Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vraag over tele

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vraag over tele

    Heb n canon g2, standaard 3x zoom.
    Als ik nu de beste telelens koop voor de g2, die maar 1,5 x vergroot
    Welke optische zoom krijg je dan eigenlijk? 4,5 ?
    met 1,5x krijg je 135mm zoom staat er maar dat is niet klaar en duidelijk voor mij daar ik nog nieuw ben in de fotografie.

    Is die 1,5 tele de strafste op de markt? En zo ja, is die de aanschaf waard want die kost toch gauw 120Euro...

    bedankt

    fre
    Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

  • #2
    Je zoom veranderd niet en blijft op drie maal zoom, wat veranderd is de brandpunt afstand van je lens, die doe je maal 1.5 dus inplaats van een 34 - 102 mm (equivalent van kleinbeeld) krijg je nu een 51 - 153 mm wat ook een drie maal zoom bereik is.Met voorzet lenzen ben je nu eenmaal beperkt, heb je graag een grote tele of veel mogelijkheden van lenzen zal je je toevlucht moeten zoeken in een DSLR.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Originally posted by Digipics357
      Je zoom veranderd niet en blijft op drie maal zoom, wat veranderd is de brandpunt afstand van je lens, die doe je maal 1.5 dus inplaats van een 34 - 102 mm (equivalent van kleinbeeld) krijg je nu een 51 - 153 mm wat ook een drie maal zoom bereik is.Met voorzet lenzen ben je nu eenmaal beperkt, heb je graag een grote tele of veel mogelijkheden van lenzen zal je je toevlucht moeten zoeken in een DSLR.
      Maar je kan natuurlijk je voorzetlens op- en af-schroeven wanneer je wil, zodat het bereik van die G2 dan eigenlijk 34-153 wordt.
      Destijds had ik voor mijn Coolpix 950 zowel een 0.66x breedhoek als 2x teleconvertor. Ik vond dat toch wel heel handig.

      Henk.

      Comment

      Working...
      X