Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

compact flash

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • compact flash

    Ik heb sinds 1 dag, mijn digital ixus v2

    maar nu wil ik natuurlijk nog ff een extra kaart erbij kopen
    ik heb een beetje rondgekeken, en kwam deze tegen bij de tweakers shop

    Dane-Elec 128 MB Compact Flash Card Retail € 44,-

    is dat een goede kaart of niet??

    grotjes Baz

  • #2
    Je kan misschien best eens een search doen op dit forum, zowel naar de CF als naar de winkel, dan zal je zeker meer informatie vinden dan dat ik je onmiddelijk kan geven.

    Bij de aankoop van CF of andere geheugenkaarten, zal naast de prijs, de schrijf en leessnelheid het belangrijkste zijn. Als deze snelheid van je huidige kaart lager ligt dan die van Dane Elec (of Transcend, Toshiba, Sandisk (Ultra), Ridata,...) en je acht het belangrijk dat je zo vlot mogelijk wenst te werken, dan zal je zeker een goede aankoop doen.
    Of dat 128 MB voldoende is moet je zelf maar uitmaken

    Greetz

    Sam Jae

    Comment


    • #3
      ik denk dat je beter bent met 2 kaartjes van 64 dan 1 van 128 , waarom ?
      1 ) ik heb regelmatig voor dat ik een reeks fotos schiet en als ik mijn kaart aan mijn pc'ke hang krijg ik een error , wel dan heb je met een beetje geluk je ander kaartje nog waar fotos op staan .
      2 ) ook heb ik al een kaart stuk gemaakt , en als dat er juist één is van 128 heb je een redelijk duur kaartje naar de maan geholpen .
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        zit er op de meeste cf kaarten geen 5 jaar garantie?
        Godspeed You, Black Emperor!

        Comment


        • #5
          Ik heb 1x128 MB en 2x64MB van Dane-Elec voor m'n Canon S30 sinds +/-3 maanden. Tot nu geen enkel probleem gehad met snelheid of betrouwbaarheid. vr.gr.
          Werner.
          BD0380BE.

          Comment


          • #6
            Ik heb 2x64mb van DANE-ELEC en 1x128mb van SanDisk. Ik gebruik altijd eerst die van DANE-ELEC omdat die sneller zijn dan de kaart van SanDisk. Ik heb die DANE-ELEC's in een aanbieding gekocht bij de Carrefour, voor beide kaarten heb ik toen 69.90€ betaald.

            Groeten

            Comment


            • #7
              zo dank je wel voor de reacties!

              ik denk dat ik dan die Dane-Elec kaart ga kopen voor €44 euro

              hij is hier te vinden voor als er nog meer mensen 'm willen

              http://shop.tweakers.net/geheugen/?Action=5

              het is wel €5 verzendkosten, maar das in vergteijking met die andere veel goedkoper

              alsnog bedankt voor de reacties

              Comment


              • #8
                op www.geheugenkaart.be heb ik onlangs een 512 cf gekocht van toshiba voor 189 euro wat ik persoonlijk niet al te duur vond. Check daar de prijzen ook maar is

                Comment


                • #9
                  189 valt inderdaad wel mee, maar dat heb ik helaas niet meer over na mijn aanschaf van V2 (jah ben net 16 geworden en moet maar 'ns een baantje gaan zoeken )

                  daar is ie niet veel duurder, hij komt 10 euro hoger uit ofzo, dus dat valt wel mee

                  Comment


                  • #10
                    natuurlijk kun je ook andere formaten(in grootte) er terug vinden aan (vind ik toch) competitieve prijzen.

                    en een opmerking wat beter één kaart van 128 of 2 van 64

                    Buiten het feit dat je niet van kaart moet wisselen zul je meestal (als je in minieme jpg compressie en veel s-vga of meer) net die éne foto meer kunnen nemen met je 128 kaart ...want niets is irritanter dan op beide kaartjes nog 500 kb over te hebben terwijl je nog die een foto van ongeveer 1 mb zou willen nemen (in goede resolutie)

                    Groeten
                    Philippe
                    http://members.chello.be/cr26466

                    Comment


                    • #11
                      jah ikd enk dat ik dan toch voor die 128 mb ga, vind 't ook makkelijker, anders heb je zoveel kaartjes bij je en dat is ook maar irritant

                      (by the weg, cewle motor )

                      Comment


                      • #12
                        Heb van 't weekend een kaartje van bij http://www.geheugenkaart.be/
                        gekocht 128 mb voor 61€ verzendingkosten incl. van Toshiba de mba versie.
                        Denk dat ie vandaag toegekomen is.Morgen naar de post
                        Vant weekend naar de motorbeurs in Utrecht en hoop dat ik er een deftig plaatje opkrijg die ik kan laten zien

                        Comment


                        • #13
                          Het is in ieder geval een goeie prijs. Ik probeer altijd eerst een kaart te testen vooralleer ik ze koop, zo weet je zeker dat ze werkt in je toestel.
                          Tiggy - Nikon Coolpix 4300

                          Comment

                          Working...
                          X