Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

reizen met camera

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • reizen met camera

    Weet niet of dit wel het juiste forum voor deze vraag is maar allé!
    Binnenkort vlieg ik voor een lang weekend naar Barcelona. Wie kan me wat tips geven ivm het reizen met een digitale camera? Hoe verloopt de controle bij de douane enz. enz... Het is nog maar mijn tweede vliegreis dus ervaring in die dingen heb ik helemaal niet en nu mijn kostbaarste bezit (hoop dat mijn man dit niet leest) meegaat wil ik extra voorzichtig zijn. Alle raad is welkom.

    Groetjes.........
    @mimi
    "There is no path
    You create it
    Once you set out to walk it"

    Canon 350D + canon 28-135 IS USM

  • #2
    toestel meenemen in handbagage (ze SMIJTEN met koffers)

    je zegt gewoon bij de douane wat er in de handbagage zit

    (ik heb toen nog gevraagd of dit kwaad kon voor mijn toestel, wat niet het geval bleek - ook uit navraag op BD).
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Heb ne keer met een volle fototas gevlogen (uiteraard in handbagage!) met een toestel (wel ananloog maar da speelt geen rol zenne ) en een 4-tal lenzen, plus extra flits en accesoires. Nooit problemen gehad hoor. In 1 geval moest ik de tas eens opendoen. Het zeggen is echt niet nodig. Denken ze iets verdacht te zien dan zullen ze gewoon vragen je tas even te openen.

      En trouwens 99% van de toeristen zal wel een camera meenhebben zeker?

      groetjes,
      Arvid
      Groetjes,
      Arvid


      Reis- en fotowebsite

      Comment


      • #4
        Bedankt tom en amest, ik was al van plan om de cam als handbagage mee te nemen. Toch bedankt voor jullie tips.
        Groetjes........
        @mimi
        "There is no path
        You create it
        Once you set out to walk it"

        Canon 350D + canon 28-135 IS USM

        Comment


        • #5
          aankoop/garantiebewijzen meenemen om aan te kunnen tonen dat je ze al had voor je reis kan ook nuttig zijn.
          www.vildaphoto.net

          Comment


          • #6
            Ik heb ooit ergens gelezen dat als analoge fotocamera's door die scanners van de luchthaven gaan (om na te gaan als je geen wapens in je handbagage hebt) de film kan belicht worden en dus niet meer bruikbaar is. Ik weet niet als dat ook een rol speelt bij de CCD?

            Comment


            • #7
              Hallo,

              Wel opletten met het gewicht van de handbagage als je eventueel nog enkele accesoires meeneemt. Ook is het soms zo dat soms je handbagage niet kan bij je nemen. Recent kwam ik dit tegen met Lufthansa van Brussel naar Hamburg (kleiner toestel, .........) maar voor Barcelona zal dit geen probleem zijn waarschijnlijk. Sommige maatschappijen zoals ook al weer lufthansa wegen de handbagage en als je enkele accesoires meeneemt heb je rap enkele kilo's.

              Ojalá haga un buen viaje

              Dirk
              Groeten
              Dirk

              Comment


              • #8
                Mimi maak je maar geen zorgen, de apparatuur op de luchthaven die je bagage controleert is safe. Het is zelfs zo dat de straling die vrijkomt achterin het vliegtuig vele malen hoger ligt dan deze van de scanners, je camera is dus veiliger in je handbagage dan in het ruim. Onlangs nog de vlieger genomen met volledige professionele videocamera uitrusting inclusief koffer met batterijen en geluidset, allemaal als handbagage. Mijn cameraman had ook een kleine schroevendraaier cq nijptang setje aan zijn sleutelbos hangen maar dat mocht niet mee en moest in een hele grote kartonnen doos als bagage mee in het ruim. We mochten van de stewardes zelfs onze camera in de keuken van het vliegtuig zetten omdat hij niet in de ruimte boven de zetels paste. Jouw digitale camera is net als je man veilig in de passagiersruimte van de vlieger...
                Luc "iKKe"
                http://www.jip.be/luc

                Comment


                • #9
                  nu heb ik al veel mijn digicam meegenomen op de vlieger, ik han hem gewoon rond mijn nek, je moet hem wel afdoen als je door de metaaldetector gaat want die gaan daar van af, dan gaat je cam door zo'n scanner maar dit heeft totaal geen invloed op je ccd, geheugen, of wat dan ook.
                  Wat je ook doet steek hem niet in je gewone bagage, want daar word geweldig mee omgegaan en die raakt wel eens verloren, dan krijg je geld terug voor kleren maar niet voor spullen als dit.
                  visit my website : http://www.freewallpapersite.com

                  Comment


                  • #10
                    Mijn rugzak (met D100, lens, kaartjes, PDA, ...) ging zonder problemen door de scanner, ze hebben niets gevraagd of zo.

                    Op sommige luchthavens kun je echter gevraagd worden om digitale apparatuur aan te zetten, dus zorg dat de batterij voldoende opgeladen is.
                    Misschien is dit wel triviaal, maar denk aan een verloopstekker om van het lokale stopcontact naar je batterijlader te kunnen gaan...
                    (de stopcontacten in Spanje zouden normaal gezien zoals bij ons moeten zijn, dus hier moet je wellicht niet mee inzitten)


                    Jörg
                    Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                    Comment


                    • #11
                      Super jongens, al die tips!!!

                      Jouw digitale camera is net als je man veilig in de passagiersruimte van de vlieger...
                      @luc.iKKe: ik zal me zeker geen zorgen moeten maken om mijn man want die gaat toch nie mee, eens een lekker weekend alleen voor mij en mijn camera. W Woepie!
                      Hoop dat ik prachtige foto's kan meebrengen om jullie mee om de oren te slaan alé, ik zal mijn best doen.........
                      Groetjes..............bedankt nog iedereen...........
                      @mimi
                      "There is no path
                      You create it
                      Once you set out to walk it"

                      Canon 350D + canon 28-135 IS USM

                      Comment


                      • #12
                        Toen ik met de Eurostar naar Lille ging was er ook megacontrole(de trein ging door naar Londen), ik heb spontaan mijn zakken leeggemaakt alvorens door de metaaldetector te lopen, het mandje lag vol(2 setjes batterijen, extra cf, camera, statief + nog persoonlijke dingen). De douanier keek even raar op, ik heb zakje van mijn statief moeten opendoen om zeker te zijn dat dit geen wapen was en voor de rest: geen probleem

                        Tom
                        --Canon PS A40--
                        --BD0180BE--

                        Comment

                        Working...
                        X