Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Plug in RAW PS-CS en D50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Plug in RAW PS-CS en D50

    Ik heb reeds enkele malen getracht om foto's genomen in raw met de D50 te openen met Photo shop CS, echter krijg ik telkens de vermelding dat dit formaat niet kan geopend worden. Ook heb ik op de site van adobe al verschillende Raw plug-in's gedownload en geprobeert zonder resultaat.
    Is er iemand die mij kan vertellen waar ik de juiste versie kan vinden?
    Vriendelijke groeten,Raf

    www.rafvandenbogaert.be

  • #2
    Re: Plug in RAW PS-CS en D50

    Dan zit er toch ergens iets niet goed, het kan nl wel degelijk.

    Comment


    • #3
      Re: Plug in RAW PS-CS en D50

      Kijk hier bij version cs camera raw update en laat iets weten als het werkt

      grtz
      Nikon D50

      Comment


      • #4
        Re: Plug in RAW PS-CS en D50

        door:Jochen_Christiaens
        Kijk hier bij version cs camera raw update en laat iets weten als het werkt
        Bedankt, dit heb ik geprobeert, met hetzelfde resultaat.

        Ik krijg steeds de melding:
        could not complete your request because it is not the right kind of document
        Vriendelijke groeten,Raf

        www.rafvandenbogaert.be

        Comment


        • #5
          Re: Plug in RAW PS-CS en D50

          Ik heb het gevonden, het antwoord stond op de website van nikon support.
          Nl. Eerts Photoshop installeren en dan de nikon software die bij de camera zit.
          Deze nikon software gaat na bij installatie of er een compatible versie van photoshop aanwezig is en zal de juiste plug-in's installeren. Bij de volgende opstart van photoshop werkte het wel.
          Weeral wat bijgeleerd.
          Vriendelijke groeten,Raf

          www.rafvandenbogaert.be

          Comment


          • #6
            Re: Plug in RAW PS-CS en D50

            Oorspronkelijk geplaatst door photogRAF Bekijk bericht
            Ik heb het gevonden, het antwoord stond op de website van nikon support.
            Nl. Eerts Photoshop installeren en dan de nikon software die bij de camera zit.
            Deze nikon software gaat na bij installatie of er een compatible versie van photoshop aanwezig is en zal de juiste plug-in's installeren. Bij de volgende opstart van photoshop werkte het wel.
            Weeral wat bijgeleerd.
            Dit is dus de slechtste optie en ook tamelijk onbeleefd van Nikon om zomaar dingen in je PS CS te zetten waarom je niet gevraagd hebt. Je installeerd NikonView om je foto's naar de computer te zetten en goed in mappen te zetten en te nummeren en je hebt ineens een basale Raw-conter ipv de ARC.

            Trouwens downloaden van de Adobe plug-in is niet genoeg, je moet de plug-in ook nog in de goede map van PS plaatsen. Bij de download is een pdf file met instructies.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Plug in RAW PS-CS en D50

              Trouwens downloaden van de Adobe plug-in is niet genoeg, je moet de plug-in ook nog in de goede map van PS plaatsen. Bij de download is een pdf file met instructies.
              Deze file had ik al 3x gelezen en ik had de verschillende versie's plug-in al in de desbetreffende map geplaatst, zonder resultaat.

              Het antwoord staat hier:
              http://nikoneurope-nl.custhelp.com/c...i=&p_topview=1
              Vriendelijke groeten,Raf

              www.rafvandenbogaert.be

              Comment


              • #8
                Re: Plug in RAW PS-CS en D50

                In C:\Program Files\Adobe\Adobe Photoshop CS2\Plug-Ins\Adobe Photoshop Only\File Formats heb ik de Nikon NEF Plugin.8bi geplaatst.
                Groetjes, Damiaan.
                Photoshop Articles + Albus Webdesign ... proud owner of a Olympus OM-D EM-5

                Comment

                Working...
                X