Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Duiker en wereldreiziger wil de digitale tour op

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Duiker en wereldreiziger wil de digitale tour op

    Het is beslist, ik ga de digitale stap zetten!

    Aangezien ik niet van plan ben om afdrukken te maken die groter zijn dan 10x15 (en de meeste van mijn opnamen zullen wellicht nooit afgedrukt worden) zou een 3 miljoen pixels dus ruim voldoende moeten zijn.

    Ik wil echter een toestel waarvoor ik voor relatief weinig geld een onderwaterhuis kan kopen. Deze zijn beschikbaar voor Canon, Sony, Olympus en Pentax.

    Verder lijkt het me comfortabel om naast oplaadbare batterijen ook AA-batterijen te kunnen gebruiken in geval van nood (op vakantie gebeurd het vaker dat ik continue onderweg ben).

    Alhoewel ik momenteel een absoluut groentje ben in fotografie, boeit het me om er wat meer over te leren en hopelijk eens wat betere resultaten te bekomen dat met mijn Canon Ixus Z70 APS.

    Na lang twijfelen en heel wat opzoekingzwerk krijg ik meer en meer zin om de Olympus c5050 te kopen.

    De voordelen van dit toestel zijn:
    - onderwaterhuis PT-015 is beschikbaar op het internet
    - naast de meegeleverde oplaadbare batterijen kunnen er ook standaard AA-batterijen gebruikt worden
    - uiterst lichtgevoelige lens (vooral handig bij onderwaterfotografie)
    - goede beeldkwaliteit
    - werkt met verschillende media (Smartmedia, XD-picturecards,…)

    Nadeel:
    - 5 miljoen pixels is veel te veel voor een 10x15 afdruk

    Hoe werkt digitale fotografie eigenlijk? Kan men de resolutie van het beeld bepalen vooraleer het opgeslaan wordt of bepaalt de camera die zelf? Hoe eenvoudig zal ik de Oly 5050 dus kunnen instellen op “lage” resolutie?

    Greetz,
    Thierry

  • #2
    Hoi Thierry,

    Ik kan je vertellen dat de 5050Z alvast een goede keuze is. Ikzelf had eerst wat research gedaan vooraleer mijn 5050 te kopen, had onder andere ook mijn gedacht gezet op de Canon S45...maar na wat forums te lezen op het net was de beslissing al vlug gevallen. Heb zelf deze week pas de PT-015 in ontvangst kunnen nemen en kan zeggen dat in werkelijkheid het een fraai huisje is!! Tevens kan verder gebouwd worden indien je wil. Voor resolutie instellingen kan dat heel gemakkelijk verandert worden via 1 knopje in te drukken en door te scrollen....Hopelijk geeft dit je al een goed idee!

    Met vriendelijke groeten
    Steve ( Gran Canaria )
    Olympus 5050Z, PT-015, Raynox DCR-720 + RT5241, Lowepro Nova 4 + TX20

    Comment

    Working...
    X