Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Noodoproep

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Noodoproep

    Ik zit met een groot probleem en ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Gisteren heb ik foto's genomen bij nieuwjaar en waneer ik deze zojuist wou overzetten naar mijn pc is halfweg de overzetting de zekering gesprongen. Na het opstarten van mijn pc kom ik tot de ontdenkking dat łaar de helft van de foto's op de schijf staan en dat mijn geheugenkaartje voor de est leeg is. Gevolg : helft van de foto's kwijt. Nu heb ik eens ergens gelezen dat gewiste foto's op een geheugenkaart toch nog via via kunnen terug gehaald worden. Wie kan mij hierbij helpen???
    Ik zal je eeuwig dankbaar zijn.

    Alvast vriendelijk bedankt en nog een gelukkig 2007
    Canon EOS 650D, Canon EFS 18-55mm IS 3,5-5,6, Canon EF 50mm f/1.8 II, Tamron 28-75/2,8 Macro, Tamron 75-300mm, Sigma 105mm f/2.8 EX DG Macro, speedlite 430EX

  • #2
    Re: Noodoproep

    hoop dat je hier wat aan hebt



    groeten, robbe
    Prepare thoroughly. Go to the sacred places.
    Wait. Look. Feel.
    Then shoot ! (David Muench)

    Comment


    • #3
      Re: Noodoproep

      Ik hoop dat je ondertussen de foto's hebt kunnen recupereren. Nog een tip voor het "algemeen nut" :

      Nooit de fotobestanden verplaatsen naar de pc, maar kies voor kopiėren naar de pc.

      Bij problemen zullen de oorspronkelijke bestanden nog onbeschadigd op het geheugenkaartje staan. Dat geldt in principe ook voor het verplaatsen van fotobestanden binnen de pc, van de ene map naar de andere. Al is daar de kans om gegevens kwijt te geraken een stuk kleiner dan verplaatsen tussen geheugenkaartje en pc.
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Noodoproep

        Doe ik ook altijd, je ziet wat er kan gebeuren ...
        Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

        Comment


        • #5
          Re: Noodoproep

          Ja inderdaad hier boven hebben ze gelijk.
          Je kopieert best de bestanden naar de pc. En formatteert daarna best de schijf in je body.
          Op je pc zelf kan je best de bestanden verplaatsen zeker als dit op de zelfde schijf is.
          Omdat de bestanden niet echt verplaatst worden maar de tabel met de bestands locaties aangepast word.
          Dus als je van een opslag medium naar een ander medium verplaatst best copieren en daarna verwijderen. Als je op het zelfde medium blijft gewoon verplaatsen.
          BD0724BE

          Nikon D 80

          Comment


          • #6
            Re: Noodoproep

            Uit de posting van de TS blijk ik te verstaan dat enkel de nog niet gekopiėrde bestanden verloren zijn gegaan op de geheugenkaart ...

            Deze moeten met de juiste soft zeker te recupereren zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Noodoproep





              Vandaag gepost door Adri H.
              Misschien helpt dit je?
              Last edited by iiyama; 4 januari 2007, 13:29.

              Comment

              Working...
              X