Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

keuze tussen camera's ?!

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • keuze tussen camera's ?!

    Hallo allemaal ,

    ik wil binnenkort een nieuwe fotocamera aanschaffen , en nu zit ik tussen de volgende toestellen te twijfelen:
    - Minolta Dimage Xi
    - Minolta Dimage F100
    - Fuji Finepix S304

    Ze hebben allemaal voor- en nadelen namelijk :
    - Minolta Dimage Xi => zeer compact
    - Minolta Dimage F100 => 4 Mega Pixel
    - Fuji Finepix S304 => 6 x optische zoomlens.

    Ik sta nu echt voor een dilemma welke camera ik nu het beste aan kan schaffen .

    Wat ik wil is , ik wil de camera mee kunnen nemen naar concerten, maar ook qualiteitsfoto's kunnen maken in diverse weersomstandigheden en zowel binnen als buiten.

    Wat raden jullie mij aan om welke camera te kiezen?
    En wat zijn jullie ervaringen met 1 of meerdere van de toestellen.
    Ik zou graag de duidelijke voor- en nadelen willen weten .

    Groetjes TijnTjuh

  • #2
    Originally posted by tijntjuh
    Hallo allemaal ,
    .....
    Ze hebben allemaal voor- en nadelen namelijk :
    - Minolta Dimage Xi => zeer compact
    - Minolta Dimage F100 => 4 Mega Pixel
    - Fuji Finepix S304 => 6 x optische zoomlens.
    .....
    Wat ik wil is , ik wil de camera mee kunnen nemen naar concerten, maar ook qualiteitsfoto's kunnen maken in diverse weersomstandigheden en zowel binnen als buiten.

    Wat raden jullie mij aan om welke camera te kiezen?
    En wat zijn jullie ervaringen met 1 of meerdere van de toestellen.
    Ik zou graag de duidelijke voor- en nadelen willen weten .

    Groetjes TijnTjuh
    Vraag :
    1) wat bedoel je met kwaliteits foto ? Voldoende om op PC te tonen ? Voor afdruk ? Zoja, hoe groot moet die afdruk kunnen worden ?
    2) Concerten: zie je er erg tegenop om een statief mee te nemen ? Moet alles in je binnenzak kunnen ?
    3) Zoom : is dat voor jou noodzakelijk, of is het gewoon prettig mee genomen ?

    Algemeen zou ik dus stellen : als je er niet komt met jezelf algemene vragen te stellen, stel dan wat gedetailleerde vragen, geeft punten volgens het belang dat je er zelf aan hecht, ga op internet de reviews uitpluizen.

    HTH
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

    Comment


    • #3
      Hoi,

      Ik heb een Minolta Dimage Xi en ik kan je alvast een beoordeling geven over dat toestel. Ik ben iemand die graag constant foto's neemt, dus met mijn Minolta zit ik wel goed vanwege de kleine maten. Je steekt hem gewoon in je vestzak en voor je het weet ben je het al vergeten dat je hem bij hebt.

      Ik heb dit weekend het toestel voor de eerste keer serieus getest. Ik heb het toestel serieus wat foto's laten nemen op een fuif. Qua flash is dit toestel heeeeeeeeel goed! Een enorm sterke flash voor zo'n klein toestel, ik verschoot er zelf van.
      Voor gewone foto's en natuurfoto's scoort het toestel goed. Na wat prutsen met de instellingen kom je er wel. Ik ben tevreden van mijn aankoop. De geheugenkaarten zijn wel vrij duur. (al vlug 69€ voor 64MB) Je koopt ook best een extra-batterij, want die is ook vlug op als je het toestel intensief gebruikt

      Minolta Dimage F100 zou ik je alleen aanraden als je van plan bent om heel grote foto's te nemen. (daarvoor heb je die 4 Mega pixels tenslotte voor nodig)

      Voor meer info kan je ook steeds terecht bij www.kieskeurig.Be

      Comment


      • #4
        Mijn eerste gestuntel met de Minolta Dimage Xi kan je trouwens bewonderen op http://fotolog.net:8080/Matthias
        Hopelijk ben je er iets mee.

        Comment


        • #5
          Beste,
          Ik neem doorgaans foto's op concerten en in discotheken...Openlucht concert...geen probleem, maar eens je binnen een kiekje wil schieten...vergeet het almaar.Ikzelf had een FujiS304 zeer leuk toestel, heel eenvoudig te bedienen, batterijtjes gingen uuuuuuuuren mee (tot600 foto's na mekaar), niets dan lof over dit toestel.Xd kaartjes zijn niet zo duur.Handige zoom.
          Minpunten: past niet in je broekzak (misschien wel in die van een skatebroek?), lensdop kan je er onmogelijk vast opzetten, en moeilijke focus bij weinig licht.
          Verder een voortreffelijke camera (in zijn klasse)
          Ik heb nu sinds enkele weken de Sony 717 en die is pakken handiger (=lees beter) bij indoor werk.
          Doch hangt alles af van wat je er zelf van verwacht.Ik zou zeggen schep een beetje vertrouwen bij je fotohandelaar...en tracht eentje vast te krijgen om te proberen.
          Veel succes verder !

          Greetz
          Stevie
          Sony Dsc-F717
          Mahna Mahna...tututududu

          Comment

          Working...
          X