Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Van digitaal naar dia

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Van digitaal naar dia

    Heeft er iemand ervaring met het op dia zetten van digitale foto's, ik heb namelijk nog geen internet bedrijf gevonden die dit voor mij kan doen. Ik weet wel een goede beamer en een PC is waarschijnlijk de betere oplossing, maar er is echter enkel een diaprojector ter beschikking.

    Groetjes,
    Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

  • #2
    Hallo Rud,

    Met eenvoudige middelen kun je ook zelf heel goed dia's digitaliseren. Onder de Search functie van dit forum zal je zeker heel wat te weten komen. Kijk ook maar op deze site én op mijn site waar in o.a. "miscelaneous" te zien is hoe je zelf een een perfect werkend apparaat kunt maken.

    Groetjes,
    Willem
    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

    Comment


    • #3
      Dank voor je reply Willem, ik ben echter op zoek naar een oplossing die het omgekeerde doet. Dus niet van dia naar digitaal, maar wel van digitaal naar dia.

      Ik weet dat dit een rare vraag is maar toch. Ik ben namelijk gestart met een foto-cursus om de noodzakelijke basis en theorie mee te krijgen. Nu vragen ze op die school om voorbeeld foto's mee te brengen om die in groep te bespreken, liefst op dia natuurlijk. Ik heb al de vraag gesteld of ze geen beamer hebben om via de PC te projecteren, maar je de scholen (en ikzelf) hebben een beperkt budget.

      dus als je een gedacht hebt ...
      Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

      Comment


      • #4
        Ik heb dit onlangs gedaan. De foto's werden gemaakt met een Fuji S1 (3Mp) en een Nikon D100 (6Mp). In principe is dit vrij duur, als je het laat doen in een vaklabo betaal je al vlug 18€ per dia en duurt het ongeveer 1 a 2 weken. Omdat het ging om vele foto's en ik ze snel nodig had heeft mijn fotograaf wat geregeld. Zo heb ik eerst foto's laten maken van mijn digitale bestanden, en dit gewoon 10*15. Vervolgens heeft de fotograaf van deze foto's dia's gemaakt, en ik moet zeggen dat het resultaat prima was. Dus het kan zeker, maar het is niet zo evident als het laten afdrukken van foto's!
        BD0055BE of te wel Krisv5
        http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

        Comment


        • #5
          Hi,

          De omzetting van digitaal naar 35mm dia kan uiteraard gebeuren, maar kost handen vol geld. In het Antwerpse kan je je verschillende adressen geven, maar ik zou je aanraden eens in de goudengids te kijken in uw streek, zoek onder professionele fotolabo's . Hou wel rekening met een prijs volgens de kwaliteit van, (oude BF) 300 tot 1200 BF per dia. Je hebt dan wel het voordeel dat je bewerkingen in PS kan uitvoeren op de digitale versie alvorens ze weer analoog wordt.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            ik betaalde ongeveer 100€ voor 25 dia's van foto's en dan nog eens 15€ om 25 digitale bestanden af te drukken op 10*15 (dit was wel 1 uur service)
            BD0055BE of te wel Krisv5
            http://users.pandora.be/kris.verhaegen/ E-mail: kris.verhaegen@pandora.be

            Comment


            • #7
              als ik deze prijzen te horen krijg, dan zou ik opteren om een analoge body bij te houden en maak dat je lenzen tussen de SLR en DSLR kan uitwisselen, lijkt mij de ideale benadering. Nu dat ik het neerschrijf besef ik dat ik dus mijn body beter niet verkoop

              Comment


              • #8
                Originally posted by PhilleG2
                als ik deze prijzen te horen krijg, dan zou ik opteren om een analoge body bij te houden en maak dat je lenzen tussen de SLR en DSLR kan uitwisselen, lijkt mij de ideale benadering. Nu dat ik het neerschrijf besef ik dat ik dus mijn body beter niet verkoop
                Om dezelde reden heb ik me inderdaad een analoge body aangeschaft.
                Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                Comment


                • #9
                  Iedereen bedankt voor de feedback. Inderdaad die prijzen zijn zeer hoog, zeker voor de toepassing waarvoor ik het zou gebruiken. Ik zal dus mijn oude Pentax maar boven halen en de foto's daar mee nemen, spijtig maar het is niet anders.

                  Groetjes,
                  Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Rud,

                    Je ziet goed lezen is gaat niet van zelf. Soory voor de vergissing.

                    Groetjes,
                    Willem
                    Canon EOS 20D 2,5-50 1,8-50 17-40L 24-105L 70-200L ex1,4
                    http://www.xs4all.nl/~wvdburgh Updated: 3 januari 2003. Onderwater dia’s gedigitaliseerd.

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Rud
                      Heeft er iemand ervaring met het op dia zetten van digitale foto's
                      Het lijkt misschien stom, maar je kan eens proberen dia's te nemen van je monitor.
                      In onze fotoclub hebben we eens testen gedaan en dat viel, tot ieders verbazing mee. In ieder geval was het resultaat beter dan het gebruik van een LCD-projector (wegens de veel lagere resolutie). Natuurlijk moet je een monitor hebben van enige omvang en je mag niet vergeten om je cursor uit het scherm te plaatsen

                      Comment


                      • #12
                        En wat als je de camera gewoon op een TV-toestel aansluit?
                        Dan hoef je de foto's niet om te zetten, gewoon de foto's tonen op de TV.
                        Is natuurlijk niet echt nuttig in een aula, maar lijkt me toch een goede oplossing als het niet voor heel veel volk is...

                        Comment


                        • #13
                          Hé dooievaar soms is de oplossing zeer simpel maar ge moet er aan denken. In de meeste gevallen is het voor een kleine groep mensen, dus de TV moet lukken. Ik heb het nog niet gedaan maar waarschijnlijk kan ik bestaande foto's van mijn harde schijf terug op mijn fototoestel zetten.

                          Dit probeer ik, dank
                          Neem ook eens een kijkje op mijn WebSite : RudFoto

                          Comment


                          • #14
                            Een PC met grafische kaart met TV aansluiting (s-video uitgang) maakt die dia voorstellingen overbodig. Dat gezooi met projector en scherm ben ik allang beu.
                            Canon 40D + EF-S 17-85 f/4-5.6 IS USM + EF-S 17-55 f/2.8 IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 IS USM - EF 50mm 1.8 II + 420 EX
                            Powershot G3

                            Comment

                            Working...
                            X