Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip Flitser voor G2

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tip Flitser voor G2

    Net gekocht, functioneert goed, manueel, merk Metz, type 36 C-2, prijs, +-70€ bij Grobet Antwerpen (nieuw model volgens die mannen). Werkt hoogstwaarschijnlijk ook goed op de g3.
    Greetings
    Rudy

  • #2
    Wat meer beschrijving op de website van Metz zelf :


    http://www.metz.de/1_metz_2000/m_pages_english/4_mecablitz/m_mb_produkte/m_fs_36_C-2.html

    Comment


    • #3
      Rudi, hou me zeker op de hoogte van de mogelijkheden
      graag je reacties na wat eerste indrukken.
      Is ie trouwens ook automatisch zoals de speedlights ?

      Thanks

      Comment


      • #4
        ik ben me rot aan het zoeken naar een goede flitser, en los daarvan wil ik ook nog studioflitsers hebben.

        Ik denk toch dat ik maar eens een uitstapje naar belgie ga maken.

        Ik ben hier bij Camex (eindhoven) geweest, genoeg keuze, maar jeetje die weekeind hulpen, 3x een ander verhaal.
        en iets kopen waar ik niks aan heb.. grrrr

        dus als iemand nog wat tips heeft voor de G2
        en adressen ben ik een heel erg blij meisje
        mvg
        gabriella
        Canon 300D en 350D
        canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
        canon 20-35 usm

        Comment


        • #5
          Originally posted by gabriella
          ik ben me rot aan het zoeken naar een goede flitser, en los daarvan wil ik ook nog studioflitsers hebben.

          Ik denk toch dat ik maar eens een uitstapje naar belgie ga maken.

          Ik ben hier bij Camex (eindhoven) geweest, genoeg keuze, maar jeetje die weekeind hulpen, 3x een ander verhaal.
          en iets kopen waar ik niks aan heb.. grrrr

          dus als iemand nog wat tips heeft voor de G2
          en adressen ben ik een heel erg blij meisje
          Je weet Gabriella mijn voorstel is nog altijd geldig, kom en maak je testopnames in mijn studio.
          Je kan ook een test doen met de EX 550 die ook op de G2 werkt. eventueel in combinatie met één studioflits.
          Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

          Comment


          • #6
            Originally posted by PhilleG2
            Rudi, hou me zeker op de hoogte van de mogelijkheden
            graag je reacties na wat eerste indrukken.
            Is ie trouwens ook automatisch zoals de speedlights ?

            Thanks
            Phille en Gabriela,

            Werkt prima, wel manueel, wil zeggen, stel de camera op manueel, kies diafragma en sluitersnelheid passende bij flits (bvb 1/60; diafragma 2.8), en schieten maar. De flits is automatisch, en zolang je binnen het bereik blijft, werkt het prima, zowel direkt als indirekt. Het richtgetal is ongeveer 3x zo groot als dat van de G2 zelf.
            En vergeet niet, ik heb de metz 70€ betaald, daar waar de 420ex al richting 300€ gaat. minstens het 4-voudige.
            Als je hem eens wil testen, je bent welkom, we kunnen misschien met digipics samen eens een pint gaan pakken??




            Digipics,

            De 550ex is natuurlijk veel beter, automatisch enzovoort, maar kost bijna zoveel als de G2 zelf. Voor dat geld kan ik zelf de flitser en camera wel instellen. hihi, je kent mijn afkomst hé.



            Groetjes

            Rudy

            Comment

            Working...
            X