Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zondag 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zondag 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

    Het Koebos is een natuurgebiedje in Pellenberg vlak aan UZ pellenberg.
    een gebied waar Blauwgrasland, Eikenbos, elsenbroeckbos met populieren , rietland en een poel te vinden is. (als de poel ni droog staat te minste).

    in het voorjaar als de pinksterbloemen in bloei staan zijn er oranje tipjes waar te nemen.

    indien interesse zou ik ergens in het voorjaar (ergens tussen 20/04 - 10/05) een SD laten doorgaan.

    voorstel 29/04 (met ev herkansing 06/05 moest het weer niet mee zitten de eerste keer)

    Samenkomst 14u vertrek wandeling 14u15

    op het programma zou dan een wandeling van 6 km staan in en rond het koebos.

    indien deze wandeling in de nm tot avond te houden is er kans om naast vlinders , ook de bosuil en reeën waar te nemen. de ijsvogel komt ook vaak door het gebied.

    voor de plantenliefhebbers langs de molenbeek is er Goudveil te vinden een vrij zeldzaam plantje.

    meer info betreffende het gebied: www.koebos.be

    laarzen of ander waterdichtschoeisel is wel aan te raden gebied ligt in de molenbeekvallei dus nooit echt droog

    OPM: bij meer als 15 man extra gids buiten mezelf => bijdrage van €1 p.p. tenzij lid van VZW Natuurpunt. Mail is verstuurd met de vraag voor extra gids inschrijvingen lopen zeer vlotjes

    Tweede gis: Koebos conservator, Frank Claessens

    Zeker:

    Cozze(Jesse) (Kan eventueel mensen oppikken Station Leuven uitgang Kessel-Lo)
    Jumpingjacquesflash (Kan eventueel mensen oppikken Station Leuven uitgang Kessel-Lo)
    pdeco (Kan eventueel mensen oppikken Station Leuven uitgang Kessel-Lo)
    -Fox- (Carpool kanidaat)
    linda16093
    doedelzakje
    Hesy
    Yammee
    Roland Cuypers
    Ikkenie
    merces
    Vanquisher
    EVA
    JePE
    zunoel
    Plette
    -ƒƒ-
    mark w. (carpool vanuit antwerpen mogelijk)
    guido1956
    Androsace
    Spanjaard
    mm
    littlewan
    TheBigPicture207be


    geïnteresseerden:

    Marieke
    Lut
    Last edited by Cozze; 13 april 2007, 20:07. Reden: aanvulling aanwezigen/geïntresseerden
    BD0789BE

  • #2
    Re: SD Koebos Pellenberg

    Mooi initiatief!

    Je mag mij op de deelnemerslijst zetten.
    We zien wel welke datum het wordt; maar ik probeer er alvast bij te zijn.

    mvg,


    Roland

    Comment


    • #3
      Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

      De natuur is altijd een mooi onderwerp.
      Je mag mij bij de geïnteresseerden rekenen.

      pdeco
      BD0694BE
      http://pdeco.fotopic.net

      Comment


      • #4
        Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

        Mie laike toe partisiepete.
        (ik wil ook wel deelnemen)
        Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

        Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

        Comment


        • #5
          Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

          cozze,

          1. hoeveel man/vrouw zou je meenemen op deze trip?
          2. zou je zelf de begeleiding/gidsing doen?

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

            Oorspronkelijk geplaatst door mm Bekijk bericht
            cozze,

            1. hoeveel man/vrouw zou je meenemen op deze trip?
            2. zou je zelf de begeleiding/gidsing doen?

            mm
            als het ne man of 10-15 is kan ik het alleen doen, ken het gebied heel goed heb er mn natuurstudie gedaan voor mn cursus natuurgids. als er meer volk is ga ik aan de conservators vragen of er iemand kan komen mee gidsen.
            Katrijn Vanden Driessche een van de conservators is zelf met natuurfotografie bezig (vooral vlinders) als ze die dag niet moet gidsen in Planckendael en met de kids ni in de knoei zit zie ik de kans groot in dat ze mee komt als ik dat is lief vraag.
            als er nog een gids meer gevraagd moet worden zal er nog een bijdrage van 1 euro voor niet natuurpuntleden moeten worden betaald tvv het reservatenfonds velpe mene
            BD0789BE

            Comment


            • #7
              Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

              Ik heb ook wel interesse, (als ik er kan geraken)

              Comment


              • #8
                Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                Cozze,
                ben geïnteresseerd maar geraak je daar met het openbaar vervoer?

                Comment


                • #9
                  Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                  Oorspronkelijk geplaatst door linda16093 Bekijk bericht
                  Cozze,
                  ben geïnteresseerd maar geraak je daar met het openbaar vervoer?
                  je kan met de trein tot leuven station en van daaruit met de bus (16 tot UZ Pellenberg)

                  ev kan ik ook wel mensen mee nemen van aan het station in Leuven met de wagen.
                  vanuit de pinte is dat 1u10 met de trein ? en dan nog een 20 min met de bus denk ik.
                  BD0789BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                    Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
                    je kan met de trein tot leuven station en van daaruit met de bus (16 tot UZ Pellenberg)

                    ev kan ik ook wel mensen mee nemen van aan het station in Leuven met de wagen.
                    vanuit de pinte is dat 1u10 met de trein ? en dan nog een 20 min met de bus denk ik.
                    Ok,bedankt voor de informatie, ik kom af

                    Comment


                    • #11
                      Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cozze Bekijk bericht
                      je kan met de trein tot leuven station en van daaruit met de bus (16 tot UZ Pellenberg)

                      ev kan ik ook wel mensen mee nemen van aan het station in Leuven met de wagen.
                      vanuit de pinte is dat 1u10 met de trein ? en dan nog een 20 min met de bus denk ik.
                      En in het weekend zijn er 2 bussen per uur naar het UZ Pellenberg...
                      Wat zou het aanvangsuur zijn van deze shoot ?
                      Ik werk tot 14 uur in het UZ vandaar ... een 'thuis' shoot zou ik niet willen missen.
                      ***Ne kodak en ne zak...***

                      Comment


                      • #12
                        Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                        Als het past in mijn agenda (hangt vooral van mijn arbeidsverplichtingen af) heb ik ook wel interesse in deze shoot. Ik ben vorig jaar in de buurt daar wat foto's gaan maken, samen met ikkenie, en de mooie regio is zeker de moeite voor een shoot.
                        Deze heb ik daar in de buurt genomen:

                        Comment


                        • #13
                          Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                          Oorspronkelijk geplaatst door ikkenie Bekijk bericht
                          En in het weekend zijn er 2 bussen per uur naar het UZ Pellenberg...
                          Wat zou het aanvangsuur zijn van deze shoot ?
                          Ik werk tot 14 uur in het UZ vandaar ... een 'thuis' shoot zou ik niet willen missen.
                          ja dacht zelf rond een uur of twee anders maken we der 14u15 vertrek wandeling van dan heb jij nog 15 min om van Uz naar de leucina te komen ?
                          BD0789BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim 76 Bekijk bericht
                            Als het past in mijn agenda (hangt vooral van mijn arbeidsverplichtingen af) heb ik ook wel interesse in deze shoot. Ik ben vorig jaar in de buurt daar wat foto's gaan maken, samen met ikkenie, en de mooie regio is zeker de moeite voor een shoot.
                            Deze heb ik daar in de buurt genomen:
                            http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=115655

                            dat is niet in de buurt dat is gewoon in het koebos het italiaansraaigras veld (tijgerspin waargenomen op dat stuk)

                            allez in het reservaat het koebos zelf is het bos dat je aan je rechterkant hebt waar die omgevallen boom in het andere weiland ligt kloosterbos is het verste bos. aan de linkerkant heb je dan het langebos.
                            BD0789BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: 29 april 2007 - SD Koebos Pellenberg

                              Hallo Cozze,
                              Je mag me bij op de lijst van de deelnemers plaatsen.
                              Beide data zijn vrij en tegen 14:00 uur kan ik terplaatse zijn.
                              Eventueel zou ik leden kunnen oppikken aan de achterkant van Leuven station.
                              Groeten, Jacques.
                              Last edited by Jumpingjacquesflash; 7 januari 2007, 19:04. Reden: Verbetering
                              BD0681BE -
                              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

                              Comment

                              Working...
                              X