Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto printen op 70x50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto printen op 70x50

    Ik heb een foto van iemand genomen, en die persoon zou van die foto graag een 70x50 print hebben.
    Als ik die foto op dat formaat laat printen, heeft m'n foto een resolutie van 131dpi. Heeft er iemand al eens een foto op een dergelijk formaat met deze resolutie laten printen, en zoja, kan je mij dan iets vertellen over de kwaliteit ervan ?
    Is het nog te doen, of speel ik beter op safe, en zou ik die persoon beter vertellen dat 50x30 een betere keuze is (dan heb ik bijna 200dpi).
    Fotolog -DevLog

  • #2
    Re: Foto printen op 70x50

    Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
    Ik heb een foto van iemand genomen, en die persoon zou van die foto graag een 70x50 print hebben.
    Als ik die foto op dat formaat laat printen, heeft m'n foto een resolutie van 131dpi. Heeft er iemand al eens een foto op een dergelijk formaat met deze resolutie laten printen, en zoja, kan je mij dan iets vertellen over de kwaliteit ervan ?
    Is het nog te doen, of speel ik beter op safe, en zou ik die persoon beter vertellen dat 50x30 een betere keuze is (dan heb ik bijna 200dpi).
    I'd resize to 150dpi carefully and it'll print just fine.
    200 is ideal for good inkjet but 150 is very acceptable still.

    Comment


    • #3
      Re: Foto printen op 70x50

      Wat is de native resolutie? Je kunt de photo upsamplen. Een foto van 8 mp kun je gemakkelijk tot 70x100 uitvergroten.

      Comment


      • #4
        Re: Foto printen op 70x50

        De foto is genomen met een 10megapixel camera;
        Fotolog -DevLog

        Comment


        • #5
          Re: Foto printen op 70x50

          Oorspronkelijk geplaatst door trebs Bekijk bericht
          I'd resize to 150dpi carefully and it'll print just fine.
          200 is ideal for good inkjet but 150 is very acceptable still.
          I'm not planning to print it myself; I'll let it print by a professional labo
          Fotolog -DevLog

          Comment


          • #6
            Re: Foto printen op 70x50

            Oorspronkelijk geplaatst door whoami Bekijk bericht
            I'm not planning to print it myself; I'll let it print by a professional labo
            I have a professional "lab".. that's why I suggest it...

            Comment


            • #7
              Re: Foto printen op 70x50

              Als je foto met een 10mp camera is genomen dan is een foto van 50x70 geen enkel probleem. Met mijn 8mp camera heb ik al foto's laten afdrukken (gewoon bij de supermarkt) die er prima uit zien, en ik ben erg kritisch op kwaliteit.

              Dus als je niet gecropped hebt zou ik ook niet upsamplen (je krijgt er toch echt geen detail bij) maar gewoon zo laten afdrukken.

              Let wel dat 50x70 niet een verhouding is die past bij de verhoudingen van de meeste sensors (namelijk 4:3 of 2:3).

              Comment

              Working...
              X