Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Snellader

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Snellader

    Mijn huidige lader doet er 16 uur over. Op reis bleek dat maar net voldoende, en dan nog alleen omdat ik 4 sets batterijen meehad.

    Dus heb ik besloten om een snellader te kopen (ong. 1 uur per set van 4 AA's). Maar... deze moet natuurlijk 110V tot 250V aankunnen, én boverndien NiMh 1100 tot 1800 aankunnen.

    Welk toestel kies ik?

    J.
    http://www.theafricabug.com

  • #2
    Dan blijft er maar ééntje over de GP Powerbank Smart met 4 stuks 1800 mAh. Deze lgaat u akku's binnen een klein uurtje opladen.
    Zit een processor in die automatisch kent wat u er instopt en een schuifje voor de stand NiCd of NiMH
    Gemiddelde prijs op de webshops 49,- Euro

    Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

    Comment


    • #3
      Ben het roerend eens met Otto .
      Zeer tevreden over mijn smart powerbank(ske).Maar werkt die zowel op 110 als 220 V ? wist ik niet: de mijne in elk geval niet daar staat op: input AC 230V
      Peter

      http://www.pixagogo.com/?Peter Warson
      http://www.photoblog.be/peterwarson

      Comment


      • #4
        De mijne moet ook 230 maar de recente zouden aangepast zijn.
        Albums
        Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

        Comment


        • #5
          Ik heb er maandag pas eentje toegestuurd gekregen van memory perfect en ook enkel input AC 230V zie ook geen mogelijk om het om te schakelen.

          Steward
          Groetjes,

          Rudi Petitjean

          NATURE GALLERY

          Comment


          • #6
            Originally posted by Otto Knap
            Dan blijft er maar ééntje over de GP Powerbank Smart met 4 stuks 1800 mAh.
            Net alsof er maar een snellader bestaat. maarja ik geef toe hier wel best te verkrijgen.
            Let wel snelladers zijn wel minder goed dan rapid laders, bij snelladers wordt de batterij veel warmer.
            Het belangerijkste is volgens mij wel dat ze smart zijn.
            Waarom is het eigenlijk nuttig om uw batterijen op te laden in 1 uur ipv 6 uur ?
            Godspeed You, Black Emperor!

            Comment


            • #7
              Input 100 ==> 240 AC
              een kleine 2 maand geleden gekocht in de Makro

              1 kleine handicap: mijn battery pack heeft 6 batterijen nodig en ik kan er maar vier tegelijkertijd opladen.
              @ Toolshed: 't is wel heel leuk als je batterijen snel opgeladen worden, zekers op vakantie wanneer je de camera zeer intensief gebruikt.
              Zie je mij al zitten, 2x 6 uur wachten om 6 batterijen op te laden ? oftewel 3x 6 uur om 2 volledige setjes te laden
              + ook nog andere zaken maken gebruik van de schaarse kontaktdozen in hotelkamers. ( GSM's, Video, drive, radio etc ... )

              Jo(han)
              Verplicht "Politiek Correct Denken" is de ondergang van onze democratie en leidt tot extremisme.

              Comment


              • #8
                yep de mijne ook gaat van 100V tot 240V. Misschien dus opletten bij ankoop of je geen oude versie krijgt die nog enkel 230V doet.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Jo
                  Input 100 ==> 240 AC
                  een kleine 2 maand geleden gekocht in de Makro

                  1 kleine handicap: mijn battery pack heeft 6 batterijen nodig en ik kan er maar vier tegelijkertijd opladen.
                  @ Toolshed: 't is wel heel leuk als je batterijen snel opgeladen worden, zekers op vakantie wanneer je de camera zeer intensief gebruikt.
                  Zie je mij al zitten, 2x 6 uur wachten om 6 batterijen op te laden ? oftewel 3x 6 uur om 2 volledige setjes te laden
                  + ook nog andere zaken maken gebruik van de schaarse kontaktdozen in hotelkamers. ( GSM's, Video, drive, radio etc ... )

                  Jo(han)
                  Hey Jo,

                  Welk merk is dat dan?

                  Thanks,

                  J.
                  http://www.theafricabug.com

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Toolshed

                    Waarom is het eigenlijk nuttig om uw batterijen op te laden in 1 uur ipv 6 uur ?

                    Hmm met de lader die je meekrijgt bij de Medion (Aldi), moet je 25 uur wachten voordat de batterijen opgeladen zijn. Dan overweeg je het toch eens om een snellader te kopen

                    Ofwel doen zoals ik: het toestel terugbrengen en een Canon Ixus V3 kopen (levering hopelijk volgende week)

                    Comment


                    • #11
                      ikzelf gebruik de Maha MH-C204F (2à3 uur rapid charger)
                      besteld bij www.starbatteries.com (dacht rond 25€)
                      goeie reviews (Steves-digicam en/of DPreview)
                      ben er ook content van
                      ze leveren dat met Amerikaanse adaptor
                      een Europese bijbesteld (ongeveer 10€)

                      doe es een search op Maha in dit forum
                      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                      Comment

                      Working...
                      X