Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Filters en digitale fotografie

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Filters en digitale fotografie

    Vroeger had ik bij m'n Pentax ME Super een hele collectie Filters; sterfilters,diffussie,softfocus efin de hele mikmak
    Nu de digitale fotografie steeds meer ingeburgerd raakt en steeds meer mensen gebruik maken van fotobewerkprogramma's om hun foto's net iets extra's te geven, of gewoon te bewerken,vroeg ik me af of er mensen zijn die gebruik van filters maken zoals we vroeger gebruikten,..goed ik kan me voorstellen een polarisatie filter om die vervelende schitteringen weg te halen..maar echt van die "special effects" filters,wie gebruikt die nu nog?
    Met Photoshop beschik je immers aan een rijk assortiment filters en plugins..die zich ook steeds maar uitbreid,.dus mogelijkheden zat voor de creatievelingen onder ons...toch???

    Ruud


    Canon EOS 350D/BG-E3/Tamron AF Aspherical XR Di LD IF 28-300 1:3.5 6.3 Macro/Sigma 18-50mm+F3.5-5.6 DC Sigma 55-200mm F4-5.6 DC/Apacer Share Steno CD211+40Gb HD

  • #2
    Hi Ruud,

    Ik heb hier ook nog een hele reeks Cokin-filters liggen, en het is zoals je zegt: tegenwoordig kan je haast alles in Photoshop...
    Ster-effecten, regenboog, fog-effecten, gradual-filters...
    Tja, ... ze liggen daar ...
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Ik gebruik ook nog steeds mijn Cokins op mijn E10 en D30. In Photoshop moet je Nik Colorefex gebruiken, zeer mooie set plugins. Auto f/x maakt ook mooi spul, Dreamsuite
      Canon EOS-10D
      Tamron 70-210 f2.8 +2x convertor
      Canon 28-135 IS
      Canon 50mm f1.8 mk 1
      Cosina 19-35 voor de benodigde groothoek
      2x Metz MZ54-3 flash

      Comment

      Working...
      X