Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Garantie Canon G3

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Garantie Canon G3

    Ik lees hier op het forum dat de garantie bij canon 2 jaar is en dat een europees garantiebewijs belangrijk is. Nu in de winkel waar ik hem kocht spraken ze ook over 2 jaar. Nu heb ik eens de kleine letterkes gelezen bij België op het europees garantiebewijs. Daar spreken ze over één jaar. Nu is het ook zo dat de garantie op europees vlak naar 2 jaar zal (of is) gebracht worden. Weet er iemand eigenlijk hoe het nu zit?
    Eén of twee jaar? Of zijn er verschillende europese garantiebewijzen.
    Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
    Powershot G3

  • #2
    Op mijn garantiebewijs 1 jaar gekocht in belgie.

    Comment


    • #3
      Originally posted by hoplahoi
      Ik lees hier op het forum dat de garantie bij canon 2 jaar is en dat een europees garantiebewijs belangrijk is. Nu in de winkel waar ik hem kocht spraken ze ook over 2 jaar. Nu heb ik eens de kleine letterkes gelezen bij België op het europees garantiebewijs. Daar spreken ze over één jaar. Nu is het ook zo dat de garantie op europees vlak naar 2 jaar zal (of is) gebracht worden. Weet er iemand eigenlijk hoe het nu zit?
      Eén of twee jaar? Of zijn er verschillende europese garantiebewijzen.

      De belgische wetgeving moet nog worden aangepast. Canon Europe en Canon Deutschland geven twee jaren. Dus als de camera van daar komt zit u goed. Anders aan de winkel vragen hoe het zit. Webwinkels wiens Site in Duitsland te zien is en de duitsers kunnen bestellen hebben altijd prijs die zijn altijd onderworpen aan die twee jaren. Of ze moeten de sites voor die gebieden afsluiten. Een australische of amerikaanse site kan zich dus niet verstoppen. Gewoon bestellen per fax en in uw eigen taal erbij zetten , dat u het artikel wilt bestellen en verwijzen dat u zich beroept op de EEG richtlijnen. Vervolgens de leverancier laten aftekenen met datum en firmastempel. Met kredietkaart betalen en ze hebben altijd prijs. Is er een defect en ze willen geen garantie geven. Ze schriftelijk en aangetekend in gebreke stellen, verwijzen naar uw copie van de fax en de EEG richtlijnen. Gewoon een nieuwe bestellen en met kredietkaart betalen. Vervolgens reclameren bij uw kredietkaart maatschappij en ze hebben prijs.

      Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

      Comment


      • #4
        Deze week in het journaal ging het over de garantie periode die in belgie naar analogie met de EU wetgeving is verlengd tot 2 jaar.
        Toestellen gekocht met een garantiebon van 1 jaar zouden met terugwerkende kracht stilzwijgend verlengd worden tot 2 jaar.

        Als voorbeeld gaven ze TV's en Radio, maar volgens mij slaat dat dus ook op camera's hé.

        Comment

        Working...
        X