Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus G2

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Focus G2

    Hi, heb sedert een paar weken m'n g2 en ben daar wreed content over maar ik heb toch een (domme?) vraag:
    (ben nog beginner he)

    Ik heb al foto's gezien van mensen met g2 op dit forum waarbij het gefocusde object haarscherp is en de achtergrond wazig. Hoe doe je dat ? bij mij lukt dat niet... Ik zet hem op Manual en op F2.0 en voila de achtergrond staat er tevens haarscherp op. Je kan toch maar twee dingen veranderen in manual, shutterspeed en de F-waarde?
    Ook lukt het maar heel zelden om een scherpe foto te verkrijgen in manual... het oranje licht knippert bijna altijd.
    Hoe ga je manueel te werk?? Enkele tips graag....
    Dank
    Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

  • #2
    Voor de wazige achtergrond helpt zoomen.

    Comment


    • #3
      Yep, zoom maximaal in, zorg voor een zo groot mogelijke afstand tussen object en achtergrond, stel een zo groot mogelijk diafragma in, dan behaal je minimale scherptediepte. Wat ook helpt is een voorzet-telelensje.
      Om portretjes te maken, kan je ook een geschikte achtergrond gebruiken, die al wazig of effen neutraal gekleurd is.
      Blijft het feit dat je om echt beperkte optimaal wil werken, een dslr met portretlens de ideale oplossing is. De G2 en alle compacttoestellen blijft behelpen.

      Rudy

      Originally posted by Tarzan
      Voor de wazige achtergrond helpt zoomen.

      Comment


      • #4
        dankjewel voor de info...eens geprobeerd en inderdaad het lukt
        weliswaar nog geen mooie foto maar toch de diepte is weg
        http://www.pbase.com/frerossel/powershot_g2_
        (de paarse plant rechtsonder)
        Canon 300D * Canon Efs 18-55mm * Sigma EX 70-200mm 2.8 APO HSM * Sigma 2.0x APO TC * Tamron AF 90mm 2.8 1:1 * Sigma EF-500 DG SUPER * Sigma Ex 77mm uv Filter * 3x 256 mb toshiba CF

        Comment


        • #5
          even tussen haakjes,
          ik heb de voorzet telelens op de g2 zitten,
          maar persoonlijk vindt ik deze niet fijn om portretten te maken, de afstand moet dan vrij groot zijn, dus je hebt dan wel veel ruimte nodig...
          anders krijg je de lens in beeld...

          mvg
          gabriella
          Canon 300D en 350D
          canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
          canon 20-35 usm

          Comment


          • #6
            De voorzetlens niet fijn om portretjes te maken?, verbaasd me , lens in beeld, hoe dan??
            Rudy

            Originally posted by gabriella
            even tussen haakjes,
            ik heb de voorzet telelens op de g2 zitten,
            maar persoonlijk vindt ik deze niet fijn om portretten te maken, de afstand moet dan vrij groot zijn, dus je hebt dan wel veel ruimte nodig...
            anders krijg je de lens in beeld...


            Comment

            Working...
            X