Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vliegreizen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vliegreizen

    Ik vertrek binnenkort voor een weekske naar " La Palma ".
    Mijn vraag was hoe dat nu zit met fotomateriaal, mag ik dat bij me houden als handbagage? Dat lijkt me toch de enige manier waarop ik het zou durven meenemen.
    Weet iemand hier antwoord op ?
    fredje

  • #2
    Re: Vliegreizen

    'k Heb mijn fotospullen altijd als handbagage en op intercontinentale vluchten is dat nog nooit 'n probleem geweest.

    Als ze moeilijk gaan doen over het gewicht, wat tegenwoordig nog al eens op die korte dicht bij huis vluchtjes gebeurt, kun je je lenzen in je zakken steken tijdens de controle (zorg voor 'n jas met goed veel zakken) en je camera rond je nek. Eenmaal door de controle kun je alles weer in je rugzak steken.

    Comment


    • #3
      Re: Vliegreizen

      Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
      'k Heb mijn fotospullen altijd als handbagage en op intercontinentale vluchten is dat nog nooit 'n probleem geweest.

      Als ze moeilijk gaan doen over het gewicht, wat tegenwoordig nog al eens op die korte dicht bij huis vluchtjes gebeurt, kun je je lenzen in je zakken steken tijdens de controle (zorg voor 'n jas met goed veel zakken) en je camera rond je nek. Eenmaal door de controle kun je alles weer in je rugzak steken.
      Welke controle bedoel je dan? Het zal de security worst wezen hoeveel het weegt hoor, dat is aan de luchtvaartmaatschappij.

      Mijn Lowepro is a) veel te zwaar en b) veel te groot om als handbagage in de cabine meegenomen te worden maar niettemin heb ik nog nooit problemen gehad om het mee binnen te krijgen, behalve dan dat ik bij kleinere vliegtuigen die tas nauwelijks in de overhead bin krijg. Een enkele keer lukt dat helemaal niet (bijv. traject BCN - ALC met zo'n turboprop) en dan geef ik het af aan de purser.

      Mochten ze moeilijk doen, gewoon uitleggen wat het is en welke waarde het vertegenwoordigt. Dan begrijpen ze ook wel dat het niet met de bagage meekan.

      Denk wel aan je reinigingsspul: ik reis nu al maanden onbewust met zo'n flesje reinigingsvloeistof in mijn fototas terwijl dat uitdrukkelijk verboden is. Gewoon nooit aan gedacht dat dat daar ook nog in de tas zit. Heb het nu verwijderd want ik gebruik het toch nooit.

      Comment


      • #4
        Re: Vliegreizen

        Op die korte vluchtjes van lowcost maatschappijtjes controleren ze je bij boarding op gewicht. Had ik vorig jaar bij 'n weekendje Italie met Transavia. Ik had 'n loweprorugzak bij die ver over de 5 kilo ging en eigenlijk qua formaat ook te groot was, maar door al die zware spullen in mijn zakken te proppen kon ik die zak zodanig in elkaar drukken dat ie de limiet niet overschreed. Het zijn enorme zeikerds bij dat soort maatschappijtjes, doe dan Singapore airlines maar! Toen we onze bijna 30 kg wegende koffers incheckten en vreesden om bij te moeten betalen, vroeg het meisje aan de incheckbalie of dat alles was, haha! En wat handbagage betreft kun je daar nog met van die uit de kluiten gewassen grote trolleys aankomen zonder dat ze daar over zeuren.

        Comment


        • #5
          Re: Vliegreizen

          Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
          Op die korte vluchtjes van lowcost maatschappijtjes controleren ze je bij boarding op gewicht.
          Nog nooit meegemaakt en ook met Transavia gevlogen (CPH). Uit Spanje ben ik vorige week teruggekomen met Air Berlin en Niki Air (wist niet eens dat dat bestond; is van Niki Lauda) en geen ook problemen gehad. Maar goed, het kan gebeuren en dan denk ik dat je met uitleggen een eind komt. Ze begrijpen ook wel dat als je alles in je zakken gaat stopppen het totale gewicht dat meegaat niet zal verminderen.

          Comment


          • #6
            Re: Vliegreizen

            Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
            'k Heb mijn fotospullen altijd als handbagage en op intercontinentale vluchten is dat nog nooit 'n probleem geweest.

            Als ze moeilijk gaan doen over het gewicht, wat tegenwoordig nog al eens op die korte dicht bij huis vluchtjes gebeurt, kun je je lenzen in je zakken steken tijdens de controle (zorg voor 'n jas met goed veel zakken) en je camera rond je nek. Eenmaal door de controle kun je alles weer in je rugzak steken.

            Vergeet dat wegsteken in jaszakken maar, ik ben eind novemmber naar Egypte geweest en op zaventem werden jassen ook gecontroleerd, moesten zelfs uitgedaan worden, en dat heeft veel te maken met die vloeistoffen historie want ze weten dat er toch zijn die het willen meenemen in.... diezelfde jaszakken waar jij de lenzen wil steken.


            mvg,
            2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

            Comment


            • #7
              Re: Vliegreizen

              Da's wat anders, da's bij de rontgencontrole en die zou 't een zorg zijn hoeveel gewicht je in totaal meezeult. Dus dáár hoef je je zooi nog niet in je zak te steken, da's pas als ze bij boarding van 't vliegtuig zelf streng op gewicht/formaat lopen controleren. Er waren er op die vlucht bij die hun rugzak moesten afgeven die alsnog 't ruim in moest.

              Comment


              • #8
                Re: Vliegreizen

                gewoon een aluminium koffer nemen daarkun je alles in kwijt en kan eventueel in de laadruimte mee , liever niet maar als het moet heb ik het toch liever in een iets te zware koffer dan in een rugzak .
                Motto: Altijd blijven lachen :) kritiek moet je verdragen, je kan er iets van leren. ;)
                Canon eos 7D Mijn site

                Comment


                • #9
                  Re: Vliegreizen

                  Ik reis altijd al met 'n oersterke samsonite, maar als handbagage houd ik mijn rugzak met fotospulletjes toch 't liefst bij me zodat 't niet kwijt gespeeld kan worden.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vliegreizen

                    Op reis naar thailand en Caraiben mijn Dryzone 200 volgestouwd meegenomen
                    D200 + grip, 10-20, 18-70, 50mm, 180mm, 80-400 vr,sb800, image tank, powershot a75 + onderwaterbehuizing + laders en ander klein spul
                    (rond de 11 ŕ 12 kg) en nergens problemen gehad.

                    Jo.
                    A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                    Nikon stuff

                    Comment

                    Working...
                    X