Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Start belichting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Start belichting.

    Hallo,

    Ik wil modellen gaan fotograferen. Ik heb reeds een goede flits (Speedlite 420EX), een goed statief, en twee van die oranje kunstlichtlampen (worden zeer veel gebruikt bij foto en video).
    Ik zou binnen opnamens willen maken, maar ook buiten. Kunnen jullie mij nog materiaal aanraden?

    Ik heb gezien dat er bij fotolampen, meestal ook statieven voor de deze lampen worden verkocht. Kan je zo een statief dat enkel kan dienen voor een lamp ook vervangen door een gewone tripod?

    Albus
    No Surprise.

  • #2
    Re: Start belichting.

    Geen suggesties?
    No Surprise.

    Comment


    • #3
      Re: Start belichting.

      Ja je kan dat, maar met een adapter stukje die je wss. meer zal kosten dan een "goedkoop" flitstatief.
      www.fotofolio.be

      Comment


      • #4
        Re: Start belichting.

        Hoi ,

        Hou rekening dat zo'n statief wel een andere aansluiting heeft ( schroefdraad) dan een tripod...en de statieven meestal wel minder stabiel zijn dan een tripod.
        Zelf gebruik ik hier een set van kobald met 3 x 1000 w en blauwfilters om de conversie te doen van 3300°k naar 5500°K

        GRoeten

        Pat

        Comment


        • #5
          Re: Start belichting.

          Oorspronkelijk geplaatst door Fotofolio Bekijk bericht
          Ja je kan dat, maar met een adapter stukje die je wss. meer zal kosten dan een "goedkoop" flitstatief.
          Probleem is ook dat lampstatieven 2,5 meter en méér hoog reiken, gewone camerastatieven houden het vaak voor bekeken bij 1,7 meter of zo.
          Hombre

          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

          Comment


          • #6
            Re: Start belichting.

            Oorspronkelijk geplaatst door amati Bekijk bericht
            Hoi ,

            Hou rekening dat zo'n statief wel een andere aansluiting heeft ( schroefdraad) dan een tripod...en de statieven meestal wel minder stabiel zijn dan een tripod.
            Zelf gebruik ik hier een set van kobald met 3 x 1000 w en blauwfilters om de conversie te doen van 3300°k naar 5500°K

            GRoeten

            Pat
            Die conversie zal je moeten doen als je je flits ook wil gebruiken.

            Andere filters zoals ND (grijs-zwart) om het licht van die lampen te dempen en diffuus om de harde schaduwen te voorkomen (werk als een softbox) zijn ook handig. Let wel op dat ze niet smelten. Als je barndoors op de lampen hebt, kan je ze makkelijk vastklemmen met houten wasspelden.

            kijk eens naar LEE-filters die hebben alle soorten.

            grt

            Comment

            Working...
            X