Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Koop tips Japan

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Koop tips Japan

    Hallo kortgeleden mijn G3 gekocht in Tokyo Japan. Dit voor de prijs van 665 Euro (Euro staat goed op dit moment) Van deze prijs ging nog 18% af, had ik cash betaald dan was dit 20% geweest. Weliswaar kon van deze korting ("spaarpunten")alleen accesoires gekocht worden bij dezelfde winkel. Hiervoor de optionele tas, lensbeschermer met filter + 2 CF kaarten gekocht. Betreffende winkel is Yodobashi Camera in Shinjuku (Tokyo). Indien er mensen die meer info willen hebben over een eventueele aankoop in Japan dan hoor ik dat graag.
    "elk voordeel heb z'n nadeel" http://www.pbase.com/johan2084/japan_2003

  • #2
    ik had graag wat meer info gehad

    wat kost daar een d60 ?

    hebben die ook een website ?

    mark
    mark.vandevelde@pandora.be

    Comment


    • #3
      'k wil ook wel wa meer info
      A Pc Is Like A Bikini, It's The Inside That Counts ;)
      pics @ www.thejudge.be

      Comment


      • #4
        Joey, ik veronderstel dat de commando's/vermeldingen op het toestel zelf dan wel in het Japans zijn... menu is te wijzigen naar andere talen...
        Jan
        www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

        Comment


        • #5
          ik wil wel graag wat info hoe het zit als je iets laat overvaren/vliegen ? want ik neem aan dat dat wel moet via japan... ?
          en wat betaal je voor de invoerrechten etc ?
          www.racefotografie.nl
          D60 50-500, 28-80

          Comment


          • #6
            Menu's commando's zijn allemaal instelbaar in engels. Voor Canon digitale camera's is dit instelbaar in veel talen. Handleidingen in Engels worden op verzoek (je moet wel vragen anders zit je met een Japanse handleiding in de maag) bijgeleverd.

            Canon D60 heb ik gezien voor 2300 Eur (dit is incl. 5% belasting) Hier vanaf moet nog de korting 15 a 20% naargelang betalingsmogelijkheid. Echter deze korting moet wel gebruikt worden om aankopen kunnen doen in dezelfde shop. Proversie van D60 begint bij 2600 Eur.

            zie www.yodobashi.co.jp echter je moet wel Japans kunnen lezen

            Invoeren in Nederland is altijd erg tricky. Ik heb vaak genoeg zaken besteld in US en Japan meestal moet je invoerrechten betalen 7 van de 10 keeer. Kijk een D60 kun je niet laten invoeren onder het mom van "sample" of "tetster".
            "elk voordeel heb z'n nadeel" http://www.pbase.com/johan2084/japan_2003

            Comment


            • #7
              Hoe???
              Zijn de toestellen dan beterkoop in Japan???
              Vonne is toch onlangs in Japan geweest en ze zei dat de fototoestellen ginder duurder waren dan bij ons???

              Comment


              • #8
                Hallo Mic,
                Ik heb die post van Vonne ook gelezen en ik kan dat alleen ontkennen. Ik ben in 1999 voor het eerst naar Japan gegaan, van te voren kocht ik een EOS 5. Ter plaatse heb ik mijn haren uit de kop getrokken. Mijn EOS 5 was daar toen 300 gulden goedkoper. Dat was in de tijd dat de Yen nog sterk stond. Nu is de Euro/Yen koers in zeer gunstig (1 Euro is ca. 125 Yen)

                http://www.pc-radar.co.jp/camera.html


                Kontroleer bovenstaande website maar en vergelijk de prijs van een G3 = 74.800 Yen maar met prijzen hier. Ik noem dat goedkoper.
                "elk voordeel heb z'n nadeel" http://www.pbase.com/johan2084/japan_2003

                Comment


                • #9
                  Een fotovriend van mij, is een jaar geleden naar Japan geweest,
                  en die was heel enthousiast over de prijzen, naar het "schijnt" massa's goedkoper..

                  Als er hier nog iemand naar Japan gaat, laat het me weten
                  Mvg,

                  De Smet Lars
                  http://www.queertastic.be
                  Canon G3

                  Comment


                  • #10
                    ook Hong-Kong is interessant,
                    Toen ik er eens was heb ik een Sony Memory stick gekocht aan ongeveer 72€
                    (aan huidige koers zou het nu zelf op ongeveer €65 komen) - hier in Belgie 122€.
                    Sony 717 kost ongeveer 950€ maar 'k heb de mijne wel in Belgie gekocht aan een goede
                    (maar iets duurdere) prijs maar 'k heb een beetje schrik ivm waarborg...
                    Dat is natuurlijk een persoonlijk mening... accesoires ok maar toestel zelf, nee, dit liever in Belgie.
                    Nog enkele prijzen..
                    Canon Ixus V3 kost ginder ongeveer 430 € - soms kun je ook kiezen tss lokale
                    waarborg (meestal Hong-Kong/Fillippijnen en soms ook Australie) of internationale waarborg maar die zijn duurder..)
                    Groothoek of tele (origineel van Sony )- ongeveer 250 €, hier off. prijs 380€..
                    daVinci
                    www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                    Comment

                    Working...
                    X