Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fototips voor Canon (G3)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fototips voor Canon (G3)

    Hallo,

    Zijn er websites of artikels met fototips voor goede foto's met een G3. Ik zoek me te pletter hoe je bv. een achtergrond scherp kunt nemen en de voorgrond waziger. Zo wil ik dieren in een kooi fotograferen, maar de draad van de kooi staat er scherper op dan de dieren zelf...

    Verder ben ik op zoek naar verschillende tips zoals, focussen op 1 onderwerp en de rest (erg) vaag, etc.

    Of worden er ergens in het land cursussen gegeven over digitale fotografie?

    Thanks

  • #2
    Robby, ik heb juist dezelfde vraag. Ik zou graag het onderwerp scherp stellen, en de achtergrond wazig, maar het lukt mij niet.
    Ik heb iets gehoord van grote sluitertijd, maar het lukt mij niet.
    Dus... ik hoop hier ook een antwoord op te krijgen

    Comment


    • #3
      oftewel "scherpte-diepte" Daarvoor moet je de kleinste diafragmawaarde nemen. Oftewel in Av modus het laagste cijfer....bijv. 2.8
      Canon EOS-10D
      Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
      Canon 28-135 IS
      Canon 50mm f1.8 mk 1
      Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
      2x Metz MZ54-3 flash

      Comment


      • #4
        met de g2 zet ik hem dus ook op av en diafragma op het laagste getal..

        maar mischien heb je iets aan deze link:


        staat nu ook info over voor de g3
        mvg
        gabriella
        Canon 300D en 350D
        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
        canon 20-35 usm

        Comment


        • #5
          Originally posted by Robby
          Ik zoek me te pletter hoe je bv. een achtergrond scherp kunt nemen en de voorgrond waziger. Zo wil ik dieren in een kooi fotograferen, maar de draad van de kooi staat er scherper op dan de dieren zelf..
          Het is niet altijd mogelijk, maar probeer scherp te stellen op een object dat ong. even ver staat van het object dat je scherp wilt hebben, half indrukken en dan naar je werkelijk object mikken. Voor door tralies een foto te nemen zou je best zo dicht mogelijk bij de tralies gaan zodat de camera vanzelf gaat scherpstellen op het object erachter. (dit is niet altijd mogelijk...)
          Ik vertel je maar wat ik te weten ben gekomen van het handleidingsboekske van Canon en internet, ik heb zelf nog zeer weinig ervaring.
          Groetjes,

          Comment


          • #6
            Robby,

            Er zijn eigenlijk twee manieren om de dieren achter de tralies scherp te krijgen:

            1. Zorg er voor dat voor het centrum van het beeld (waar het rechthoekje staat) geen tralies staan. Dit gaat natuurlijk enkel als je heek dicht bij de tralies staat
            2. Zet even de manuele focus op en stel scherp op het dier. Als je dan opnieuw de AF opzet, zal deze scherp stellen op het dier en niet op de tralies. Meestal lukt dat.

            En je kan natuurlijk ook gewoon manueel scherp stellen: de uitvergroting op de LCD werkt prima, vind ik

            Comment

            Working...
            X