Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veilige opbergplaats in wagen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Veilige opbergplaats in wagen?

    Iemand enig idee hoe men z’n fotoapparatuur veilig kan opbergen in de koffer van de wagen?
    Ik las ergens dat er iemand een brandkast had geplaatst in z’n bestelwagen, maar ik geloof dat zoiets 300 à 400 kg weegt…
    Bestaan er alternatieven?
    Er moeten blijkbaar wel firma’s bestaan die zulke koffers produceren, ik herinner me een Amerikaanse en Engelse firma maar kan die nu niet meer terugvinden.
    Het enige wat ik tot nu toe vond zijn de koffers van Pelican die men met een hangslot kan sluiten en zo eventueel aan een sjorhaak in de koffer vasthaken.
    Heeft iemand een ander/beter idee?
    Alvast bedankt.
    Last edited by citreola; 31 december 2006, 10:57.

  • #2
    Re: Veilige opbergplaats in wagen?

    gewoon geen foto materiaal laten liggen in de wagen. kijk als ze zo handig zijn om in je auto te breken kunnen ze der evengoed mee weg rijden lijkt mij dan.

    en denk dat je met dergelijke kluizen ofzo heel wat kofferruimte verliest, als eht een bedrijfswagen is np maar als je er de kinderwagen nog moet bij krijgne of is naar het containerpark gaat ofzo lijkt eht me allesbehalve handig dat dat ding in je kofferbak is gelast
    BD0789BE

    Comment


    • #3
      Re: Veilige opbergplaats in wagen?

      Misschien een verzekering overwegen voor je foto-materiaal?
      Het houdt dan wel geen dieven tegen, maar is waarschijnlijk praktischer dan een zware kluis in de wagen.

      Jeroen
      http://www.jvermeulen.be

      Comment


      • #4
        Re: Veilige opbergplaats in wagen?



        something like this.
        In the Uk at least, insurance is less if you can fit something like it.

        Comment


        • #5
          Re: Veilige opbergplaats in wagen?

          Oorspronkelijk geplaatst door vermeulen Bekijk bericht
          Misschien een verzekering overwegen voor je foto-materiaal?
          De meeste verzekeringen maken uitdrukkelijk melding van het feit dat je niet gedekt wanneer je je fotomateriaal onbeheerd in de auto achter laat. Dat is bij mij in ieder geval zo.

          Ben het met Cozze eens... Materiaal niet achterlaten in de auto...


          Kris.
          My work: VICTORIE.com

          Comment


          • #6
            Re: Veilige opbergplaats in wagen?

            Ik heb een stalen legerkoffer (niet zo ééntje in blik zoals van bij AS Adventure maar een échte) die ik in de koffer kan verankeren dmv een dikke stalen kabel die aan 't chassis vastzit. Ik heb die koffer echter ook vervangen door een Pelicase wegens veel handiger. Ook die kan ik vastmaken met een staalkabel.

            Onlangs moest ik, tijdens de opbouw van een beurs, iemand helpen die de sleutel van de hangsloten van zijn aanhangwagen thuis vergeten was. Ik had namelijk zo'n draadloze slijpschijf bij en daarmee sleep ik in minder dan een minuut die 2 dikke hangsloten door .

            Dit om maar te zeggen dat niets volledig safe is en dat, als ze echt willen en een paar minuten tijd hebben, ze toch met uw spullen weg zijn. Beter daarom niets in de koffer laten zitten. De meeste verzekeringen dekken trouwens ook geen diefstal uit een wagen als dat 's nachts gebeurd.

            Comment


            • #7
              Re: Veilige opbergplaats in wagen?

              Je spullen gewoon niet onbeheerd in de auto achter laten lijkt me toch het veiligst Die brandkluisjes die de meeste bouwmarkten bijvoorbeeld verkopen, schijnen zonder uitzondering erg makkelijk open te gaan.

              Comment


              • #8
                Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                altijd achter in de kofferbak, beslaat je lens ook niet als je hem eruit haalt.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                  Ik heb een ijzeren kist(2mm plaatdikte) die ik in de koffer kan vastschroeven.

                  Het slot zit verzonken zodat men er niet met een ijzerschaar (betonschaar) aankan.

                  Als men je koffer openbreekt gaat normaal het wagenalarm af, en die dan nog het lef heeft om met een slijpschijf een gat te slijpen ....
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                    low profile helpt natuurlijk altijd.

                    een auto vol canonikon en BD stickers trekt natuurlijk de aandacht.
                    met veel show je koffer open doen en dan daar van lenzen verwisselen om dan op shooting te gaan trekt ook aandacht.
                    foto als spiegel of als venster?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                      mijn verzekering dekt diefstal als het spul in de koffer zit en 's nachts in een afgesloten garage. 't Is altijd beter de verzekering niet nodig te hebben, maar ja ...

                      erik
                      erik, Nikon materiaal

                      'aforismen zijn aan mij niet besteed' (ikzelf)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                        Ik ben het ook eens met Cozze als ze in je wagen geraken waarom zouden ze er dan niet mee wegrijden die kluis in de koffer die de dief nadien in zijn garage ontdekt kan hij daar dan ook in alle rust openprutsen

                        Dus niets van waarde in de wagen achterlaten, geen buit geen dief en geheel in analogie met wat ik hierboven heb gezegd heb ikzelf zelfs geen wagen

                        Een anderzijds goedkope beveiligingstechniek zou kunnen zijn: maak van je wagen een varkensstal... Rotzooi op de achterbank en de passagiersstoel maken je wagen een stuk minder aantrekkelijk. Een beproefde tactiek van mij toen ik nog een wagen had; tussen alle rotzooi zoals winkelzakken, een sjaal, een paar sportsloffen, tijdschriften, een handdoek, een halfleeg flesje water open blikjes raad je ik je wel af etc kun je al eens makkelijker een iets duurder itempje verdoken achterlaten...

                        Grtz

                        Comment


                        • #13
                          Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                          Gisteren nog wat gelezen over inbraken in wagens waarbij de laptops gestolen werden, ook al lagen die in de koffer en uit het zicht. Blijkt dat lang niet iedereen zijn laptop volledig uitschakeld maar gewoon dichtklapt. Daardoor blijft ook de Bluetooth verbinding open staan in veel gevallen. De dieven gaan met een BT-ontvanger gewoon langs de wagens tot ze verbinding krijgen en weten zo perfect welke wagen iets waardevol in de koffer liggen heeft.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                            Oorspronkelijk geplaatst door citreola Bekijk bericht
                            Iemand enig idee hoe men z’n fotoapparatuur veilig kan opbergen in de koffer van de wagen?
                            Alleen als je mee in de koffer kruipt heb je iets meer kans maar voor de rest bestaat er geen enkele veilige manier om waardevolle voorwerpen in een auto achter te laten.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Veilige opbergplaats in wagen?

                              Ik ben het eens, de auto is geen veilige plaats. Bij mij werd er al 2 keer een laptop uit mijn auto gestolen.

                              Zelf heb ik ook ooit in mijn eigen auto moeten inbreken, nadat ik de deur had dichtgeklapt met de sleutel op het contact.

                              Ongelooflijk hoeveel mensen je aanspreken om je te ...... helpen!
                              Het gebeurde midden in Leuven, en de eerste student die langskwam vroeg me of hij me niet kon helpen met een 'ijzeren' kapstok. Daarmee is het dan ook gelukt.
                              Terwijl ik bezig was is de politie zelfs voorbijgekomen, en die reageerden zelfs niet.

                              Ik betwijfel of een coole inbreker echt afgeschrikt wordt door een alarm. Het volstaat tegen omstaanders te zeggen dat de batterij van de sleutel leeg is, en je kan gewoon je gang gaan...
                              En als het echt de moeite is wordt je auto gewoon weggesleept op een platteauke..

                              Comment

                              Working...
                              X