) foto en de bovenste foto ?

                  Comment


                  • #10
                    Re: jouw lelijkste foto

                    Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                    De lelijkste foto's waren die waar ik nakeek als mijn sensor vuil was, meestal waren dat witte foto's met vele lelijke puntjes...
                    Ik bewaar ze ook niet, dus kan ze niet tonen
                    Vraag mij ook af in welke mate een foto "lelijk" te noemen is, mislukt lijkt mij misschien een betere opvatting
                    Een verzameltopic met geweldige foto's die door een domme fout mislukt zijn geworden lijkt mij interessanter. Daar zit wat meer blooper gehalte in imho
                    Maar ik denk dat dat dan weer niet zo interessant is voor de echte beginnelingen onder ons, omdat die nog niet zoveel technische bagage hebben ... denk ik hé.

                    Comment


                    • #11
                      Re: jouw lelijkste foto

                      Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                      @ JLP : en hoeveel glaasjes zater er tussen de onderste (eerste) foto en de bovenste foto ?
                      Wil je dat echt weten? Dan wordt het lastig, want ik weet het zelf niet meer.
                      Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                      --------

                      Comment


                      • #12
                        Re: jouw lelijkste foto

                        Hier kan ik dus niet aan meedoen om de simpele reden dat ik geen lelijke foto's heb.
                        Ik heb nl. de gewoonte om mijn mislukte platen meteen in de vuilbak te kieperen, en geloof me "dat zijn er heel wat".
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: jouw lelijkste foto

                          Oorspronkelijk geplaatst door Maarten_T Bekijk bericht
                          Een verzameltopic met geweldige foto's die door een domme fout mislukt zijn geworden lijkt mij interessanter. Daar zit wat meer blooper gehalte in imho
                          Daar zou ik ook aan meedoen

                          Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                          Maar ik denk dat dat dan weer niet zo interessant is voor de echte beginnelingen onder ons, omdat die nog niet zoveel technische bagage hebben ... denk ik hé.
                          Ik zie niet in wat de echte beginnelingen zouden hebben aan het zien van slechte foto's?
                          Ik denk dat ze meer leren van goeie foto's eerlijk gezegd
                          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                          Comment


                          • #14
                            Re: jouw lelijkste foto

                            Mislukte foto's krijgen soms nog een tweede leven via photoshop. 2x is het me gelukt om daar nog iets deftigs van te maken.
                            Eentje heeft zelfs nog een plaatsje in de HoF bereikt.
                            (In beide gevallen was WIT de oorzaak van de mislukking)
                            foto1
                            foto2

                            Comment


                            • #15
                              Re: jouw lelijkste foto

                              misschien zou het interessant zijn om de naam van het topic te veranderen naar "goed bedoelde maar mislukte foto's en hoe kan ik er wat aan doen"

                              groeten, robbe
                              Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
                              Wait. Look. Feel.
                              Then shoot ! (David Muench)

                              Comment

                              Working...
                              X