Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Marc, advertentie in te koop

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Marc, advertentie in te koop


    Wat je zegt is juist, maar de persoon vraagt in zijn advertentie naar wat hij moet kopen, daarom gaf ik een tip, die ik denk met kennis van zaken te kunnen geven. (beide machientjes in bezit gehad)
    Ik zeg niet dat de e10 slecht is hé, ik zeg dat de d30 gewoon een pak dichter tegen een slr ligt. (tis niet enkel de vorm die telt;-)

    Voor de rest ben ik er alweer weg.
    (jij wilt de exx toch niet van de hand doen??)
    Greetings
    Rudy

  • #2
    De E-20 ( broertje van de E-10) kaapt wel de prijs weg van Beste digicam in Digital Photo en tal van vakbladen.
    Dus zal de E-10 zeker aan te bevelen zijn en zeker niet verouderd zoals in het koopjes forum wordt aangegeven.
    BTW; Het gaat hier om prijs-Kwaliteitverhouding...
    Een Canon Ds is zeker veel beter en professioneler maar is z'n hoge prijs niet waard.

    Comment


    • #3
      Mic,

      Tweedehands liggen de prijzen wel dichter bij elkaar, zeker als ik e20-sets aangeboden zie voor boven de 3000€, dan mag daar nog een grip en tcon bij zijn, ik zou dit nooit kopen.
      En, zoals gezegd, na de twee gehad te hebben, kan ik echt wel achter mijn standpunt staan hoor. De d30 is echt een dijk van een camera, met een fantastische image kwaliteit.

      Rudy

      Originally posted by mic
      De E-20 ( broertje van de E-10) kaapt wel de prijs weg van Beste digicam in Digital Photo en tal van vakbladen.
      Dus zal de E-10 zeker aan te bevelen zijn en zeker niet verouderd zoals in het koopjes forum wordt aangegeven.
      BTW; Het gaat hier om prijs-Kwaliteitverhouding...
      Een Canon Ds is zeker veel beter en professioneler maar is z'n hoge prijs niet waard.

      Comment


      • #4
        Kan zijn... ik heb nooit een D30 gehad... Wel eens getest voor een weekend.
        Maar ik weet dat ik nu een E-20 heb die nog heel wat jaren zal meedraaien voor ik hem wegdoe.
        Het is natuurlijk zo dat de prijzen soms niet goed liggen, gelijk heb je.

        Maar een camera moet je liggen, je moet een model zoeken dat bij je past.
        En dit is voor iedereen verschillend.
        Voor de één gaat dit een kleine Ixus zijn, terwijl anderen zweren bij Sony en nog anderen willen niks liever dan een Canon D60 of Nikon D100.
        Zo ben ik nog altijd verliefd op m'n E-20.
        Ik had altijd al een Oly E-10 willen hebben en toen ik de kans zag goedkoop aan een E-20 te komen (Danke jaja) heb ik geen moment geaarzeld , en daar heb ik nooit spijt van gehad omdat deze camera mij ligt.
        Ook al zeggen ze dat de E- 10 of E-20 oude techniek is, voor mij blijft het nummero uno. En dit zal waarschijnlijk (je weet nooit) nog jaren duren.
        (Ik zeg erbij dat ik geen behoefte heb om lenzen te wisselen enz...)

        Comment


        • #5
          Ik herken hier een zeer tevreden man!!!

          Rudy

          Comment


          • #6
            idd, en over mijn Metz flits kan ik hetzelfde zeggen... Heel tevreden over jouw flits...

            Comment


            • #7
              Originally posted by mic
              idd, en over mijn Metz flits kan ik hetzelfde zeggen... Heel tevreden over jouw flits...
              LOL, kan ik geloven zeg, tis gewoon de beste en meest veelzijdige flitser die er is op dit ogenblik denk ik.

              Comment


              • #8
                Ik heb een E10 EN een D30. Beide hebben voors en tegens. De AF van de E10 is beter. De D30 wordt pas beter met een externe flitser.
                Verder is de E10 in sommige situaties handiger door de gigantische scherpte-diepte.
                Voor de D30 moet je een dure, lichtsterke lens kopen voordat je de lens van de E10 benadert.
                Zo zijn er wel meer dingen. Ik heb dus beide camera's en die delen mijn Metz MZ54-3 flitser. Da's echt een topflitser en een aanrader voor iedereen. I.c.m. de E10/20/C-2500 kun je m zelfs als slave gebruiken, hij negeert de voorflits en ontsteekt tegelijkertijd met de E10/20 hoofdflits. En dat voor 300 euro....toppie!
                Canon EOS-10D
                Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                Canon 28-135 IS
                Canon 50mm f1.8 mk 1
                Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                2x Metz MZ54-3 flash

                Comment


                • #9
                  ...kan Rob volledig bijtreden.
                  ( Trouwens, Rob, ik ben nog steeds bezig mijn E-20 volledig leren te begrijpen )
                  De Exx camera's hebben een zeer goede, wat zeg ik, een uitmuntende optiek. Natuurlijk is het zo dat de electronica heden ten dage weer een stuk verder staat. Dus ga ik zeker niet beweren dat een DSLR technisch beter is.
                  Maar de E10/20 blijft een dijk van een camera en hun lenzen zijn zelfs aan nieuwprijs t.o.v. die van de DSLR's erg gunstig. Alleen zijn ze wel decicated aan het toestel...

                  @ Rudy: no hard feelings hoor, maar ik kan er alleen niet tegen dat ze ( snik, snik,...) zo hard zijn tegenover onze Oly's !
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Oei, voordat ik m'n Oly E-20 volledig onder de knie heb... zal er een paar jaren over moeten gaan.
                    Geloof je dat er nog steeds knoppekes zijn op m'n Oly , waarvoor ik echt niet weet waarvoor ze dienen.
                    Ja, ik heb in 't begin toen ik hem had eens de volledige manual gedownload en helemaal uitgelezen... maar ik ben datgene wat ik niet veel of nooit gebruik alweer vergeten.
                    Ik heb op de shooting Day in Maastricht, door snel te willen zijn en door de regen eens op een knopje geduwd zonder 't te weten.
                    Ik heb meer dan drie kwartier geen foto's kunnen nemen, omdat ik opzoek was naar dat vreemde icoontje in m'n zoeker.
                    Gelukkig heeft toen mij een andere Oly gebruiker me uit mijn leiden verlost. Maar nu weet ik niet meer waar dat knoppeke staat en voorwat 't dient... hehe

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by robbroek
                      Ik heb een E10 EN een D30. Beide hebben voors en tegens. De AF van de E10 is beter. De D30 wordt pas beter met een externe flitser.
                      Verder is de E10 in sommige situaties handiger door de gigantische scherpte-diepte.
                      Voor de D30 moet je een dure, lichtsterke lens kopen voordat je de lens van de E10 benadert.
                      Zo zijn er wel meer dingen. Ik heb dus beide camera's en die delen mijn Metz MZ54-3 flitser. Da's echt een topflitser en een aanrader voor iedereen. I.c.m. de E10/20/C-2500 kun je m zelfs als slave gebruiken, hij negeert de voorflits en ontsteekt tegelijkertijd met de E10/20 hoofdflits. En dat voor 300 euro....toppie!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by mic
                        Oei, voordat ik m'n Oly E-20 volledig onder de knie heb... zal er een paar jaren over moeten gaan.
                        Geloof je dat er nog steeds knoppekes zijn op m'n Oly , waarvoor ik echt niet weet waarvoor ze dienen.
                        Ja, ik heb in 't begin toen ik hem had eens de volledige manual gedownload en helemaal uitgelezen... maar ik ben datgene wat ik niet veel of nooit gebruik alweer vergeten.
                        Ik heb op de shooting Day in Maastricht, door snel te willen zijn en door de regen eens op een knopje geduwd zonder 't te weten.
                        Ik heb meer dan drie kwartier geen foto's kunnen nemen, omdat ik opzoek was naar dat vreemde icoontje in m'n zoeker.
                        Gelukkig heeft toen mij een andere Oly gebruiker me uit mijn leiden verlost. Maar nu weet ik niet meer waar dat knoppeke staat en voorwat 't dient... hehe
                        Ik ken dat gevoel, Mic !
                        Anderzijds is het toch wel tof dat je af en toe eens een nieuw knoppeke kan ontdekken - lol !
                        Maar toch liever veel knopjes dan ellenlange menu's....
                        Ik vind mijnen E-20 toch nog altijd veel eenvoudiger dan mijne GSM !
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          idd, da's juist 't toffe aan dienne Oly E-10 & 20 , dat alle bedieningen er met knoppekes en wieltjes er aan de buitenkant opstaan, gelijk bij een analooge spiegelreflex.
                          Mijn vorige digitale moest je door een piepklein menu worstelen om iets te veranderen aan je instellingen.
                          Nu zou ik dan steevast mijn leesbril moeten zoeken en opzetten om dat menu te kunnen lezen.

                          en ik ben ook blij als ik eens een knoppeke ontdek wat ik nog niet kende... Niet alleen aan m'n Oly...

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by mic
                            en ik ben ook blij als ik eens een knoppeke ontdek wat ik nog niet kende... Niet alleen aan m'n Oly...
                            mic, ik ken alle knopjes van de Oly.....dat kan ik voor de rest niet zeggen

                            mvg,
                            Z900
                            Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

                            Comment

                            Working...
                            X