Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Coolpix 5700 + externe flits

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Coolpix 5700 + externe flits

    Wie heeft er goede ervaringen met externe flitsen op een Coolpix 5700?
    Johan
    A700 18-70, Minolta 35-80, Sigma 70-210 Sigma EF 530 DG Super

  • #2
    heb es testen gedaan met de Metz 40 (niet meer in productie)
    en vree content www.metz.de
    er staat hier nog ergens een thread maar de foto's zijn niet meer online
    als je da graag hebt wil ik ze wel es opsturen
    je kan goed vergelijken tussen een foto met interne flits en een foto met de Metz op TTL
    groot verschil
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

    Comment


    • #3
      Heb zelf de Nikon SB50DX en ben daar goed tevreden over in combinatie met mijn 5700. Wel wordt de zoom niet gecontroleerd door de camera. Ook de autofocushulp van de flitser werkt niet (al gaat deze bij mij wel soms aan, maar daar heb ik nog niet verder naar gekeken).
      Nadeel zijn de CFR123 batterijen die erin moeten (2 stuks) maar deze gaan wel lang mee en zorgen voor een korte herlaadtijd van de flits.

      Dus een aanrader wat mij betreft als je niet honderden foto's per week moet flitsen.

      Pedro

      ============
      Nikon D70
      ============

      Comment


      • #4
        Zelf heb ik een CP5000 en een 'oude' nikon sb24 flitser; na wat uitvogelen van instellingen moet ik zeggen dat de resultaten uitermate acceptabel zijn, zeker wanneer je het vergelijkt met de foto's die genomen zijn met alleen het intern flitsertje!
        Ik flits altijd via het plafond en het intern flitsertje werkt dan als invulflits. Ideale combinatie op die manier.
        Jammer is wel dat alle luxe functies (automatisch zoomen van de flitskop, scherpstelhulplicht, iso- en andere instellingen) niet gecommuniceerd worden met het fototoestel! Dat vind ik op z'n minst vreemd van zo'n topmerk als nikon; dat ze niet in staat zijn om dezelfde functionaliteit kunnen toepassen die ze wel bij klassieke camera's integreren! Maar goed daar valt weinig aan te doen.
        Het gekke is wel dat wanneer ik enkel via de zoeker foto's maak (het tft schermpje is dan dichtgeklapt) het scherpstelhulplicht WEL geactiveerd wordt, hij schijnt echter een fractie naast het scherpstelgebied van de camera, maar het feit blijft dat ik met dichtgeklapt scherm veel meer scherpe binnenfoto's maak dan via het tft schermpje! Dit is ook het geval wanneer ik de externe flitser niet op de camera heb aangebracht; scherpere foto's via de zoeker dan via het scherm... Op z'n minst curieus, maar ik doe er mijn voordeel maar mee.
        Zijn er wellicht CP5000 mensen met dezelfde ervaring?

        gert
        Come on, don't be a bore: visit my photolog!BlackAdder's Finest Photographs

        Comment


        • #5
          Ik heb uiteindelijk een sigma EF-500 DG Super gekocht voor mijn nikon coolpix 5700. De flits is een stuk goedkoper en krachtiger dan de sb80-dx. Het enige spijtige is dat de camera zelf de zoom funcktie niet ondersteund, wat snelle opnames moeilijk maakt. Maar eens je alle instellingen netjes op mekaar hebt afgesteld zijn de resultaten prachtig.

          Soechie
          Johan
          A700 18-70, Minolta 35-80, Sigma 70-210 Sigma EF 530 DG Super

          Comment

          Working...
          X