Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaarten en acculader fuji s 602 z

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaarten en acculader fuji s 602 z

    Ik vraag me af welke geheugen kaarten het best zijn voor de fuji s 602. Wie heeft er ervaring mee?
    En welke oplader en bat moet ik me aanschaffen en waar kan ik me die het best kopen ?

    Thanks

    Steward
    (bijna fotokes aan het trekken)
    Groetjes,

    Rudi Petitjean

    NATURE GALLERY

  • #2
    ligt eraan.

    als je de video-mode intensief wil gebruiken, ben je best af met een microdrive (1GB). zo kan je vlot 15 minuten video opnemen.
    ook heb je natuurlijk veel plaats voor foto's

    anders heb je keus tss smartmedia en compactflash, waarbij de laatste in grotere formaten beschikbaar is. SM is beperkt tot 128MB, CF gaat tot 1Gb geloof ik.

    Het nadeel aan CF is dat het doorgaans trager is zodat de video-mode niet optimaal werkt. Al geloof ik wel dat er nu enkele merken zijn waarvan de doorvoersnelheid hoog genoeg ligt om dit te verhelpen.

    Qua prijs is er niet veel verschil tussen beide typen.

    Koop wel minstens 128Mb, omdat de bestanden van de s602 al snel oplopen tot 2-2.4Mb.
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      Hoi,
      ik heb voor mijn S602Z compact flash gekocht van Toshiba.
      Hun Xtraspeed kaarten hebben een schrijfsnelheid van 3.2 MB/s wat voldoende is om vlot VGA filmpjes op te nemen (ongeveer de snelste op de markt en niet eens de duurste).
      245 Euro voor 512 MB bij Memory Perfect in Keerbergen (incl. verzending).
      Manu.

      Comment


      • #4
        Hoi Steward,

        Zou opteren voor CF doordat de bouw van het kaartje iets sterker en robuuster is. Tevens heb je meer keuzemogelijkheden! Heb Sandisk Ultra 128Mb gekocht voor 120€ ( zijn sneller als standaard CF.) Voor opladers, zou ik persoonlijk opteren voor de originele laders hetzij je bv. een standaard AA batterij gebruikt welke in U geval niet zo is. Kloon batterijen kan je zonder problemen op het net vinden! Kijk eens op http://www.fotoking.de/, daar vindt je al oa. de originele produkten aan redelijke goeie prijzen.

        Groeten Steve
        Olympus 5050Z, PT-015, Raynox DCR-720 + RT5241, Lowepro Nova 4 + TX20

        Comment

        Working...
        X