Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Autosalon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Autosalon

    Als beginner ga ik me vrijdagavond met mijn kodaksken eens op het salon wagen. De bedoeling is om enkele mooie kiekjes te schieten van moto's en wagens.
    Ter beschikking heb ik een D80 / 18-135 kitlenslens.
    voor alle zekerheid heb ik maar een SB-600 flitser in bruikleen gevraagd.
    Graag had ik enkele adviezen hoe ik de motoren/wagens het best in beeld breng.

    Ik kan mijn toestel natuurlijk in de auto-mode zetten maar dat is niet echt de bedoeling met een D80 natuurlijk.

    Graag enkele tips.
    brochef_photographer

  • #2
    Re: Autosalon

    Hoi,

    Nadeel is dat de autookes op zo'n salon zo goed gepoetst zijn dat het vaak pijn aan je ogen doet. Ik gebruik als ik naar autoshows ga dan ook bijna altijd een polarisatie filter ( circulair ). Hiermee kan je de schitteringen verminderen .
    Verder gebruik ik ook de omnibounce op de flitser.
    Schiet in RAW , dan kan je achteraf ook de witbalans op orde zetten in PSE of Capture.

    Grtz

    Bryan
    Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

    Comment


    • #3
      Re: Autosalon

      Lappe, een polorisatiefilter heb ik nog niet ...
      Hoe moet ik die SB-600 daar gebruiken op het salon ?
      Last edited by Zwerten; 11 januari 2007, 18:27.
      brochef_photographer

      Comment


      • #4
        Re: Autosalon

        Oorspronkelijk geplaatst door Zwerten Bekijk bericht
        Lappe, een polorisatiefilter heb ik nog niet ...
        Hoe moet ik die SB-600 daar gebruiken op het salon ?
        aan zo'n pitspoeze vragen om em vast te houden en dan remote flashen
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Re: Autosalon

          Ik ben er in 2004 nog geweest, en toen heb ik de flitser bijna niet gebruikt. De lampen die er hangen geven ook een vrij goede kleurweergave met auto-witbalans (toch in combinatie met een EOS 300D).

          Ik heb toen een 28-135 IS gebruikt, op iso 400 kon ik dan heel gemakkelijk scherpe foto's maken zonder flits of statief.

          De foto's staan niet meer online, ik zal eens een paar voorbeeldjes zoeken .
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Autosalon

            Ik heb snel even drie foto's terug online gezet:
            1/5 sec (with a little help fron IS ) f6,3 iso 400 28mm:


            1/50 sec f6,3 iso400 53mm


            1/15 sec (weer met de hulp van IS) f6,3 iso400 75mm + invulflits om schaduwen weg te werken:


            Alle foto's zijn dus gemaakt met een 300D en een 28-135 IS-lens.
            Bij alle foto's stond de witbalans op automatisch, en de foto's zijn niet in RAW gemaakt (ik heb trouwens nog geen enkele foto in RAW gemaakt ).

            Zonder beeldstabilisatie heb je wel een vaste hand nodig als je niet wil flitsen. Een polarisatiefilter zou ik alleen maar aanraden als je met statief werkt, maar dan zal er altijd wel iemand in de weg lopen omdat dan de sluitertijd nog heel wat langer wordt.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Autosalon

              OK, tnx.
              Zal de Flits maat thuislaten ...
              Normaal gezien al er niet veel volk rondhangen in de motohal ...
              brochef_photographer

              Comment


              • #8
                Re: Autosalon

                Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
                aan zo'n pitspoeze vragen om em vast te houden en dan remote flashen
                haha ... da's de oplossing

                Comment


                • #9
                  Re: Autosalon

                  Ik wil niet moeilijk doen, maar ik hoop dat je VIP kaarten hebt, anders zal je pas morgen binnen geraken.

                  Veel succes

                  Comment


                  • #10
                    Re: Autosalon

                    Oorspronkelijk geplaatst door B-man Bekijk bericht
                    Hoi,
                    Nadeel is dat de autookes op zo'n salon zo goed gepoetst zijn dat het vaak pijn aan je ogen doet. Ik gebruik als ik naar autoshows ga dan ook bijna altijd een polarisatie filter ( circulair ). Hiermee kan je de schitteringen verminderen .
                    Verder gebruik ik ook de omnibounce op de flitser.
                    Schiet in RAW , dan kan je achteraf ook de witbalans op orde zetten in PSE of Capture.GrtzBryan
                    Amai nie ... en polarisatie filter moest ik meegenomen hebben en de SB-600 ook ... aldoende leert men hé
                    brochef_photographer

                    Comment


                    • #11
                      Re: Autosalon

                      Voor de auto's in beeld te brengen, fotografeer niet uit de hoogte. Dus blijf niet rechtstaan zoals alle mensen doen.

                      Ga even door u knieën. Een foto is op zen mooist als het fototoestel ter hoogte van de koplampen gehouden is.
                      Natuurlijk zijn er ook uitzonderingen hé
                      Canon 400D - Sigma 10-20 f4-5.6 EX DC -Canon 18-55 f3.5-5.6 - Canon 24-105 f4.0 L IS USM - Sigma 55-200 f4-5.6 DC - Canon Speedlite 580EX II
                      www.YVE5.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Autosalon

                        Mijn fotokos zijn niet voor publicatie vatbaar op dit kwalitatief hoogstaand forum maar de mensen die een kleine impressie willen van het motosalon .... zie in ons Pan-European.be FotoAlbum
                        brochef_photographer

                        Comment


                        • #13
                          Re: Autosalon

                          Oorspronkelijk geplaatst door Zwerten Bekijk bericht
                          Mijn fotokos zijn niet voor publicatie vatbaar op dit kwalitatief hoogstaand forum maar de mensen die een kleine impressie willen van het motosalon .... zie in ons Pan-European.be FotoAlbum
                          De foto's zien er toch al heel wat beter uit dan die van vorig jaar .
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment

                          Working...
                          X