Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Commentaren op foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Commentaren op foto's

    Hallo,

    wat mij opvalt hier is dat vele van de commentaren die gegeven worden nogal zijn in de trant van: Voor mij de eerste... of Mooie DOF... of ook nog Leuke compo...

    Als ik dan in de club hoor hoe dat er commentaar gegeven wordt op de foto's dan lijkt het hier (no offense) een bende doetjes...
    Waarom is de commentaar hier niet wat zinvoller? Of ben ik hier alleen met deze mening?

    Als ik een foto post, zelfs in showcase, dan hoor ik graag kritiek. Ik weet nog mijn eerste foto in de club. Ik was zo fier... haarscherp, mooi licht, prima compositie... Ik projecteer de foto en lap... Je ziet daar een etiketje, het haar zit daar wat verkeerd, jammer van dat horloge... alleja kritieken waar je iets aan hebt, waar je een volgende keer rekening mee kunt houden.

    Het is toch niet erg als iemand stevige commentaar geeft op je foto?? Zolang als het gegronde commentaar is en op een opbouwende manier dan moet dat kunnen. Beledigen dat hoeft nu ook weer niet, maar je mening kunnen zeggen dat moet kunnen.

    Dus mijn vraag aan de lezers... Zijn er hier nog mensen van die mening? Of ben ik totaal verkeerd?
    Time is a precious little thing....

  • #2
    Re: Commentaren op foto's

    voor een echt stevig comment hebben we discussie extra dacht ik.
    showcase is er zeker niet voor, maar het mag wel.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Commentaren op foto's

      Niet iedereen kan even veel kritiek verdragen, daarom wordt er meestal voorzichtig omgesprongen met commentaar.

      Als ik hier een foto post waar iets mis mee is, dan mag daar ook op gereageerd worden, daarmee kan ik zelf ook wat bijleren. Maar soms kan het ook een bewuste keuze zijn van de fotograaf om een foto op een bepaalde manier te tonen. De foto's moeten voor mij niet altijd 'in het rijtje' passen, anders kan soms ook beter zijn .

      Bij fototentoonstellingen (wedstrijden) zie ik soms ook foto's hangen die ik persoonlijk niet goed vind, maar gelukkig heeft iedereen niet dezelfde kijk op fotografie, anders zou het wel eens heel saai kunnen worden .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Commentaren op foto's

        Dit is een oud zeer.
        Bende van de lange tongen, bende van de lange tenen, bende van de korte tenen en bende van de korte tongen.
        Heb er leren mee leven, maar is spijtig.
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: Commentaren op foto's

          Heb inderdaad ook mijn lesje geleerd....
          Mijn verbeelding ontdekt meer dan mijn ogen... beoog ik dan ook mijn verbeelding?

          Gratis kijkplezier Coming soon

          Comment


          • #6
            Re: Commentaren op foto's

            Iedereen wil graag tips om zijn foto's te verbeteren. Maar maar weinige geven zelf ook tips aan anderen.

            Op dit moment zijn er in het forum deel "Camera's & Accessoires" bijna 100 lezers.
            Nu ook op dit zelfde moment zijn er in het forum deel "Fotodiscussie" met moeite 20.
            ... see the ART not the TOOL ...

            Comment


            • #7
              Re: Commentaren op foto's

              Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk bericht
              Hallo,

              wat mij opvalt hier is dat vele van de commentaren die gegeven worden nogal zijn in de trant van: Voor mij de eerste... of Mooie DOF... of ook nog Leuke compo...

              Als ik dan in de club hoor hoe dat er commentaar gegeven wordt op de foto's dan lijkt het hier (no offense) een bende doetjes...
              Waarom is de commentaar hier niet wat zinvoller? Of ben ik hier alleen met deze mening?

              Als ik een foto post, zelfs in showcase, dan hoor ik graag kritiek. Ik weet nog mijn eerste foto in de club. Ik was zo fier... haarscherp, mooi licht, prima compositie... Ik projecteer de foto en lap... Je ziet daar een etiketje, het haar zit daar wat verkeerd, jammer van dat horloge... alleja kritieken waar je iets aan hebt, waar je een volgende keer rekening mee kunt houden.

              Het is toch niet erg als iemand stevige commentaar geeft op je foto?? Zolang als het gegronde commentaar is en op een opbouwende manier dan moet dat kunnen. Beledigen dat hoeft nu ook weer niet, maar je mening kunnen zeggen dat moet kunnen.

              Dus mijn vraag aan de lezers... Zijn er hier nog mensen van die mening? Of ben ik totaal verkeerd?
              Als je dolgraag stevige commentaar krijgt, schakel dan over naar de Fotodiscussie forums. Showcase is niet meer dan een uitstalraam of expositieruimte, niet in de eerste plaats om al dan niet zware kritiek te geven.

              Verder is dit topic al meerdere malen aangesneden, gebruik aub de zoekfunctie.
              Hombre

              Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

              Comment


              • #8
                Re: Commentaren op foto's

                't grote verschil tussen een club en een forum, is ook dat je in een club de mensen
                - leert kennen.
                - ziet wanneer en hoe ze kritiek geven.
                - weet hoe ze als persoon zijn.

                Dit alles helpt om hun commentaren te plaatsen en laat ook toe om scherpere opmerkingen te aanvaarden omdat ze plaatsbaar zijn binnen een grotere context.
                Op een forum ken je je medemens enkel van de tekst die hij schrijft (of foto's die hij post). Met als gevolg dat kritiek veel harder aankomt. Hierdoor reageren veel mensen harder (zowel in het geven van kritiek als in het verdedigen op).

                Het verlengde daarvan is dan uiteindelijk dat de kritikasters beginnen met hun mond te houden of nietszeggende comments te geven. Ze hebben na 567 keer, geen zin meer om hun mening nog maar eens te moeten verantwoorden tegen iemand die net iets te lange tenen heeft.
                PS. Ik wou dat ik het kon

                Comment


                • #9
                  Re: Commentaren op foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door eentonig Bekijk bericht

                  Het verlengde daarvan is dan uiteindelijk dat de kritikasters beginnen met hun mond te houden of nietszeggende comments te geven. Ze hebben na 567 keer, geen zin meer om hun mening nog maar eens te moeten verantwoorden tegen iemand die net iets te lange tenen heeft.[/COLOR]
                  En dat is denk ik de grootste reden dat er zeer zelden nog gegronde kritiek zal gegeven worden in showcase.

                  Als men na een tijdje weet dat die of die persoon geen lange tenen heeft zal er wel weer kritiek gegeven worden,......... allee ik toch .
                  Groetjes
                  ----JO

                  Comment


                  • #10
                    Re: Commentaren op foto's

                    Ja sorry Hombre,
                    maar als elk onderwerp dat al eens is geweest niet meer mag, dan zou ik zeggen forum afsluiten en ermee stoppen...

                    En als ik elke keer als ik iets op mijn lever heb liggen heel het forum moet afzoeken of al iemand ooit er iets over gezegd heeft...

                    Maar ja dat is dan weer een bijkomend voordeel van een club boven een forum zeker
                    Time is a precious little thing....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Commentaren op foto's

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bekijk bericht
                      Ja sorry Hombre,
                      maar als elk onderwerp dat al eens is geweest niet meer mag, dan zou ik zeggen forum afsluiten en ermee stoppen...

                      En als ik elke keer als ik iets op mijn lever heb liggen heel het forum moet afzoeken of al iemand ooit er iets over gezegd heeft...

                      Maar ja dat is dan weer een bijkomend voordeel van een club boven een forum zeker
                      AH, ja in een club zie je elkaar maar één of twee keer op de maand of zo en dan benje alweer vergeten wat je gezegd hebt. Voor velen is een forum de manier om ongezouten een mening te formuleren, "face to face" is het al wat moeilijker.

                      En je moet niet het hele forum afzoeken, 6 december nog een topic met 141 reply's in dit forum was een topic die bijna een maand gelopen heeft, 5 december een topic in Chit-chat zijn de meest recente...
                      Hombre

                      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                      Comment


                      • #12
                        Re: Commentaren op foto's

                        mooie discussie hier.
                        ik ga momenteel voor de "milde" manier ...
                        misschien binnenkort terug wat harder?

                        mm
                        ∏__|_ ∏__|_
                        "no rules, great shots"
                        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                        Comment


                        • #13
                          Re: Commentaren op foto's

                          kijk hier altijd wat voor opnamen een inzender zoal heeft geplaatst hier in het verleden, als ik twijfel in welke trant ik het comment ga geven.
                          dus hou wel wat rekening met wie de opname instuurt.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: Commentaren op foto's

                            milde of harde kritiek?
                            Het maakt niet uit welke manier, als ie maar niet "bedoeld" is om iemand te kwetsen.

                            En een "slechte foto" (in de ogen van de beoordeler) daarvan mag toch gezegd worden dat ie slecht is. Wel effe aangeven waarom.

                            Leuk is dat er toch anderen zijn die deze "slechte foto" dan weer net speciaal of leuk vinden.

                            Een forum of een club is toch om wat te wisselen van mening .... en mekaar te respecteren.
                            Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                            Comment


                            • #15
                              Re: Commentaren op foto's

                              Oorspronkelijk geplaatst door BPVST Bekijk bericht
                              milde of harde kritiek?
                              Het maakt niet uit welke manier, als ie maar niet "bedoeld" is om iemand te kwetsen.

                              En een "slechte foto" (in de ogen van de beoordeler) daarvan mag toch gezegd worden dat ie slecht is. Wel effe aangeven waarom.

                              Leuk is dat er toch anderen zijn die deze "slechte foto" dan weer net speciaal of leuk vinden.

                              Een forum of een club is toch om wat te wisselen van mening .... en mekaar te respecteren.
                              denk toch dat de inzender vaak vergeet bij een minder comment op zijn/haar inzending, dat een comment de mening is van de persoon die het schrijft.
                              als ik een comment op een opname geef, is dat mijn mening over de opname en geen steekhoudende algemeen oordeel.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X