Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wilde bloemen doorheen het jaar

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wilde bloemen doorheen het jaar

    Het gebeurt niet vaak maar tussen het fotograferen van insekten door maak ik wel eens een plaatje van onze lokale wilde flora. Het is niet echt mijn specialiteit en ik heb ze daarom nooit eerder gepost.
    Bij deze doe ik het dan toch eens. Al is het maar omdat je in deze reeks heel mooi het verschil in warmte van het licht kunt zien doorheen de seizoenen.

    1. Pinksterbloem in de lente


    2. Moerasvergeetmijnietje in de zomer


    3. Vlas(leeuwen)bekje in de nazomer
    Last edited by pendragon; 17 december 2006, 18:52.
    Meer foto's op mijn website

  • #2
    Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

    Gewoonweg zaaaa-lig Jan

    Comment


    • #3
      Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

      Schitterend
      Scherpte, dof, kleur, compo
      mvg,
      Ludo V.

      Comment


      • #4
        Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

        Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
        Schitterend
        Scherpte, dof, kleur, compo

        Das ook helemaal mijn gedacht
        Groetjes Vicky

        Comment


        • #5
          Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

          Gewoon goed
          Zo objectief als mijn objectieven.....
          bd 616 be MVG Jan

          Comment


          • #6
            Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

            Oorspronkelijk geplaatst door je-es Bekijk bericht
            Gewoon goed
            Ik zou zeggen zeer goed, de wilde Belgische flora heb je prachtig vastgelegd

            Mvg Jasmine
            Update12/05/10
            BLOG
            Leica M9/Fuji X 100s/phone

            Comment


            • #7
              Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

              Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V. Bekijk bericht
              Schitterend
              Scherpte, dof, kleur, compo
              VOLLEDIG mee eens!

              Grtz,Fabienne
              Om hoger te reiken, hoef je niet op anderen te staan.
              BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
              The name of the game is to fill the frame!
              http://Fabke.fotopic.net

              Comment


              • #8
                Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                Ja kijk Pendragon, jij belichaamt gewoon macro-fotografie hé.

                In de eerste en de tweede foto zie ik duidelijk je kenmerkende 'eigenwijze' manier van fotograferen terug. Voor deze bloemen vind ik het er wel wat over, maar dat is kwestie van smaak natuurlijk. Het gaat de paddo's veel beter af.

                De derde vind ik echt de mooiste!

                Normaal reageer ik nooit op plantenfoto's, maar deze zijn in het wild genomen wat ze dus honderd keer meer bijzonder maakt dan alle orchissen en tuinplanten die hier al de revue zijn gepasseerd (hoewel die technisch gezien natuurlijk vaak hoogstandjes zijn).
                Birdwatching ... it's a way of life!

                http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                Comment


                • #9
                  Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                  3x Prachtig.
                  Groetjes
                  Valere

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                    mooie reeks, de voorkeur voor het subtile van de tweede opname.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                      Ik zet zelf mijn eerste stappen in de 'makrowereld' en realiseer me dat alles er gemakkelijker uitziet dan het is

                      Heel mooie foto's Pendragon. Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e
                      Zou je mij iets kunnen vertellen over EXIF en afstand ? (of valt dit ergens op te sporen)

                      Quattra

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                        Nr2 is voor mij de mooiste.
                        'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                          Alle 3 erg mooi maar ik ga voor nr. 3!

                          Grt
                          Roevca

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                            Bedankt voor de reacties iedereen

                            Oorspronkelijk geplaatst door WouterVS Bekijk bericht
                            J
                            In de eerste en de tweede foto zie ik duidelijk je kenmerkende 'eigenwijze' manier van fotograferen terug. Voor deze bloemen vind ik het er wel wat over, maar dat is kwestie van smaak natuurlijk. Het gaat de paddo's veel beter af.
                            Eveneens dank voor je reactie.
                            Zeer herkenbaar dat ik dit soort reactie krijg van een biologiestudent. Ik bedoel er zeker niets verkeerds mee ( and don't take it personal )maar ik ben allesbehalve bezig met biologisch correcte registratiefotografie. De natuur is mijn geliefkoosde onderwerp en, eigenwijs als ik ben, maak ik er foto's van zoals ik die natuur zie. Of dit dan klopt met gangbare of wetenschappelijke of zelfs fotografische conventies zal me worst wezen. Fotograferen is mijn hobby, niks meer of niks minder, en daarbij laat ik me nu eenmaal door niets of niemand voorschrijven hoe ik een bepaald onderwerp in beeld moet brengen . (Da's gesproken hé ).

                            Dit laatste wil echter niet zeggen dat ik niet opensta voor andere ideeën of er van uitga dat ik niets van een ander kan leren. Integendeel zou ik zeggen. Het zou getuigen van een niet bij mij passende pretentie om dit niet te doen.
                            Maar het uiteindelijke resultaat ... da's van mij.
                            En ik kick op die dof spelletjes, zowel bij paddo's, als insecten, als planten, als bij mensen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Quattra Bekijk bericht
                            Ik zet zelf mijn eerste stappen in de 'makrowereld' en realiseer me dat alles er gemakkelijker uitziet dan het is

                            Heel mooie foto's Pendragon. Mijn voorkeur gaat uit naar de 2e
                            Zou je mij iets kunnen vertellen over EXIF en afstand ? (of valt dit ergens op te sporen)

                            Quattra
                            Macro is idd geen gemakkelijk discipline en er is maar 1 manier om het te leren. Oefenen, oefenen en nog eens oefenen. Ik wil die exif wel eens opzoeken (maar nu niet wegens tijdgebrek).
                            Zelf kijk ik zelden of nooit naar de exif van een foto. Ik vind het voor macro veel belangrijker dat je zelf uitprobeert wat een effect een bepaalde camera instelling heeft op je foto. Kies eens een leuk niet bewegend object als onderwerp, zet het op een plaats waar je voldoende afstand hebt achter dat onderwerp om een mooie background te krijgen en begin te experimenteren met je diafragma (camera op A stand). Als ik ga fotograferen stel ik iso, wb en zo op voorhand in volgens de lichtomstandigheden en voor de rest is mijn keuzewieltje (waarmee ik het diafragma bepaal) mijn beste vriend.

                            Vooral doen!
                            Last edited by pendragon; 18 december 2006, 19:43.
                            Meer foto's op mijn website

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wilde bloemen doorheen het jaar

                              Oorspronkelijk geplaatst door pendragon Bekijk bericht
                              Bedankt voor de reacties iedereen

                              Eveneens dank voor je reactie.
                              Zeer herkenbaar dat ik dit soort reactie krijg van een biologiestudent. Ik bedoel er zeker niets verkeerds mee ( and don't take it personal )maar ik ben allesbehalve bezig met biologisch correcte registratiefotografie. De natuur is mijn geliefkoosde onderwerp en, eigenwijs als ik ben, maak ik er foto's van zoals ik die natuur zie. Of dit dan klopt met gangbare of wetenschappelijke of zelfs fotografische conventies zal me worst wezen. Fotograferen is mijn hobby, niks meer of niks minder, en daarbij laat ik me nu eenmaal door niets of niemand voorschrijven hoe ik een bepaald onderwerp in beeld moet brengen . (Da's gesproken hé ).
                              Dat is zeer zeker gesproken

                              Het was ook geen verwijt hé, integendeel.
                              Als ik je stijl van fotograferen (inderdaad met die DOF) in je foto's herken, dan bewijst dat enkel maar dat je een trademark hebt, en dat is goed!

                              Ik kan erin komen dat mijn 'bio-mentaliteit' me wat parten speelt in wat ik graag zie en wat niet, maar het is wel zo dat ik dezelfde manier van fotograferen héél erg leuk vind bij je paddestoelen.

                              In elk geval, blijf gewoon doorgaan, je foto's zijn een lust voor het oog en leggen de lat voor de macro's hier enorm hoog!

                              De natuur op een kunstzinnige en eigenzinnige manier kunnen benaderen is niet aan iedereen gegeven!

                              Ga in de late lente of de zomer eens naar de Viroin of de Gaume, man jij komt gewoon met GB's aan materiaal terug thuis
                              Birdwatching ... it's a way of life!

                              http://www.freewebs.com/woutersphotography/index.htm

                              Comment

                              Working...
                              X