Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactflash card: waar, prijs, welke?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactflash card: waar, prijs, welke?

    Hallo,

    Het is eindelijk beslist. Ik heb de Canon Powerhsot G3 aangekocht. Ik was wel verbaasd hoe rap zo een 32 MB kaartje vol is.

    Nu heb ik een en ander zitten zoeken over de Compactflashkaartjes.

    Nu blijken er users van dit forum te zijn die een snelheidsongemak ervaren. Welke kaartjes (type I of II (ik denk dat alleen type I nog op de markt is)) zijn dan ook aan te raden van welke fabrikant en dien ik te letten op een bepaald nummer of zo?

    Welke zijn dan geschikt voor een G3 (vraagje voor de G3 gebruikers)?

    En waar in BelgiË vind ik de winkels met de scherpste prijzen hieromtrent? Zowel webwinkels als niet webwinkels.

    Thanks




  • #2
    Als het je om snelheid te doen is, ga dan voor zo'n MicroDrive (1Gb) ... pakken sneller dan CF-geheugen naar het schijnt ... kost je wel wat extra!

    Comment


    • #3
      Tony Smet wrote:
      Als het je om snelheid te doen is, ga dan voor zo'n MicroDrive (1Gb) ... pakken sneller dan CF-geheugen naar het schijnt ...


      Ik weet niet waar je dit hebt gehaald, maar als ik vergelijkende test zie, komt de Microdrive er gewoonlijk als minst snelle uit.
      CF is soms zelfs dubbel zo snel

      Comment


      • #4
        Ik heb er een gekocht bij http://www.geheugenkaart.nl
        Op vrijdag besteld en op maandag in de bus. Ook niet duur.
        fredje

        Comment


        • #5
          Hoi Robby,

          Heb vorige week sandisk Ultra 256Mb gekocht voor 120€...is iet sneller als gewone CF - kaart....

          Groeten Steve
          Olympus 5050Z, PT-015, Raynox DCR-720 + RT5241, Lowepro Nova 4 + TX20

          Comment


          • #6
            Originally posted by Arcturus
            Ik weet niet waar je dit hebt gehaald, maar als ik vergelijkende test zie, komt de Microdrive er gewoonlijk als minst snelle uit.
            CF is soms zelfs dubbel zo snel
            Omdat ik hier al meermaals gelezen had dat die CF-kaartjes niet snel genoeg zijn om bijvoorbeeld met een S602z heel het geheugen vol te filmen, maar met een MicroDrive zou dat zonder problemen kunnen

            Hier o.a. ... http://dc.netadmin.be/topic.asp?TOPIC_ID=6094

            Comment


            • #7
              Tony,

              Ik weet niet of film opnemen andere resultaten geeft dan foto's.
              Het zou me verbazen maar het is niet onmogelijk.

              Ik baseerde me op de tests van dpreview.
              Voor de Fuji
              The S602 Zoom marks the fourth generation of Fujifilm's prosumer digital camera range. The range started back in May 1999 with the MX-2900Z (2 megapixel, 3x zoom), updated in August 2000 (about six months after the introduction of SuperCCD) with the FinePix 4900Z (2.4 megapixel SuperCCD, 6x zoom) and lastly in March 2001 with the FinePix 6900Z (3.1 megapixel SuperCCD, 6x zoom).

              Comment


              • #8
                awel heb juist mijn 256MB CF van Transcend gekregen
                besteld bij Pin (www.powerinnumbers.com.au in Australië vreee goeie service, iedereen kan dat beamen)
                die CF is stukken sneller dan mijn gewone 128MB Sandisk
                en ik heb maar 75€ betaald (er komen nog wa kosten bij, bij mij niet omdat ik ook de X-drive2 had besteld, heb er dus van geprofiteerd om er eentje bij te bestellen)
                zeker een aanrader
                er is ook Ridata bij Pin en velen zijn daar ook tevreden over
                maar voor de CP5700 raadt Vasa die af
                ben content van die Transcend
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Die RiData in combinatie met de S602z geeft ook geen reet snelheidswinst! De snelheid is vrijwel identiek aan de Dane-Elec CF-kaartjes die hier in den Belgique overal te krijgen zijn!!

                  Arcturus: het zijn blijkbaar vooral de opstarttijden van de MicroDrive die véél trager zijn, eenmaal da spul in gang getrokken is zijn de verschillen m.i. verwaarloosbaar...
                  Zou dat eigenlijk zelf eens willen uittesten


                  Comment


                  • #10
                    awel ik was verschoten van die Transcend
                    groot verschil in de CP5700
                    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Tony smeT
                      Arcturus: het zijn blijkbaar vooral de opstarttijden van de MicroDrive die véél trager zijn, eenmaal da spul in gang getrokken is zijn de verschillen m.i. verwaarloosbaar...
                      Yep, dat ging ik ook zeggen. Maar het feit dat de Microdrive sneller is eenmaal in gang getrokken, heeft een impact op de performantie:
                      1 foto schrijven: trager (in gang trekken, schrijven, stoppen)
                      >1 foto schrijven: misschien iets sneller (in gang trekken, schrijven van alle foto's (eerste gaat trager, de rest gaat sneller), stoppen
                      film: hier kan het echt zijn nut hebben, vermits de initiële schrijfsnelheid van veel kleiner belang is...

                      Jörg
                      Nikon D100 | Nikon SB800 | Nikkor AF 24-85 f/2.8-4 D IF | HiTi PhotoShuttle

                      Comment


                      • #12
                        Jullie kunnen uiteraard gelijk hebben.
                        Eerlijk gezegd heb ik zelf nog nooit een stukje film opgenomen met mijn camera

                        Comment


                        • #13
                          Het is dan ook een fototoestel hé

                          Ik gebruik die filmfunktie ook zelden, maar soms is het wel eens leuk dat het kan...

                          Comment

                          Working...
                          X