Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 14 januari 2007 - SD te Dinant (grot, stad en bos) - carpool voorzien

    Op zondag 14 januari vindt een SD plaats te Dinant.
    Voor wie geen eigen vervoer heeft of op benzinekosten wil besparen of gewoon een beetje babbel wil hebben op de rit daarheen, is er onderaan deze post een lijstje van wie hoeveel personen kan meenemen.
    Voor wie wat meer informatie wil over Dinant is dit al een startpunt: http://www.dinant-tourisme.be/


    Programma
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    9h50 Iets vóór 10 spreken we af aan de collegiale kerk, we kunnen afspreken aan de ingang van de kabellift naar de citadel, daar is een houten chalet-souvenirwinkel, waar je onder het afdakje kan schuilen als het regent.
    De voormiddag is in essentie "vrij", met dien verstande dat wij als organisatoren de volgende mogelijkheden voorstellen:
    - als het weer het toelaat: stadswandeling onder begeleiding van mij en/of purlut. De wandeling loopt (onder voorbehoud van de staat van de wegen natuurlijk) via de Maas naar de rots Bayard, en dan door de stad terug, naar de abdij van Leffe, eventueel (als het niet levensgevaarlijk is) een stukje op de oude stadswallen om van het zicht te genieten. De wandeling zal zo een uur of twee duren.
    - weer of geen weer: de citadel (met kabellift) is open vanaf 10h, er zijn geen gidsingen buiten het seizoen maar het museum is toegankelijk. Bij grauw weer is het wellicht best met heel de groep de citadel te bezoeken.
    - als er iemand in de winkelstraat wil blijven hangen, doet-ie ook maar, op zondag is daar verbazend veel open.
    - als je niet op het afgesproken uur daar geraakt, hoef je geen halsbrekende toeren uit te halen met de auto. Zelfs al kom je later, de citadel kan je ook individueel bezoeken, of je wandelt zelf wat rond (ik bezorg op voorhand via mail info en plannetjes van de stad, en mogelijk zelfs van de wandeling die wij volgen).
    - wie graag 's middags al uitgebreid gaat tafelen kan de wandeling al wat vroeger verlaten en ergens een eet-stop maken...
    't is allemaal eender, zolang jullie maar terug aan de kerk zijn op het afgesproken uur.
    De namiddag bestaat dan uit het echte groepsgebeuren, voorlopig is het programma als volgt (wij moeten nog bevestiging krijgen ivm de uren):
    13h15 Bezoek aan de collegiale kerk van Dinant. Wellicht met een paar leuke verrassingen. Wij rekenen op een uur of 2.
    15h30 Wij vertrekken te voet naar de grot; het is toch een mooi stukje wandelen.
    16h Bezoek aan de grot "la Merveilleuse".

    Middageten: in taverne Bayard (vlak bij de kerk): PICNIC MEEBRENGEN, dit café heeft geen keuken!

    - Plannetjes ivm de wandeling en een routebeschrijving worden nog gepost, zodat niemand verloren hoeft te rijden. De week voor de SD krijgt iedere deelnemer nog een PM met mijn GSM-nummer en eventuele laatste wijzigingen. Voorlopig worden wijzigingen enkel in deze post aangekondigd.
    - Meebrengen: Warme kledij, regenkledij(!!!!), goed (warm & watervast) schoeisel, fluo vestje, evt zaklamp. En een goed humeur natuurlijk. PICNIC voor 's middags!
    - Kostprijs: het inkomgeld voor de grot is ca. 6€. Moest de citadel op het programma komen te staan: de entree ligt ook rond een euro of 6.
    Eetgelegenheden zijn er voldoende aan de "ramblas" van Dinant, meestal zijn ze niet duur.


    Opmerkingen en inschrijvingen
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    - Inschrijvingen tot 10 december
    Gelieve bij inschrijving steeds te vermelden of je eigen vervoer hebt of vervoer zoekt, vanwaar je komt en of je nog plaats hebt in je auto. Laat je aub niet tegenhouden als je geen vervoer hebt, we zoeken wel een oplossing.
    - Dinant is ook per trein bereikbaar. Er zijn speciale tickets voor een dagje Ardennen, vraag ernaar in uw station.
    - ivm WEERSOMSTANDIGHEDEN: De wegen naar Dinant worden bij sneeuw en ijzel zeker gestrooid en vrijgemaakt. Moest het echt noodweer zijn kan het voorkomen dat we de SD moeten aflassen. Het heeft geen zin om met een uitgedunde groep regen en hagel te staan trotseren... We zien tegen januari wel wat het weer doet.
    - Gelieve niet tot op de laatste moment te wachten. Normaal ben ik de eerste week van januari niet in het land.
    /
    Ludo: Deze SD voldoet aan alle voorwaarden volgens het SD-draaiboek. Deze SD is erkend door de VZW. Hierdoor worden de vzw-leden en organisatoren gedekt door een speciale ongevallen verzekering. Niet-VZW leden dienen een kleine vergoeding van 2€ te betalen voor de aanvang van de SD om aanspraak te maken op deze verzekering.
    Alle deelnemers dienen een aanwezigheidslijst te tekenen voor de SD aan te vatten.

    Deelnemerslijst (als je naam hier nog niet opstaat, nog eens bevestigen via pm aub):
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    1 - Jepe
    2 - Roland Cuypers
    3 - Fox
    4 -
    5 -
    6 - pdeco
    7 - seppuku
    8 - Ludo
    9 - roadrunner
    10-Bachus1909
    11-Francis1950
    12-Petertje
    13-vanslycken
    14-Purlut
    15-Cahor
    16-linda16093
    17-Zunoel
    18-Yammee
    19-Black B@ndit
    20-Mark w.
    21-Vanbuggenhout Hugo
    22-Krims@nline
    23-TBoeve
    24-mevr. TBoeve
    25-Spanjaart
    26-Sloefke
    27-Beaumkr
    28-Rogier (the Dutchman formerly known as rsgvv)
    29-Luckyluke
    30-eefke
    31-zimbru


    Carpool
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Dinant is een eindje bollen, om op benzinekosten te besparen zijn er carpoolplaatsen beschikbaar op de volgende trajecten:
    - Ludo vanuit Zutendaal: 2 plaatsen vrij (Sloeke rijdt mee)
    - Seppuku vanuit Kortrijk: 3 plaatsen vrij
    - pdeco vanuit St-Katelijne-Waver: 2 plaatsen vrij (bij al te slechte staat van de wegen gaat pdeco per trein)
    - Fox vanuit Oostende: 2 plaatsen vrij (evt mensen oppikken in Gent en Brugge)
    - Lightyear ook vanuit Oostende: 2 plaatsen vrij
    - ikzelf (vanslycken) vanuit Waasmunster: 3 plaatsen vrij
    - Bacchus vanuit Lier: 1 plaats vrij
    - Petertje vanuit Brugge
    - Yammee vanuit Boutersem (via Tienen): 3 plaatsen vrij
    - Mark w. vanuit Antwerpen: 3 plaatsen vrij.
    - Krims@nline vanuit Wemmel: 1 plaats vrij.
    Last edited by Ludo; 9 januari 2007, 19:29. Reden: erkenning SD

  • #2
    Re: Interesse in een SD in Dinant?

    Stefaan,


    Zeer lovend initiatief.
    Wallonie is super.

    December staat voor mij compleet vol.
    Januari 2007 moet kunnen.

    Hou er rekening meer dat het knap koud kan zijn aan de Maas;
    Dinant is een 'trekgat'.
    Vraag het eens aan de 'locals', zij kunnen het weten.

    Mvg,

    Roland

    Comment


    • #3
      Re: Interesse in een SD in Dinant?

      Zeer zeker interesse!

      In Wallonië is op fotografisch gebied nog enorm veel te ontdekken.


      seppuku.

      Comment


      • #4
        Re: Interesse in een SD in Dinant?

        en van eten!

        misschien kunnen geïnteresseerden vermelden wanneer ze al dan niet vrij zijn?
        Ik wil ook niet overlappen of te dicht bij de SD in Leuven zitten qua datum...

        Comment


        • #5
          Re: Interesse in een SD in Dinant?

          Januari 2007 zou een goede periode zijn, kans op sneeuw is erg groot, dus je kan dan nog speciale beeldjes vastleggen....
          Groeten,
          Ludo

          Comment


          • #6
            Re: Interesse in een SD in Dinant?

            Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
            Januari 2007 zou een goede periode zijn, kans op sneeuw is erg groot, dus je kan dan nog speciale beeldjes vastleggen....
            Prima idee!

            mvg,

            Roland

            Comment


            • #7
              Re: Interesse in een SD in Dinant?

              Informeer even goed want de grotten zijn in de winter meen ik niet geopend maar mischien wel voor grote groepen.
              Het is daar in de winter inderdaad behoorlijk koud maar wel een zeer interessant stadje en ik hou me ook zeker aanbevolen

              Gr. X.

              Comment


              • #8
                Re: Interesse in een SD in Dinant?

                Oorspronkelijk geplaatst door Ludo Bekijk bericht
                Januari 2007 zou een goede periode zijn, kans op sneeuw is erg groot, dus je kan dan nog speciale beeldjes vastleggen....
                Ja, BD'ers die met een hartverwarmer te veel op naar beneden slieren vanop de stadsomwallingen

                De grotten zijn open op zaterdag en zondag in de namiddag, of op reservatie voor groepen.

                Mij zou het leukst lijken als we als groep konden reserveren, zodat de gids er rekening mee kan houden dat we allemaal wel eens een minuutje willen om een fotoke te maken.

                En die kou: doe uw fototoestel een warme vest aan hé.

                Comment


                • #9
                  Re: Interesse in een SD in Dinant?

                  Euh, heeft er niemand body-grip-verwarming met een extra element voor de ontspanknop, want dat vingertje heeft er dan veel last van, die kou
                  Groeten,
                  Ludo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Interesse in een SD in Dinant?

                    Hallo iedereen,

                    Ik heb ook wel interesse en zou me kunnen vrijmaken ergens in jan.2007. Ik denk dat Dinant idd. een schitterende locatie is.
                    Wat zijn de vereisten om aan een SD deel te nemen, het is nl. mijn eerste keer dat ik zou deelnemen.

                    Groeten,

                    Mark
                    http://markwijnants.zenfolio.com/
                    Canon EOS 5D MarkIII & EOS 7D + EF 50 F1.8 II + EF 16-35L F4 IS USM + EF 24-105L F4 IS USM + EF 100-400L F4.5-5.6 IS USM + GP-E2 GPS Logger + Speedlite 580EX + MacBook Air 13'

                    Comment


                    • #11
                      Re: Interesse in een SD in Dinant?

                      Vereisten zijn er niet behalve dan een goed humeur misschien en misschien als je foto's wilt maken, is een fototoestel wel handig (en dat mag een compactje tot een Hasselblad zijn, net waar jij mee fotografeert )

                      Gr. X.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Interesse in een SD in Dinant?

                        Mooi, prachtig enz . . .

                        Zeer mooi initiatief !!!!

                        Ik ben zeker kandidaat. Het weer speelt echt niet zo'n grote rol, enkel de baan moet zeer berijdbaar zijn, anders is de afstand wel een beetje ver om s'avonds (s'nachts) terug naar huis te slibberen. Heb wel een automatische piloot in mijn wagen, maar die is enkel van toepassing in de onmiddellijke omgeving. ( )

                        December is goed voor mij en januari ook, behalve 19-28 januari. Heb dan een ski (SD) te Sölden (Oostenrijk) of eventueel februari.

                        Kort samengevat : ik ben kandidaat.
                        Last edited by Bachus1909; 2 november 2006, 09:06.
                        Doe nooit iets aan een ander wat je zelf niet graag hebt !!!
                        Met een gebalde vuist is het moeilijk iemand de hand te schudden.

                        BD0460BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Interesse in een SD in Dinant?

                          Vnl interesse in januari, misschien dan maar al een datum voorstellen: zondag 14 januari - dan zijn hopelijk de meeste kerstwensen naar de familie gedaan...

                          Een voordeel qua wegen is dat je echt niet ver van de autostrades zit, dus wordt er zeker sneeuw geruimd en gestrooid.

                          Eens ik een beetje zicht krijg op de deelnemers (we hebben nog tijd) kan er eens gekeken worden voor een soort carpool-systeem; als we onze Nederlandse medemensen bvb op A'pen-linkeroever kunnen gaan oppikken of zo, dan spaart dat toch héél wat benzine uit...
                          Met de trein is Dinant ook bereikbaar, de nmbs heeft zelfs een voordelig ticket voor een dagje ardennen (ik geloof ongeveer 15€ heen en terug). 't Is wel een eindje tuffen met de trein (vanuit A'pen centraal toch 2h30).

                          't Zal voor sommigen vroeg op te staan zijn maar ik vind het niet zinnig om meer tijd in je auto te besteden dan op de bestemming.

                          Qua vereisten is het voornaamste idd gezegd: een goed humeur en eventueel een fototoestel... maar dat hoeft niet want er zal wel ièmand een fototoestelleke meehebben hoor... en anders kopen we ons zo een wegwerptoestelletje in de souvenirwinkel.


                          Oh ja, als er mensen zijn die er liever een heel weekend van maken, die kunnen mij contacteren voor een paar toeristische tips of hotel-adresjes of zo (maar 't meeste is op internet te vinden ook).

                          Comment


                          • #14
                            Re: Interesse in een SD in Dinant?

                            14 jan: prima... nog niks gepland .
                            It's the mind and heart behind a camera that matters, not the gear.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Interesse in een SD in Dinant?

                              In principe 14 januari prima voor mij althans theoretisch op het moment. Ik ben nu 2x in Dinant geweest maar nog nooit om te fotograferen. Wat een leuke uitdaging is (als het geopend is althans) is het museum over de wereldoorlogen en daar proberen foto's te maken . Maar ook binnen in de Citadel kan best wel interessant zijn.

                              Gr. X.

                              Comment

                              Working...
                              X