Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Contract voor modellen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Contract voor modellen.

    Hallo,

    Ik moet binnenkort enkele foto's maken van modellen, maar ik heb mij laten vertellen dat ik steeds een contract moet opmaken. Heeft er soms iemand zo'n voorbeeld contract ofzo aub ? Want ik zou niet weten dat ik daar allemaal moet inzetten.

    mvg,
    Stijn H.
    Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
    een hoop sunbounce & strobist stuff

  • #2
    Re: Contract voor modellen.

    Gebruik de zoekfunctie eens voor de verandering.

    er heeft iemand een handleiding voor modellenfotografie geschreven, daarin zit o.a. een voorbeeld van een contract.
    Last edited by James71; 26 december 2006, 23:23. Reden: typfoutje - rap willen zijn he ;-)

    Comment


    • #3
      Re: Contract voor modellen.

      Ik heb me al meerdere malen afgevraagt hoeveel zin zo'n contractje heeft. Als er problemen zouden komen heeft zo'n getekend briefje dan enige waarde voor een rechtbank?

      Comment


      • #4
        Re: Contract voor modellen.

        een getekend papierke is een overeenkomst .. als er geen onwettige dingen staan in je overeenkomst heeft het zeker waarde, tenminste als je moel meerderjarig is, en ze niet dronken was bij ondertekening

        Comment


        • #5
          Re: Contract voor modellen.

          Oorspronkelijk geplaatst door momentopname Bekijk bericht
          een getekend papierke is een overeenkomst .. als er geen onwettige dingen staan in je overeenkomst heeft het zeker waarde, tenminste als je moel meerderjarig is, en ze niet dronken was bij ondertekening
          Als iemand zijn testament opstelt en in het bijzijn van getuigen die ook tekenen tekend, heeft dat volgens mij geen enkele rechtsgeldigheid omdat het niet door een notaris is bekrachtigd. Vandaar dus da ik me afvraag hoeveel waarde zo'n tussen 2 mensen opgesteld documentje heeft.

          Comment


          • #6
            Re: Contract voor modellen.

            Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
            Gebruik de zoekfunctie eens voor de verandering.

            er heeft iemand een handleiding voor modellenfotografie geschreven, daarin zit o.a. een voorbeeld van een contract.
            Ik had al een poging ondernomen met de zoekfunctie, zonder resultaat.
            anyway , thx voor de tips.

            Stijn H.
            Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
            een hoop sunbounce & strobist stuff

            Comment


            • #7
              Re: Contract voor modellen.

              Fullator heeft ooit zo'n model-contract opgesteld. Misschien helpt dit bij het zoeken.

              Comment


              • #8
                Re: Contract voor modellen.

                Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                Fullator heeft ooit zo'n model-contract opgesteld. Misschien helpt dit bij het zoeken.
                Inmiddels had ik dit al gevonden, dit is een zeer handig document. Waarvoor dank.


                stijnh
                Canon EOS 1D mkIII / EOS 5D mkII +grip |EF 16-35 f2.8 L|EF 24-70 f2.8 L | EF 50 f1.4|EF 70-200 f2.8 L IS USM II | EF 300mm f2.8 L IS USM | 4x Speedlite 580EX II |Sigma 15mm fish
                een hoop sunbounce & strobist stuff

                Comment


                • #9
                  Re: Contract voor modellen.

                  waar heb je dit gevonden???

                  zijn deze contracten ook geldig op microstocks?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Contract voor modellen.

                    Staat er bij sofam geen modelcontract?
                    Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                    MySite - All your base are belong to us - What you say

                    Comment


                    • #11
                      Re: Contract voor modellen.

                      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=138775
                      In deze "Gids voor beginnende modellen" van onze goede vriend Fullator vindt je achteraan het Model Release fotmulier.
                      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Contract voor modellen.

                        Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                        Als iemand zijn testament opstelt en in het bijzijn van getuigen die ook tekenen tekend, heeft dat volgens mij geen enkele rechtsgeldigheid omdat het niet door een notaris is bekrachtigd. Vandaar dus da ik me afvraag hoeveel waarde zo'n tussen 2 mensen opgesteld documentje heeft.
                        Als jij een bestelbon bij een handelaar ondertekent is dat ook niet door een notaris bekrachtigd. Maar ik zou toch maar oppassen als je er onderuit wilt
                        --
                        Play Drakensang - a free online mmorpg

                        Comment


                        • #13
                          Re: Contract voor modellen.

                          Oorspronkelijk geplaatst door antoinette Bekijk bericht
                          Als iemand zijn testament opstelt en in het bijzijn van getuigen die ook tekenen tekend, heeft dat volgens mij geen enkele rechtsgeldigheid omdat het niet door een notaris is bekrachtigd. Vandaar dus da ik me afvraag hoeveel waarde zo'n tussen 2 mensen opgesteld documentje heeft.
                          Klopt niet hoor, is wel degelijk rechtsgeldig, als er twee getuigen mee tekenen en het document niet in strijd is met de wet (je kan kinderen niet onterven, bv.).

                          Het voordeel van een notaris, is dat het testament wordt gedeponeerd in een legatenbank, zodat het bij overlijden snel kan geraadpleegd worden. Dat is wel nodig, want toen mijn vader overleed bleek dat de notaris me 'niet kon vinden'. Pas maanden later heb ik vernomen dat hij dood was. Er was dan ook geen testament gemaakt.
                          Fullator
                          Fotostudio Candela Zone
                          website: http://www.chronax.be
                          website: http://www.marquisemodels.eu

                          Comment

                          Working...
                          X