Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze van 19" monitor

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Keuze van 19" monitor

    Momenteel heb ik dit scherm: http://support.ap.dell.com/docs/monitors/50292/specs.htm

    Ik wil me dus een 19" aanschaffen, maar ik zou niet achteruit willen gaan in beeldkwaliteit. Er zijn 2 toestellen die me aanstaan:

    Iiyama HM903DTA (http://www.iiyama.nl/1024x768/files/HM903DTA.pdf) => 449 EUR
    Hyundai Q910 (http://www.hyundaiq.com/pro_q910.asp) => 288,10 EUR

    De Iiyama vanwege zijn toch wel alombekende kwaliteit, de Hyundai wil ik wel vanwege zijn goede prijs en zijn zwart/grijze design (ik heb tevens zwarte pc case en zwart draadloze toetsenbord en muis). Aangezien tft's binnen 2 à 3 jaar werkelijk interessant zullen zijn, weet ik van mijn eigen dat ik mij dan toch een tft ga aanschaffen. Omdat de 19" monitor dan ook maar een overgangsmonitor zal zijn, wil ik er nu dan ook geen hoge bedragen in investeren.

    Ga ik erop achteruit gaan indien ik de Hyundai ga aanschaffen (tov mijne huidige Dell D1025HE)? Of is het toch beter de Iiyama te nemen. Ik ben eventueel wel bereid het bedrag uit te geven aan de Iiyama, maar voor deze prijs kan ik me de Hyundai kopen samen met een 120GB schijf (ter vervanging van mijn 3x40GB, waar ik ook wel in geïnteresseerd ben). Over die Q910 heb ik nog geen reviews gevonden dus ik zou begot nie weten of hij de moeite is! Zal hij me teleurstellen tov mijn huidige monitor of niet? Weten jullie misschien iets? Ik vind bijna niks over deze monitor (enigste wat ik vind is dit - http://www.de.tomshardware.com/display/20021206/index.html - maar daar zijn ze niet lovend over BEIDE monitoren (?!)

    :: http://www.dpix.be ::

  • #2
    Eén monitor steekt er voor mij met kop en schouders boven uit en dat is de LG Flatron 915 FT. Fenomenaal kleurenpallet en goeie refreshrates tot op hoge resolutie. Een absolute aanrader !!!

    Wim

    Comment


    • #3
      Ik heb de Iiyama die je boven beschrijft. Ik ben er absoluut tevreden van ... ondertussen is het m'n 2e Iiyama.
      Frank
      http://www.mirrorshades.be

      Comment


      • #4
        ik had eerst een 17" Iiyama (wel nog met licht bolle buis)
        en heb nu al enkele jaren een 19" nl de Vision Master Pro 450
        de natural flat beeldbuis is echt goe
        ben er vree content van
        ik werk op 1600*1200 85Hz en True color
        ik ken het model niet dat je aanhaalt maar normaal gezien zijn de Iiyama's van goeie kwaliteit, misschien wa duurder maar zeker de prijs waard
        ik wil geen ander meer
        Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
        Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

        Comment


        • #5
          Ja ik weet dat die Iiyama's kwaliteit zijn, een kameraad van mij heeft er zo eentje en bij enkele pc's die ik geassembleerd heb voor mensen heb ik deze monitor geleverd.

          Wat me vooral aanstaat is de prijs van die Hyundai. Ik wil me binnen een jaar of twee een tft aanschaffen, en daarom ben ik een beetje minder bereid het hogere bedrag voor de Iiyama te betalen. En ook het feit dat die Hyundai minder plaats inneemt is welkom, mijn bureau is helemaal niet supergroot!

          Niemand ervaring met die Hyundai?

          :: http://www.dpix.be ::

          Comment


          • #6
            Beste Frederik,

            Ik ben sinds een jaar ongeveer ook eigenaar van zo,n iiyama en ik kan alleen maar bevestigen wat de anderen hierover zeggen. KLASSE!!
            En binnen 2 à 3 jaar verkoopt ge hem toch gewoon en ge zult er veel vlugger van af zijn als van den Hyundaiq ook al mag hij dezelfde kwaliteiten bezitten wat ik trouwens in twijfel trek.
            Btw,ik heb al veel TFT's gezien die niet aan de iiyama kunnen tippen hoor,dus, waarom zou je hem wegdoen. Het blijft natuurlijk UW keuze hé.
            Groeten
            Erwin
            Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
            http://album.zoom.nl/user/lindberg/

            Comment


            • #7
              Beste,

              Ik heb eveneens een IIyama, een vision master Pro452, ook 19".Ik heb hem nu al een kleine 2 jaar en ben er nog steeds dik tevreden van.
              Als je het geld aan een IIyama wil geven zou ik niet twijfelen

              Greetzz
              Sony Dsc-F717
              Mahna Mahna...tututududu

              Comment


              • #8
                Ik heb vorige week precies dezelfde keuze moeten maken. Ik dacht eerst aan de Hyundai P910+ (bijna gelijk aan de Q910) ook door zijn goede prijs/kwaliteit verhouding. Bij een test van het Nederlandse tijdschrift Computer Idee was het de beste budget 19" monitor.

                Maar hij kan toch niet tippen aan de Iiyama HM903DTA, de monitoren lijken op het eerste gezicht wel bijna hetzelfe, maar de Ilyama heeft een kleinere dotpitch (hoe kliener hoe beter) en heeft veel meer hertz bij gelijke resoluties en kan hogere resoluties aan. Omdat ik veel en lang achter de monitor moet zitten zijn deze features echt geen overbodige luxe.

                Ik heb de monitor ook in een winkel zien staan, naast allerlei anderen en daar stak hij met kop en schouders boven uit, vooral de kleuren, contrast en scherpte konden door geen enkele monitor daar worden geevenaard. ALs je van plan bent hem na een korte tijd toch weer weg te doen zul je er over een paar jaar meer geld voor krijgen dan de Hyundai...

                Ik heb in ieder geval de Ilyama besteld, ik krijg hem in de loop van volgende week.

                Als extra zitten er ook nog luidsprekers en een USB hub ingebouwd.
                <sub>Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.</sub>

                Comment


                • #9
                  Ik zou gewoon voor de goedkoopste gaan: meestal is het enige verschil met de duurdere dat ze niet ingesteld zijn en dat kan je (redelijk) makkelijk zelf met een schroevendraaier.
                  Het verschil aan kwaliteit is gewoon geen 160 € waard en na een jaar of 3/4 zijn ze toch versleten

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by Arcturus
                    ... dat ze niet ingesteld zijn en dat kan je (redelijk) makkelijk zelf met een schroevendraaier.
                    Wat bedoel je hiermee??? Ik heb nog nooit met een schroevendraaier aan een scherm moeten prullen hoor

                    :: http://www.dpix.be ::

                    Comment


                    • #11
                      Hoi Frederik,
                      Kan alleen ook zeggen dat mijn IIyama me net in de steek laat op gebied van kwaliteit...sta ook volledig achter alle komentaar van de andere BD-members. Sorry heb geen ervaring met die Hyundai...

                      Greetz Steve
                      Olympus 5050Z, PT-015, Raynox DCR-720 + RT5241, Lowepro Nova 4 + TX20

                      Comment


                      • #12
                        heb eigenlijk geen ervaring met vernoemde merken, maar ben al jaren erg tevreden over Philips (B of MB -reeks wel). Goede beeldkwaliteit en voor mij zeer belangrijk, niet storend ook al zit je er uren achter.

                        Mijn volgende is ook ofwel Iiyama, uit de vele goede reacties die ik al heb gehoord van gebruikers (en ook hier weer) of een LaCie. lees: philips-iiyama-lacie = duur-duurder-duurst. Ligt er maar net aan wat mijn portemonnee ervan vindt. Alhoewel je beter enkele honderden euro's meer uitgeeft aan een goede monitor dan aan welk computerapparaat ook.
                        ToM.___ //Fuji s602.
                        www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                        It goes to 11 you know? 1 louder.

                        Comment


                        • #13
                          Geen ervaring met bovenvermelde merken, maar wel tevreden van Philips. Ik heb een 19" type 109P40, een Brilliance real flat dus. Goed scherm met de Philips garantie. Helaas klakte het ding na ... 1 week (mooi zwart scherm....) en ik kreeg een nieuwke thuis geleverd! Fout had niet mogen gebeuren, maar is onmiddellijk rechtgezet.
                          Ik kan als tip geven : indien je een TFT koopt, zoek dan in de betere klasse (helaas dus ook de duurdere klasse) zoals mede BD'er Mic er een heeft (merk Xenon) of neem nog een jaartje of twee een goeie 19" CRT - real flat natuurlijk. Mijn Philips is ook van dergelijk ontwerp dat er geen "appelsienkist" op je bureau staat......
                          Het blijft - mijn insziens - nog steeds beter voor foto-videobewerking, voor verschillende redenen.
                          Groeten,
                          Iglo
                          You cannot create experience. You must undergo it.

                          Comment


                          • #14
                            Wel ik denk toch dat ik de Hyundai ga aanschaffen hoor. Moest die nu 100 EUR duurder zijn (en dat was ie ook een half jaar geleden), pakte ik direct de Iiyama, maar een prijsverschil van 160 EUR is wel iets heel anders!!! Ik denk dat de Hyundai alleszins een verbetering is tov mijn Dell scherm dat ik nu heb en dat is nog altijd het belangrijkste! Hij heeft ook een perfect platte beeldbuis en een refresh rate van 85 Hz bij 1280x1024, dus rustgevend voor de ogen is ie ook.

                            :: http://www.dpix.be ::

                            Comment


                            • #15
                              Frederik wrote:

                              Wat bedoel je hiermee??? Ik heb nog nooit met een schroevendraaier aan een scherm moeten prullen hoor


                              Als je een monitor (of TV) open vijst, zie je op de printplaat enkele kubusjes staan (+/- 0,5 cm) met een rood, groen of blauw vijsje er ingewerkt. Met deze vijsjes kan je scherpte, kleur, contrast, enz. instellen.
                              Bij goedkopere monitors is dit soms niet of niet goed in de fabriek gebeurd.

                              Ik moet er eigenlijk nog aan toevoegen dat mijn nieuwe TV zo'n vijsjes niet heeft, maar alle monitors, die ik tot nu toe opende, waren regelbaar

                              Comment

                              Working...
                              X