Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Camera keuze hulp gevraagd

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Camera keuze hulp gevraagd

    Ik ben reeds een tijdje (sinds zijn bestaan)in het bezit van en canon powershot pro 70.Ik wil nu een nieuw toestel kopen en de keuze van mij gaat uit naar een Olympus E20 of een Nikon 5700 die D series van canon en nikon gaan mijn portemonee te boven dus heb ik besloten een van deze twee te kiezen.Maar ik kan geen keuze maken,of ik moet kiezen voor die betere foto's van de olympus of voor de grotere lens mogelijkheden van de nikon sluitertijd,enzoverder.Hulp op praktische ervaring gesteund,zou tenzeerste worden gewaardeerd.Bij Voorbaat Dank,Geert

  • #2
    Wel .... eerst en vooral .... om te weten welk foto toestel het best is voor jou kan je toch maar zelf beslissen.
    .... ten tweede ... elke suggestie die je van anderen kan krijgen is toch steeds gekleurd ( verkoper X verkoopt het liefst merk Y want daar heeft ie nu net het meest van in stock, of gebruiker Z is vindt dat hij iedereen ervan moet overtuigen dezelfde keuze te maken als hij)

    Het voornaamste wat je moet doen is rondkijken welke toestellen je bevallen ... van elk, in aanmerking komend toestel, een balans opschrijven van wat jij plus of min punten vindt, en dan je conclusie trekken
    Om die lijst van plus of min punten op te stellen kan je op internet terecht ( vb steve's revieuws of pc review, zie ook de links-pages hier op belgium digital ). Hier kan je ook nog vragen komen stellen over een bepaald toestel, maar dat antwoord is dan altijd "gekleurd". De meeste mensen kunnen moeilijk negatieve kritiek geven over hun eigen toestel
    Bij dat budget, en met dergelijke toestellen koop je geen slecht toestel meer ... alleen kan het ene beter bij jou passen als het andere.
    Als je echt niet kan kiezen ... vergeet ook niet eens te gaan "passen" bij een fotograaf. Soms ligt de ene gewoon een stuk beter in je hand als de andere ...


    HTH
    ---
    darix
    afdruk vinger in aanslag!(DB0197BE)
    D70s

    Comment

    Working...
    X