Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30 euro

    Als ik momenteel Lut tegenkom op het forum, zie ik dat de teller van de betalende BD leden voor 2007 op 172 staat. Of dit constant geupdate is weet ik niet.
    Dan zie ik momenteel 500 "gasten" op het forum en een 5000 actieve en 14000 "leden".

    Ik heb "slechts" een bridge toestel, beleef daar veel plezier aan, en leer hier enorm veel bij (en discussiëer nu en dan eens stevig).
    Maar ergens in 2006 voelde ik me niet meer op mijn gemak als "bezoeker", ik weet hoeveel werk en tijd er in BD gestoken wordt door "the crew". Ik heb me dan maar lid gemaakt, en ja, na de BD in Mechelen heb ik al een overschrijving klaar gezet per 2 januari voor mijn hernieuwing.

    Als iedereen die hier veel opsteekt, en het zeer spijtig zou vinden dat BD ooit zou stoppen wegens... (ondenkbaar natuurlijk), nú en niet morgen ook lid wordt, dan denk ik dat er volgende week een nulletje achter Lut haar cijfer kan geplaatst worden.
    Deze site en de vzw en de mensen daarachter verdienen het vind ik.

    Dus mensen, maak al één goed voornemen van 2007 waar, het kan ons fotoplezier alleen maar ten goede komen.

    Veel foto- en BD plezier in 2007.

    Nete
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: 30 euro

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    ...
    Als iedereen die hier veel opsteekt, en het zeer spijtig zou vinden dat BD ooit zou stoppen wegens... (ondenkbaar natuurlijk), nú en niet morgen ook lid wordt, dan denk ik dat er volgende week een nulletje achter Lut haar cijfer kan geplaatst worden.
    ...
    Oei, oei, dan moet Lut 14 dagen congé nemen om de lidkaarten in orde te brengen !

    Tot 20 jan. krijgt het tellertje elke dag een update.

    Comment


    • #3
      Re: 30 euro

      Wat houdt zo'n lidmaatschap eigenlijk in?
      Is dat alleen om de webspace te bekostigen? En als er dan toch al maar liefst 172 betalende leden zijn, waarom staan er dan nog bewegende reclamebanners bovenaan de pagina?

      Comment


      • #4
        Re: 30 euro

        Zo'n lidmaatschap houdt eigenlijk niets aan meerwaarde in.

        Comment


        • #5
          Re: 30 euro

          'steun' is een mooi woord
          BD0680BE Flickr
          α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

          Comment


          • #6
            Re: 30 euro

            Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict Bekijk bericht
            Zo'n lidmaatschap houdt eigenlijk niets aan meerwaarde in.
            172 x 30 euro is 5160 euro, een heel bedrag lijkt mij, maar daar wordt dus niks extra's voor de leden mee gedaan?

            de topicstarter maakt 't dan wel helemaal bont met nog 'n nulletje er achter willen, dat zou dan 1720 x 30 euro is 51.600 euro! dan kan de forumeigenaar zo onderhand wel gaan stoppen met werken als ie zoveel zou kunnen verdienen aan z'n site

            Comment


            • #7
              Re: 30 euro

              Ik dacht dat er nu een volledige studioset ter beschikking is voor de belangstellenden. Ik kan me voorstellen dat er met een "normaal" aantal betalende leden snel zo'n set per provincie zou kunnen komen (dit als voorbeeld).
              En ik denk dat zonder banners en met 5000 actieve "gratis" leden en 200 betalende, BD al lang niet meer zou bestaan.
              Ik betaal met veel plezier die 30 euro, in de hoop dat die bijdrage kan meehelpen dat de BD crew nooit de onzalige gedachte zou krijgen van ermee op te houden.
              En met 1000 of meer betalende leden waren die banners waarschijnlijk overbodig.
              Paparazzi, met je laatste reactie doe je je nickname alle eer aan...
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #8
                Re: 30 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                172 x 30 euro is 5160 euro, een heel bedrag lijkt mij, maar daar wordt dus niks extra's voor de leden mee gedaan?

                de topicstarter maakt 't dan wel helemaal bont met nog 'n nulletje er achter willen, dat zou dan 1720 x 30 euro is 51.600 euro! dan kan de forumeigenaar zo onderhand wel gaan stoppen met werken als ie zoveel zou kunnen verdienen aan z'n site
                Ik vrees dat de starters van dit forum er geld in hebben gestoken en niet verdiend. Een forum als dit draait al lang niet meer op een gratis homepage.

                Je hebt een stevige server nodig die heel wat hits aankan. Die server op het internet zetten kan alleen via een provider die dat ook niet gratis doet. Ik betaal 41Euro per maand om te kunnen downloaded. Zo'n server moet uploaden!.

                Er zijn trouwens wel af en toe extra voordelen voor de leden. Zo heb ik nog niet zo lang geleden toch gratis prints ontvangen.

                Niet twijfelen om te steunen, gewoon doen!
                Tot sluitertijd, Dirk

                Comment


                • #9
                  Re: 30 euro

                  Met een goed lopende site kan indd veel geld verdient worden.

                  En vergeet indd niet de banners bovenaan, hier wordt (volgens mij) een ferme frank (euro) aan verdient. Ik sponser op een andere (niet fotosite) ook een forum en dit kost aardig wat geld. Als ik dan rekening hou met het feit dat er daar nog 7 andere ook op het forum staan, dan verdient de mod meer dan dat de modale werkmens in een gans jaar overhoud.

                  Maar waarover klagen we, iedereen is vrij van het zelf te proberen. Wie niet waagt blijft maagd zeggen ze bij ons ...

                  Maar om een idee te geven hoe men hier echt geld kan gaan verdienen aan een populair forum/site. Er is hier al eens geopperd dat een lidmaatschap niets inhoud.
                  Awel laten we ervoor zorgen dat leden een exclusief voorrecht hebben als ze zich lid laten maken. Ga een samenwerkingsovereenkomst aan met één (of enkele) fotowinkel en probeer overeen te komen dat elk lid 5% korting (of iets meer) krijgt bij hun aankopen in die winkel. Laat die winkel dan hun reclame hier op de site (niet het forum zetten, maar op de indexpagina). En ik ben er 100% zeker van dat je direct een winkel vindt die hieraan wilt meewerken. Als je op jaarbasis de extra omzet zal zien van die winkel(s) dan is die 5% een klein gebaar. 5% op de aankopen een mooie korting en is die 30 euro makkelijk terug verdient ... (of toch gedeeltelijk)
                  Koppel hieraan dan eventueel een welkomsgeschenk (iets wat niet gek veel geld kost (max 10 euro, boek of zo) maar dat iedere fotograaf kan gebruiken) en je ledenaantal zal spectaculair stijgen.
                  De lidkaart kan bv ook gebruikt worden als kortingsbon op vakbeurzen. Ga gesprekken aan met organiserende partners en ik ben er zeker van dat je een korting in de brand zal kunnen slepen op de inkomsprijs.

                  Man man man, een dergelijk forum dat zo veel bezoekers trekt, bied een massa aan mogelijkheden en vooral onderhandelingsmogelijkheden. Men kan immers duidelijke cijfers op tafel neerleggen.
                  Och wat kan het leven soms gemakkelijk zijn é.

                  groeten

                  Comment


                  • #10
                    Re: 30 euro

                    Jocca, met jouw voorstellen zou ik gelijk lid worden! Vooral die 5% korting bij een fotozaak spreekt mij wel aan!

                    In Nederland post ik op diverse forums en ook op het internationale TrekEarth. Sommige forums hebben zelfs nog 'n uploadmogelijkheid zodat je niet zelf eerst foto's op 'n gratis site moet gaan uploaden alvorens ze te linken. Die forums zijn allen reclamevrij (omdat de oprichter van die forums het als hobby zien) maar er wordt wel af en toe om 'n vrijwillige bijdrage gevraagd om serverruimte te bekostigen. Maar zoveel duizenden eurootjes als er hier binnen komen is daar echt niet voor nodig bij hen. Natuurlijk is het leuk om met je hobby, het opzetten van 'n forum, ook geld te verdienen, maar persoonlijk zou ik lidmaatschap alleen overwegen als er ook 'n voor mij aantrekkelijk voordeel aan zou zitten. Er zijn tenslotte zoveel meer forums.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 30 euro

                      30 euro is nu toch niet teveel om een teken van appreciatie te geven!!! Bij het kiezen van een digitaal toestel heb ik toch hier heel wat nuttige info gekregen, en als teken van loyaliteit heb ik me dan ook meteen lid gemaakt. Voor iets hoort iets is altijd mijn moto geweest. Vergeet niet dat het toch een stimulans is voor de mensen die hier achter de schermen hun tijd in steken. stevaert is hier nog geen lid, dus is de gratis politiek niet van toepassing.

                      Och ja, niet erg, iedereen doet wat hij of zij best vind, maar ik vind het minnetjes om te willen profiteren en niet loyaal te zijn.

                      No offence hoor, gewoon mijn mening.
                      Sony RX10 Mark IV
                      nog een fijne dag verder!
                      Guido

                      Comment


                      • #12
                        Re: 30 euro

                        Als ik aan elk forum waar ik op post 30 euro zou moeten geven, dan zou ik een 2e baan bij kunnen gaan zoeken.

                        Je haalt bij elk forum een stukje nuttige info, zeker niet bij eentje alles, dus er zou écht geen beginnen aan zijn om overal steun aan te geven.

                        Een forum opzetten is een hobby van iemand en natuurlijk is het fijn als ie middels vrijwillige bijdragen uit de ergste kosten kan komen, maar 't moet niet als 'n verplichting gaan voelen om ook bij te dragen natuurlijk.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 30 euro

                          Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                          ... maar zoveel duizenden eurootjes als er hier binnen komen is daar echt niet voor nodig bij hen...
                          Je mag altijd voor 30 euro (dit blijft steeds vrijwillig hé) de boekhouding eens komen volgen op een ledenvergadering en dan weet je hoeveel tijd en opvolging dit vereist en vooral aar die centjes naartoe gaan.

                          Hier in de familie denkt er ook iemand dat mijn schoonvader als zelfstandig plaffoneerder minstens 250000 frank per maand netto in zijn zak steekt ... .
                          Maar toch start hij niet zelf een zaak ... . Nogtans kan er volgens hem elk jaar dan een nieuwe dikke Audi vanaf ... .

                          Een ander zijn rekening maken komt blijkbaar altijd positiever uit dan je eigen rekening...

                          Dixie
                          ooit ... .

                          Comment


                          • #14
                            Re: 30 euro

                            echter is de voorstelling van de VZW ook alles behalve duidelijk hoor.

                            ik heb die nu al ne keer of zeven door gelezen, en nog altijd niet heb ik door wat de vzw als meerwaarde geeft aan hun leden.
                            is het zuiver om het forum te sponsor-en dan kan dat ook met vrijblijvende stortingen zelf te kiezen bedragen. en dan zal ik graag als arme student is een aan tal euro's storten.

                            het enige wat ik er uit kan opmaken is dat het voor de serverkosten is en een verzekering op SD's ? wil je het eruit halen dan moet je op 15 sd's mee gaan (dacht dat 2 euro was per keer voor niet leden?)

                            allez ja kweet ni een voorstelling van een vzw en zijn geschiedenis zijn twee verschillende zaken.

                            als ze wat willen bereiken als vzw heb je doelstellingen en die zie ik graag in een voorstelling niet een geschiedkundig verloop wat ze al bereikt hebben.

                            als het bestuur me dat kan duidelijk maken wat 'meerwaarde' het heeft dan zal ik er wel is over denken om me lid te maken echter nu nog niet
                            BD0789BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: 30 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door jocca Bekijk bericht
                              Awel laten we ervoor zorgen dat leden een exclusief voorrecht hebben als ze zich lid laten maken.
                              Daarvoor is er nu toch dat groene bolletje? Dat zou ik toch wel een behoorlijk voorrecht willen noemen...

                              Ik geloof echt dat sommigen geen idee hebben wat het kost een forum als dit in de lucht te houden. Met een paar duizend euro kom je daar niet mee. Gelukkig is er dan ook zoiets als reclame. Waar is trouwens die tussenreclame (Google) gebleven? Alweer weg?

                              Comment

                              Working...
                              X