Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

discotheek opname : aankoop Sony 717 of CP5700 ??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • discotheek opname : aankoop Sony 717 of CP5700 ??

    Hallo,
    Nu heb ik een FinePix S304, doch de resultaten bij deze donkere/duistere omstandigheden zijn niet wat ik ervan verlang...
    Ben dus van plan een betere camera te kopen...heeft er al iemand ervaring in soortgelijke omstandigheden? -> Dus donkere omgeving, vaste achtergrond, bewegend publiek,...
    Onmogelijk flits te gebruiken (-> wegens geen sfeerbeelden)

    Graag raad...thx

    Stevie
    Sony Dsc-F717
    Mahna Mahna...tututududu

  • #2
    naar 't schijnt werkt de sony goed in 't donker
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      ik denk ook dat de sony daar beter geschikt voor is, er staat trouwens hier op belgium digital een review over
      visit my website : http://www.freewallpapersite.com

      Comment


      • #4
        De Sony 717 is daar zeker geschikt voor. Heeft namelijk ook een bijkomend voordeel dat er een nightframing is. Je kan dit in zeer duistere omstandigheden gebruiken, het is dan alsof je door een nachtkijker kijkt, dit helpt je om goed te kadreren.

        Comment


        • #5
          Okay, maar heb je dan bij de nightframing(die dan de IR sensor gebruikt) uiteindelijk een full colour foto?


          thx

          Stevie
          Sony Dsc-F717
          Mahna Mahna...tututududu

          Comment


          • #6
            misschien toch maar beter even hier kijken
            http://www.belgiumdigital.be/Reviews/hardware/camera's/5700-717/SonyF717-NikonCP5700_comparision.htm

            en nee , ik denk niet dat je dan kleuren hebt op nightframing, dit zal zo ongeveer zwart-groen beeld zijn
            visit my website : http://www.freewallpapersite.com

            Comment


            • #7
              Hmmm...

              Ik denk net dat nightframing wel een full-color foto levert, zoals de naam het zelf al zegt, wordt de nightvision enkel gebruikt voor het kadreren...
              Vergeet niet dat je twee modes hebt, nightframing & nightshot!
              Bij nightshot krijg je de IR-foto, niet bij nightframing!


              Nick
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

              Comment


              • #8
                Ik denk dat enkel Sony 717 u hier kan een oplossing bieden.

                Comment


                • #9
                  wel een opmerking
                  hoe ga jij degelijke foto's kunnen maken in zo'n duistere omstandigheden zonder flits?
                  want langere sluitertijd en beweging gaan ni goe samen, levert onscherpe beelden op
                  je zal ISO hoog moeten zetten, maar dan kans op veel ruis
                  Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                  Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                  Comment


                  • #10
                    over dat flitsen had ik even over gekeken, maar dirtyharry had gelijk.

                    en het is imho toch mogelijk om met flits sfeer-plaatjes te maken.

                    ik doe het ook af en toe,

                    http://www.cafepilipili.be/foto.asp?ID=1

                    de bovenste 4 zijn galerijen met voorbeelden. (alles waar pbase achter staat dus)
                    ToM.___ //Fuji s602.
                    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                    It goes to 11 you know? 1 louder.

                    Comment


                    • #11
                      Dirty harry has a point.
                      De Sony is goed voor focus in low light. maar je zal volgens mij toch de flits moeten gebruiken.
                      En vooral omdat je dan nog een korte sluitingstijd moet instellen.
                      Het zal alleszins niet simpel zijn. laat ons zeker eens foto's zien.
                      ik ben benieuwd.

                      Wat ik ook al gezien heb en goede sfeerbeelden bezorgde is dus zonder flits en een langer sluitingstijd. zo heb je genoeg licht en zie je de mensen ahw bewegen.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by gezoarde
                        Dirty harry has a point.
                        De Sony is goed voor focus in low light. maar je zal volgens mij toch de flits moeten gebruiken.
                        En vooral omdat je dan nog een korte sluitingstijd moet instellen.
                        Het zal alleszins niet simpel zijn. laat ons zeker eens foto's zien.
                        ik ben benieuwd.

                        Wat ik ook al gezien heb en goede sfeerbeelden bezorgde is dus zonder flits en een langer sluitingstijd. zo heb je genoeg licht en zie je de mensen ahw bewegen.
                        maar wel statief gebruiken zodat achtergrond scherp is anders is het precies
                        een mislukte foto..

                        Bij nightframing wordt de schutterlag wel iets te lang, maw als je afdrukt wordt de eigenlijk opname pas ruim 1 seconde later genomen daar de IR filter terug op z'n plaats moet gezet worden voor de eigenlije opname (dus dansende personen fotograferen op het juiste moment is dus moeilijk !)
                        daVinci
                        www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

                        Comment


                        • #13
                          Als het echt donker is lukt het je nooit.
                          Het enige wat de Sony en de G3 doen is op dat ogenblik de AF-assist light laten schijnen zodat de camera kan scherpstellen, maar dat kan je manueel ook.

                          Om in zo donker mogelijke situaties zonder flash foto's te nemen heb je dus de snelste lens nodig.
                          Ik meen dat deze, de SRL's buiten beschouwing gelaten, op de Olympus 5050 zit (1.8).
                          Of is er een snellere ?

                          Comment

                          Working...
                          X