Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studio flitser Falcon Eye

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studio flitser Falcon Eye


    eigenlijk wilde ik een losse flitser voor mijn G2 kopen,

    maar mijn oog is nu gevallen op de
    Falcon Eye 2x FE 250 (250W/S)
    -2x statief 2,6 mtr.
    -1x softbox 60x60cm
    -1x paraplu 100cm

    kosten oeps....659.00
    tis een hoop geld, maar ik wil 100 % verder gaan met baby's en kinderen te fotograferen.

    heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze Falcon Eye ??



    mischien kunnnen jullie mij overhalen tot iets anders of mijn man overhalen dat het een goede keus is
    die slaat wit aan als hij de prijzen hoort..



    mvg
    gabriella
    Canon 300D en 350D
    canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
    canon 20-35 usm

  • #2
    Originally posted by gabriella

    eigenlijk wilde ik een losse flitser voor mijn G2 kopen,

    maar mijn oog is nu gevallen op de
    Falcon Eye 2x FE 250 (250W/S)
    -2x statief 2,6 mtr.
    -1x softbox 60x60cm
    -1x paraplu 100cm

    kosten oeps....659.00
    tis een hoop geld, maar ik wil 100 % verder gaan met baby's en kinderen te fotograferen.

    heeft iemand goede of slechte ervaringen met deze Falcon Eye ??

    <<knip>>

    mischien kunnnen jullie mij overhalen tot iets anders of mijn man overhalen dat het een goede keus is
    die slaat wit aan als hij de prijzen hoort..
    Gabriella,

    Naar mijn weten is er een veel goedkoper alternatief is. Het systeem heet (uit mijn hoofd) zoiets als BareBulb. Je bent dan voor 'slechts' 168 Euro klaar. Zoek even op Google naar BareBulb misschien dat je dan wat vind. Ik zal ook even voor je zoeken of ik wat kan vinden ergens op het internet of een verkoopadres. )

    Comment


    • #3
      Richardc, dat is nu weer eens zo'n prachtige tip en wat BD zo leerrijk maakt voor ons allen. Ik heb uiteraard ook even een search gedaan en in Nederland is zo waar een verkoop adres:

      Kerkstraat 43 1511 EA Oostzaan Netherlands
      Phone:+31(0)75-684 1742 Fax: +31(0)75-684 5497
      www.fotoflits.com
      http://www.fotoflits.com/content/produkten/accesoires.html
      (directe link naar de barebulb)

      Jan


      You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

      Comment


      • #4
        Originally posted by jamonadap
        Richardc, dat is nu weer eens zo'n prachtige tip en wat BD zo leerrijk maakt voor ons allen. Ik heb uiteraard ook even een search gedaan en in Nederland is zo waar een verkoop adres:

        Kerkstraat 43 1511 EA Oostzaan Netherlands
        Phone:+31(0)75-684 1742 Fax: +31(0)75-684 5497
        www.fotoflits.com
        http://www.fotoflits.com/content/produkten/accesoires.html
        (directe link naar de barebulb)

        Jan
        Graag gedaan. Ik heb nog een URL in duitsland gevonden waar ook wat meer/betere plaatjes bij zitten.
        billingham.de is your first and best source for all of the information you&#8217;re looking for. From general topics to more of what you would expect to find here, billingham.de has it all. We hope you find what you are searching for!


        Je ziet dat de gehele studiopackage slechts 122Euro kost. Nu weet ik niet of dat dat 1 lamp of 2 lampen.

        Diegene die het gebruikt, gebruikt ze vooral voor babyfotografie en haalt er erg goede resultaten mee. Vandaar dat ik er meteen aan dacht omdat Gabriella daar ook altijd mee bezig is.

        Comment


        • #5
          Hallo Gabriella,

          ik ken deze flitsers niet heb je misschien een URL waar ik wat meer info kan vinden.
          Ik zou in ieder geval ze niet kopen alvorens ik ze kon testen in een studio en met uw G2
          van héél veel belang is de regelbaarheid want je bent beperkt tot opening 8 , een sluitersnelheid
          heeft geen invloed bij flitsen, de synchronisatie ligt zo rond 125 sec.
          Denk na alvorens te kopen en vergeet nooit kwaliteit heeft zijn prijs.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            kijk hier eens:
            http://www.defotopagina.nl/2epagina.htm

            flitsset voor 259 euro
            Canon EOS-10D
            Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
            Canon 28-135 IS
            Canon 50mm f1.8 mk 1
            Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
            2x Metz MZ54-3 flash

            Comment


            • #7
              Hallo Rob, bedankt voor je reactie, het ziet er mooi uit. Ik kan alleen nergens meer specificaties vinden van de lampen zelf, of ze instelbaar zijn, hoe ze aangestuurd worden, enz.
              op http://www.fotoflits.com/content/produkten/accesoires.html staat de "TRISTAR IRX-12 Universal Flash Trigger
              Te gebruiken met elke flitser, nu draadloze
              synchronisatie via de fotocell, Hot-shoe op camera".
              Weet iemand of deze combinatie werkt met de G2 ?
              mvg
              gabriella
              Canon 300D en 350D
              canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
              canon 20-35 usm

              Comment


              • #8
                Hallo Richard, bedankt voor je snelle reactie, het nadeel van dit systeem is dat het als slave werkt en ik wil nu juist van het gebruik van de interne flitser af i.v.m. rode ogen effect.
                We zoeken dus maar gewoon even verder,
                mvg
                gabriella
                Canon 300D en 350D
                canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                canon 20-35 usm

                Comment


                • #9
                  Gabriella,

                  Die trigger werkt ook op jouw G2, ik heb dezelfde zowel op mijn E10 als D30 gebruikt. Je "preflash" wordt niet aangestuurd omdat de trigger alleen het centrale contactpunt van je flitsschoen gebruikt.
                  Over die goedkope flitsers, ik denk dat je even een mailtje moet sturen. Ik weet van die toko dat ie goede informatie geeft en snel kan leveren.
                  En om je man te overtuigen:
                  Ik heb een D30 gekocht, een E10, studioflitsset van 1000 euro etc,etc.
                  Mijn vrouw deed er totaal niet moeilijk over dus voor die 659 die jij wilt uitgeven moet ie in zijn handjes knijpen
                  Canon EOS-10D
                  Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
                  Canon 28-135 IS
                  Canon 50mm f1.8 mk 1
                  Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
                  2x Metz MZ54-3 flash

                  Comment


                  • #10
                    Hallo Gabriella,

                    Ik ben nieuw hier op het forum, maar ik heb die set die jij gezien had afgelopen jaar gekocht. Ik ben er 100 % tevreden over. Gelet op de prijs denk ik dat je nergens een dergelijke deal kan sluiten.
                    Momenteel is er een nieuwe serie uit van 300 Watt. Daarvan is de lichtsterkte ook nog een keer traploos instelbaar. De 250 kan je in vier stappen instellen. Mar dat is een keuze die je moet maken.
                    Verder is er een heel gamma van accessoires te verkrijgen. Alles tegen dezelfde goedkope prijzen.
                    Op http://www.benel.nl, de importeur vind je een overzicht van wat zij in voorraad hebben met prijzen.

                    Groetjes,

                    Epix
                    Epix
                    Fujifilm S2 Pro / Nikkor 50 1.8D / Nikkor 24-120 3.5-5.6D / Nikkor 70-300 4.0-5.6 De mens is net een foto, als hij zich kan ontwikkelen wordt hij positief.
                    Lidnummer: BD0209BE

                    Comment


                    • #11
                      Vraagje aan iedereen, ik ben een totale leek op gebied van foto's nemen maar ik zou hetvolgende willen kunnen doen : een portret foto maken met veel schaduw. Ik heb nu een gewone staanlamp(halogeen) van ikea gebruikt(niet te hard lachen hier op het forum !!) en dat geeft redelijke resultaten met zwartwit maar in kleur heb ik een veel te gele gloed. dus dacht ik aan een set externe flitsers. Een goed of slecht idee ?

                      En zo'n Falcon Eyes flitsset FE300B of Set 1: 2xFE250 flitser + toebehoren , kan ik die zomaar op mijn nikon coolpix 5700 aansluiten of moet ik daar dan nog iets voor bijkopen ?

                      Om je een idee te geven wat ik wil bereiken : dit maar dan in kleur http://members.chello.be/cr26466/pic/DSCN004.jpg

                      groeten
                      Philippe

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by PhilippeVDP
                        En zo'n Falcon Eyes flitsset FE300B of Set 1: 2xFE250 flitser + toebehoren , kan ik die zomaar op mijn nikon coolpix 5700 aansluiten of moet ik daar dan nog iets voor bijkopen ?
                        Hallo Philippe,

                        Studioflitsers moeten hun synchronistatie bekomen van de camera, dat kan op eenvoudige wijze met een kabel en een X-blokje het blokje breng je aan op het toestel in het flitsschoentje. Alleen het middenset contactpunt dient. Wat meer gesofistikeerd is een infraroodzender die je ook op je flitschoentje bevestigd. Mocht je zin hebben in een bezoek van mijn studio, ben je welkom na afspraak.
                        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                        Comment


                        • #13
                          je zal dadelijk horen dat ik een leek ben maar wat moet ik dan nog is ophoesten voor zo'n infraroodzender of een kabel en een X-blokje ?

                          Als ik ga kijken naar www.benel.nl dan is een degelijk setje een 659 euro, bij http://www.defotopagina.nl/2epagina.htm een 330 euro dus eigenlijk de helft ...

                          persoonlijk vind ik die 330 euro wel zitten, die 659 is toch veel geld (vooral om ik een beginnende amateur ben en net het geld heb mogen ophoesten voor een coolpix 5700 met groothoekconvertor en teleconvertor) ...

                          Zijn er misschien mensen die weten waar je zo'n dingen tweede hands op de kop kan tikken ?

                          Groeten
                          Philippe

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by PhilippeVDP
                            je zal dadelijk horen dat ik een leek ben maar wat moet ik dan nog is ophoesten voor zo'n infraroodzender of een kabel en een X-blokje ?
                            Hallo Philippe,

                            Een kabel en een X-blokje is het goedkoopst, er kan eventueel een kabel bij de flits inbegrepen zijn daar moet je eens achter horen.een X-bloke is niet duur zo een 7 euro dacht ik. Ik heb in je profiel gezien dat je van Leuven bent, ik ben van Kontich bij Antwerpen en ken uiteraard geen zaken in het Leuvense. Je zou eventueel eens kunnen informeren bij Nelissen in Mechelen of ze daar geen tweedehands flitsen hebben, dat is in de Brusselpoortstraat en is niet zover van het Leuvense verwijderd hé. In het Antwerpse kan je eens informeren bij Servix & partners of bij de vakhandel van Metrofoto in Berchem. Als je nog nooit gewerkt heb met studioflitsers is het misschien toch wel wenselijk om eens langs te komen, want zo iets gaan uitleggen met posting in een forum is ondoenbaar. Denk er zeker aan dat je vooral met een digitale camera héél vlug licht teveel hebt. De meeste consumer camera's hebben als kleinste opnening 8 en daar ben je heel vlug aan. Dus de regelbaarheid van je flits is toch wel belangrijk.

                            Succes verder.
                            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

                            Comment


                            • #15
                              Oké mijn laatste vraagje, weet iemand waar ik die flitser set kan kopen in belgie ? Ik heb niet veel zin om naar nederland te rijden om eerlijk te zijn ... en de firma in nl reageert niet op mijn email.

                              Groeten
                              Philippe

                              Comment

                              Working...
                              X