Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"Beste koop" studioflitsers

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "Beste koop" studioflitsers

    heeft iemand advies of mening over wwelk merk de beste prijs/kwaliteit verhouding is voor studioflitsers?

    ik wil geen rommel, maar het moet betaalbaar zijn.

    is voor "gevorderde amateur" studio (nu ben ik amateur, maar tmeot op de groei gekocht worden )

    500Watt lijkt me ideaal ? (model full body)
    Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

  • #2
    Re: "Beste koop" studioflitsers

    Oorspronkelijk geplaatst door nightowl Bekijk bericht
    heeft iemand advies of mening over wwelk merk de beste prijs/kwaliteit verhouding is voor studioflitsers?

    ik wil geen rommel, maar het moet betaalbaar zijn.

    is voor "gevorderde amateur" studio (nu ben ik amateur, maar tmeot op de groei gekocht worden )

    500Watt lijkt me ideaal ? (model full body)
    In de fotoclub waar ik lid van ben gebruiken we de 300 watt/s van Falcon Eyes, 3 stuks. Nog nooit "te kort" gehad met 300 watt/s en die flitsers doen hun werk zoals het hoort. kijk op www.gsl.be - er is een kit met statieven, softbox en plu en 3 flitsers voor rond de 1000 euro.
    natwork.be

    Comment


    • #3
      Re: "Beste koop" studioflitsers

      Voor binnen is 300 watt idd meer dan voldoende.
      Wil je buiten midden in de zomer op het middaguur de zon wegflitsen, dan kom je te kort. Dan mag je al snel verdubbelen.
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: "Beste koop" studioflitsers

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        Voor binnen is 300 watt idd meer dan voldoende.
        Wil je buiten midden in de zomer op het middaguur de zon wegflitsen, dan kom je te kort. Dan mag je al snel verdubbelen.
        In de zomer op het middaguur probeer ik andere dingen te doen dan de zon weg te flitsen zulle
        (Waarmee ik niet gezegd heb dat je geen gelijk zou hebben...)
        natwork.be

        Comment


        • #5
          Re: "Beste koop" studioflitsers

          500 Ws is ruim voldoende, met flink wat ruimte om nog te spelen met licht. Zelf heb ik laatst mogen werken met LinkStar, verkrijgbaar o.a. bij FotoSG.nl. Die dingen zagen er behoorlijk robuust uit, goede waar voor hun geld. Je kunt ze terugregelen tot 1/32 van het vermogen en ze flitsen zelf af. Ik denk dat ik mijn oude YinYan flitsertjes binnenkort maar eens ga vervangen door zo'n LinkSTAR setje...

          Comment


          • #6
            Re: "Beste koop" studioflitsers

            ik heb 3 flitsers, 500W, van Visatec. Dit is de budget-vriendelijke serie van Broncolor. En ik moet zeggen dat ik er ongelooflijk tevreden over ben!
            Zeker de moeite om eens te bekijken.
            www.YourConcertShots.com

            Comment


            • #7
              Re: "Beste koop" studioflitsers

              Eerste advies: ge niet over je budget om meer vermogen te hebben dan nodig.

              Ik heb 2x Elinchrom 400 ws en 2x Falcon Eyen 110 Ws. De hoofdflitsers geven op minimumstand al meer licht dan ik aankan. Dat betekent (té) grote DOF of werken met ND of polafilters. Te grote DOF wil ook zeggen dat je achtergrond te scherp wordt afgebeeld, waardoor elke structuurfout en plooi zichtbaar wordt.

              Begin dus met 2x300 Ws. Krijg je later een grotere studio of ga je buitenshuis, dan kunnen die nog prima dienst doen als hulplicht, achtergrondlicht of bijkomend accentlicht.
              Last edited by Fullator; 14 december 2006, 20:58.
              Fullator
              Fotostudio Candela Zone
              website: http://www.chronax.be
              website: http://www.marquisemodels.eu

              Comment


              • #8
                Re: "Beste koop" studioflitsers

                tis ingewikkeld om te kiezen

                zijn er mensen die al in de US besteld hebben? met de goedkope dollar kan dat handig zijn ...?
                Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                Comment


                • #9
                  Re: "Beste koop" studioflitsers

                  ook met de transportkosten en invoerrechten edm meegerekend?
                  En nu ga ik nog wat foto's proberen maken...

                  Comment


                  • #10
                    Re: "Beste koop" studioflitsers

                    Oorspronkelijk geplaatst door nightowl Bekijk bericht
                    tis ingewikkeld om te kiezen

                    zijn er mensen die al in de US besteld hebben? met de goedkope dollar kan dat handig zijn ...?
                    In de US gebruiken ze wel slechts 110V en de studioflitsers die ik heb gezien zijn niet omschakelbaar (een paar uitzonderingen daargelaten: het schijnt dat er eenpaar Elinchrom's zijn die zowel 110V als 220V aankunenn en Alien Bees heeft meen ik een omschakelbaar setje).

                    Comment


                    • #11
                      Re: "Beste koop" studioflitsers

                      Oorspronkelijk geplaatst door Fullator Bekijk bericht
                      Eerste advies: ge niet over je budget oml meer vermogen te hebben dan nodig.

                      Ik heb 2x Elinchrom 400 ws en 2x Falcon Eyen 110 Ws. De hoofdflitsers geven op minimumstand al meer licht dan ik aankan. Dat betekent (té) grote DOF of werken met ND of polafilters. Te grote DOF wil ook zeggen dat je achtergrond te scherp wordt afgebeeld, waardoor elke structuurfout en plooi zichtbaar wordt.

                      Begin dus met 2x300 Ws. Krijg je later een grotere studio of ga je buitenshuis, dan kunnen die nog prima dienst doen als hulplicht, achtergrondlicht of bijkomend accentlicht.
                      als je een flitser van 500W op 1/32ste vermogen zet, dan kan je toch moeilijk teveel vermogen hebben? Ik zou zeker een flitserset willen die traploos in te stellen is - lijkt me belangrijk. Is meer niet altijd beter?
                      Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                      Comment


                      • #12
                        Re: "Beste koop" studioflitsers

                        Oorspronkelijk geplaatst door nightowl Bekijk bericht
                        tis ingewikkeld om te kiezen

                        zijn er mensen die al in de US besteld hebben? met de goedkope dollar kan dat handig zijn ...?
                        Waarom niet gaan voor de Elinchrom D-lite set? Zie banner...
                        Hombre

                        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                        Comment


                        • #13
                          Re: "Beste koop" studioflitsers

                          Oorspronkelijk geplaatst door Joost Bekijk bericht
                          500 Ws is ruim voldoende, met flink wat ruimte om nog te spelen met licht. Zelf heb ik laatst mogen werken met LinkStar, verkrijgbaar o.a. bij FotoSG.nl. Die dingen zagen er behoorlijk robuust uit, goede waar voor hun geld. Je kunt ze terugregelen tot 1/32 van het vermogen en ze flitsen zelf af. Ik denk dat ik mijn oude YinYan flitsertjes binnenkort maar eens ga vervangen door zo'n LinkSTAR setje...
                          ze lijken idd interessant, maar ik zie dat er slechts 50 euro verschil zit tussen deze LinkStar of de FE's... kdenk dat dan de keuze voor FE toch voor de hand ligt of niet ? Zijn die niet iets bekender (ook handig voor vervangstukken, uitbreidingsstukken, ...)
                          Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                          Comment


                          • #14
                            Re: "Beste koop" studioflitsers

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Waarom niet gaan voor de Elinchrom D-lite set? Zie banner...
                            de banner die ik na wat proberen te zien kreeg heeft D-Lite 4 voor 350 euro - toch wat duurder dan FE.
                            Ook hun sets zijn tot 150 euro duurder voor hetzelfde. Het kan natuurlijk dat ze dat geld waard zijn?
                            Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                            Comment


                            • #15
                              Re: "Beste koop" studioflitsers

                              Oorspronkelijk geplaatst door nightowl Bekijk bericht
                              als je een flitser van 500W op 1/32ste vermogen zet, dan kan je toch moeilijk teveel vermogen hebben? Ik zou zeker een flitserset willen die traploos in te stellen is - lijkt me belangrijk. Is meer niet altijd beter?
                              Er zijn niet zo heel veel flitsers die je tot 1/32 kan instellen. De meeste gaan tot 1/8 of 1/16

                              Comment

                              Working...
                              X