Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

    Hallo,
    wegens vrij groot succes met de inschrijvingen voor de SD Dinant (30 man momenteel) vraag ik me af of organisatoren van vorige SD's ervaring hebben met een "handige" grootte van groep... Ik weet niet of je met een groep van 30 man niet te frequent in elkaars zoeker staat te trappelen?
    Natuurlijk vraagt het opsplisten in twee groepen wel wat meer werk... en de mensen moeten natuurlijk kiezen bij wie ze de dag willen doorbrengen... ook niet altijd simpel.

    Wie helpt me de knoop doorhakken, met voorbije ervaringen?

  • #2
    Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

    Bij begeleide fotowandelingen hou je de groep liefst beperkt, een maximum van 25 personen is ook echt de max.
    Wil je comfortabel de groep leiden dan is 20 personen een ideaal maximaal.

    Wanneer je echt grote groepen gaat samenbrengen is het beter iedereen een plan/schema te geven en dan een rendez-vous punt af te spreken, of op te delen over meerdere gidsen.

    Kijk ook eens hier, het SD-Draaiboek
    Groeten,
    Ludo

    Comment


    • #3
      Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

      En stel een uiterste inschrijvingsdatum voor, mensen die zich na die datum opgeven komen op reserve te staan, er zijn altijd annulaties dat kan je niet vermijden.

      Comment


      • #4
        Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

        ik heb die datum gezet op de laatste dag van december. Ik heb ondertussen met iemand afgesproken en we gaan de groep in 2 verdelen.

        Comment


        • #5
          Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

          25 vind ik persoonlijk al veel te veel, zou het eerder op een max. van 15 houden (dat blijft gezelliger, en je verliest niet zo snel iemand )
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

          Comment


          • #6
            Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

            U vraagt, wij draaien
            De groep wordt opgedeeld in 2, purlut gidst de andere helft, morgen gaan we op verkenning.
            Aangezien de teller momenteel op 30 staat worden dat dus twee groepjes van ongeveer 15. Het zou kunnen dat we bepaalde dingen samen doen, dat beslissen we morgen.

            Comment


            • #7
              Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

              Oorspronkelijk geplaatst door Paul C Bekijk bericht
              25 vind ik persoonlijk al veel te veel, zou het eerder op een max. van 15 houden (dat blijft gezelliger, en je verliest niet zo snel iemand )
              Zelfs met 15 wil dat nog wel eens gebeuren wil je me daar niet steeds aan herinneren ajb ik voel me nog steeds schuldig .

              Mijn ervaring idd is dat 20 echt een maximum is (liefst 15) wil je jezelf ook een beetje kunnen amuseren zonder continue de groep in de gaten te moeten houden of iedereen er wel is.

              Gr. X.

              Comment


              • #8
                Re: SD-organisatie: hoe groot mag een groep max zijn?

                we pakken het toch anders aan, maar ik laat dat wel weten via desbetreffende thread. Dank voor de reacties.

                Comment

                Working...
                X