Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotohosting ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotohosting ...

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een betaalbare fotohosting om m'n foto's met de buitenwereld te delen, zo steeds een site maken voor wat foto's te tonen is ook wel wat werk en m'n webruimte bij skynet is beperkt.
    Op het forum las ik iets over zenfolio.com. Ik heb daar nu een testaccount geopend voor 14 dagen en het ziet er allemaal dik in orde uit, voor zo'n 40 USD heb je onbeperkte opslag en voor 25 USD heb je 1 GB/jaar opslag ( nog 5 USD korting als je mijn referral code gebruikt N3N-AV6-2GX ).
    Zit ik nu goed bij zenfolio ? Of kijk ik beter naar de bekendere ( Flickr, Pbase, Fototopic en etc ? )

    Bert

  • #2
    Re: Fotohosting ...

    goeie ervaring met Fototopic hier.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Fotohosting ...

      Het klinkt misschien een beetje zagerig, en het is ook niet echt een nadeel, maar ik vind de lay-out er nogal outbollig uitzien.

      Bert

      Comment


      • #4
        Re: Fotohosting ...

        Ik heb ondertussen een beetje rondgeken op zenfolio en het ziet er eigenlijk allemaal perfect uit.
        VOORDELEN
        -> Prachtige full screen slideshow
        -> Mooie lay-out ( zeer snel aanpasbaar )
        -> Onbeperkte opslag ( voor 40 USD/jaar = zo'n 30 euro )
        -> Zeer gebruiksvriendelijke upload ( drag en drop )
        -> Paswoord of permissies instelbaar per groep/collectie/...
        -> Vanaf je foto's online staan, direct links naar foto's op verschillende groottes ( 7 ) handig voor blogs, fora,...
        -> Snel
        -> IPTC support ( trefwoorden )
        -> Exif zichtbaar
        -> Geen limiet op brandbreete ( of hoe noemt dat ook alweer ? )
        -> Via PM kan ik ook m'n referral nummer laten weten waarmee je 5 USD korting krijgt bij je registratie.
        NADELEN
        -> Nog geen comments ( staat wel bij coming soon dus ... )
        -> Upload soms wat traag ( waarschijnlijk overal wel )
        -> Kan gratis worden indien je erin slaagt 8 mensen te overtuigen ook voor zenfolio te kiezen ( 5 USD korting per binnengebrachte klant )
        Last edited by Bert Ydiers; 7 januari 2007, 18:15.

        Comment


        • #5
          Re: Fotohosting ...

          Bert,

          Ik heb zowat een wetenschappelijke studie gemaakt over de hosting sites

          - Zenfolio is momenteel dé rising star. Ze moeten wel nog bewijzen dat ze hun succes ook in de toekomst kunnen verderzetten. Hun aanbod is nog niet zo uitgebreid. Men kan bvb geen prints bestellen. Maar wel een prachtige gebruiksvriendelijke layout en de site is zéér snel. Dat komt natuurlijk omdat ze nog niet zoveel users hebben als de andere sites.
          - Wat mij betreft is Smugmug momenteel de nummer 1, daar werk ik ook mee. Ongeëvenaard aanbod en onovertroffen customer service. Testen momenteel de beta fase van een gloednieuwe interface, en ik kan u verzekeren: het VLIEGT. Als je wil kan ik je een referral bezorgen die je $5 korting geeft.
          - Pbase, internationaal zeer bekende site met zeer veel users, maar de vernieuwing is er een beetje stil gevallen.

          Met één van deze 3 zit je zeker goed.

          Groeten,
          armani

          Comment


          • #6
            Re: Fotohosting ...

            ik zit bij photobucket.com maar zelfs op de betaalversie (25 usd per jaar) hebben ze 't lef om banners te plaatsen met een 'bestel prints' e.d. en ook iets over slideshows

            de layout is weinig aanpasbaar (enkel kleur en hoeveel thumbs p/p) met hun eigen logo heel storend in beeld en lettertype is ook van hunzelf en niet aanpasbaar

            leuk om wat foto's te uploaden die je door wilt linken, maar eigenlijk ook niet meer geschikt voor presentatiedoeleinden

            Comment


            • #7
              Re: Fotohosting ...

              Ik ben heel blij van Shutterchance.com, gratis, snel en geen banners.

              Dit dan ook met niet professionele doeleinden.
              BD0680BE Flickr
              α​7RIV + FE 70-200mm f/4 G OSS + FE 24-105mm f/4 G OSS + FE 50 mm F1.4 GM + Sony HVL-F45RM + Peak Design Tripod

              Comment


              • #8
                Re: Fotohosting ...

                Nog even toevoegen:
                Als je kiest voor Zenfolio kies dan wel voor de formule met onbeperkte opslag. 1GB/jaar is te weinig, daar zit je zo aan.

                Succes,
                armani

                Comment


                • #9
                  Re: Fotohosting ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                  Nog even toevoegen:
                  Als je kiest voor Zenfolio kies dan wel voor de formule met onbeperkte opslag. 1GB/jaar is te weinig, daar zit je zo aan.

                  Succes,
                  armani
                  Lijkt me niet hoor! Ik ben zeer zeker niet van plan om mijn foto's groter dan max. 700 pixels te uploaden, omdat je het anders mensen die je foto's gratis willen gebruiken wel héél erg makkelijk maakt. En daar dan nog 30 euro per maand voor moeten betalen ook??? No way!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotohosting ...

                    Bovendien krijg je na elk jaar lidmaatschap bij dat zenfolio 1gb extra:

                    Basic
                    There is nothing basic about this plan. You immediately get 1GB of storage space and everything you need to upload, organize, and present your photographs. As the number of your photos grows over time, so does your storage. Every year you renew you get additional 1GB of storage space.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotohosting ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                      Lijkt me niet hoor! Ik ben zeer zeker niet van plan om mijn foto's groter dan max. 700 pixels te uploaden, omdat je het anders mensen die je foto's gratis willen gebruiken wel héél erg makkelijk maakt. En daar dan nog 30 euro per maand voor moeten betalen ook??? No way!
                      't is wel per jaar he. En ik upload alle foto's in volledige resolutie. Ik kan daarna instellen welke formaten getoond kunnen worden, en welke foto's door wie in welke formaten kunnen gedownload worden.
                      Last edited by armani; 7 januari 2007, 17:03.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotohosting ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door armani Bekijk bericht
                        't is wel per jaar he.
                        hier schrijf je toch echt p/mnd:
                        -> Onbeperkte opslag ( voor 40 USD/maand = zo'n 3O euro )
                        zelf heb ik er geen behoefte aan om zulke hoge resolutiefoto's online te zetten en heb op mijn huidig account nog maar 325 mb in gebruik dus zal zeker niet zomaar 1 gb kunnen vullen

                        maar ik heb nu dus wel 'n proefaccount op zen gemaakt om 'ns te kijken of die layout mij beter gaat bevallen dan photobucket, en als dat zo is dan maak ik gewoon de overstap

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotohosting ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door paparazzi Bekijk bericht
                          hier schrijf je toch echt p/mnd:

                          paparazzi, zet uw brilleke eens op. Dat ben ik niet die dat schrijft he.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotohosting ...

                            oh hahaha, sorry!!!

                            heb misschien idd een brilletje nodig want ik zie helemaal nergens waar ik dat prachtige account op stijl en kleur kan aanpassen, weet jij dat misschien wel?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotohosting ...

                              Neen, ik kan je niet verder helpen. Ik werk met Smugmug.

                              Maar ik ben er van overtuigd dat het niet heel moeilijk kan zijn.

                              Comment

                              Working...
                              X