Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G3, Nikon Coolpix 4500 of Fuji Finepix S602?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon G3, Nikon Coolpix 4500 of Fuji Finepix S602?

    Hallo allemaal,

    Zo langzamerhand begin ik te denken aan het kopen van een nieuwe camera. Mijn huidige Olympus C700 voldoet wel, maar mist toch enkele mogelijkheden:
    • niet echt een goede macro functie
    • "slechts" 2,1 megapixel
    • geen mogelijkheden tot gebruik lenzen

    En dan hebben we natuurlijk ook nog het CA "probleem".

    Qua prijs liggen de G3, Coolpix 4500 en de Finepix S602 niet ver uit elkaar, ook qua mogelijkheden lijkt het mij elkaar niet veel te verschillen. Aan de 10x optische zoom waarom ik destijds de Olympus kocht, hecht ik nu niet zo veel meer waarde meer. Zeker met de huidige aantal pixels kun je bij het laten afdrukken van je opname een deel van je foto af laten drukken, de kwaliteit blijft goed en ik heb ook m'n zoom...

    Wie geeft er eens een advies en reden waarom ik de ene camera wel en de andere juist niet moet kopen?? Denk daarbij wel aan mijn voorkeuren voor een goede macro functie, en het gebruik van lenzen (gebruiksgemak)

    Alvast bedankt voor jullie reacties!
    Groeten Jan (Nikon Coolpix 4500)
    homepage: http://people.zeelandnet.nl/jmmeijer

    .

  • #2
    Straks gaan ze gaan denken dat ik gesponsord wordt van Canon,maar ik werk al ruim 25 jaar met Canon,en blijf dit ook op digitaal gebied doen.Ik heb de G3,'t is een supergoed toestel en Canon biedt u daarnaast nog een goeide naverkoopdienst.
    EFL

    Comment


    • #3
      Eric,

      Ik durf te stellen dat alledrie de toestellen wel goed zullen zijn. Maar kun je specifiek aangeven waarom ik voor de G3 zou moeten kiezen?

      Groeten Jan (Nikon Coolpix 4500)
      homepage: http://people.zeelandnet.nl/jmmeijer

      .

      Comment


      • #4
        eerlijk gezegd ik denk dat je met geen een van deze camera een miskoop kan doen.

        Ze hebben natuurlijk wel andere mogelijkheden maar ik zou de zoom toch zomaar niet wegcijferen. want croppen helpt wel maar het is toch nog altijd beter van gewoon optisch te kunnen zoomen. Maar of je die nodig hebt kan alleen jij beoordelen natuurlijk.

        Maar eigenlijk beantwoord ik deze mail om je naar deze site te verwijzen in geval dat je een S602Z zou nemen. Deze man hier legt uit hoe het beste resultaat halen en welke opties je nodig hebt voor Macro's. http://web.singnet.com.sg/~hechter/page01.html

        Qua reputatie zou de Nikon de beste zijn voor macro's (of dat echt zo is, geen idee). De resultaten die ik hier al gezien heb met de G2 niet G3(waarschijnlijk wel evengoed maar daar heb ik nog geen foto's van gezien) ivm macro's zijn ook fantastisch. En de resultaten met een s602Z kan je hierboven zien dus....... tja het blijft aan jou de keuze vrees ik.

        *** PS: ik was juist dat artikel over de macrofotgrafie met de s602z nog eens aan het lezen en zag dat deze man zijn vorige camera ook een C700 was dus in zijn vergelijking zal voor jou ook wel opgaan. ***

        Comment


        • #5
          Originally posted by JanM
          Hallo allemaal,

          Zo langzamerhand begin ik te denken aan het kopen van een nieuwe camera. Mijn huidige Olympus C700 voldoet wel, maar mist toch enkele mogelijkheden:
          • niet echt een goede macro functie
          • "slechts" 2,1 megapixel
          • geen mogelijkheden tot gebruik lenzen

          En dan hebben we natuurlijk ook nog het CA "probleem".

          Qua prijs liggen de G3, Coolpix 4500 en de Finepix S602 niet ver uit elkaar, ook qua mogelijkheden lijkt het mij elkaar niet veel te verschillen. Aan de 10x optische zoom waarom ik destijds de Olympus kocht, hecht ik nu niet zo veel meer waarde meer. Zeker met de huidige aantal pixels kun je bij het laten afdrukken van je opname een deel van je foto af laten drukken, de kwaliteit blijft goed en ik heb ook m'n zoom...

          Wie geeft er eens een advies en reden waarom ik de ene camera wel en de andere juist niet moet kopen?? Denk daarbij wel aan mijn voorkeuren voor een goede macro functie, en het gebruik van lenzen (gebruiksgemak)

          Alvast bedankt voor jullie reacties!

          Als je deze test lees http://www.wrotniak.net/photo/c5050/c5050-samp.html weet je waarom ik voor Olympus C-5050 heb gekozen.

          Comment


          • #6
            Nogmaals een reply op dit topic.

            Ik ben al wat verder gegaan met mijn zoektocht, en de S602 is voor mij afgevallen. Dus staan de G3 en de CP4500 nog open...

            Op dit moment heb ik een lichte voorkeur voor de CP4500, mede door zijn zeer goede macro functie. Echter, hij zou wat trager zijn dan de G3.

            Wie noemt mij nog eens wat plussen en minnen van de verschillende cameras????

            Alvast bedankt voor jullie reacties!

            Groeten Jan (Nikon Coolpix 4500)
            homepage: http://people.zeelandnet.nl/jmmeijer

            .

            Comment


            • #7
              Zo het toch een S602 zou worden, ik kan niet genoeg waarschuwen kijk in de winkel zeker al na op pixelproblemen en stof. Zeker doen kan je een hoop problemen besparen.

              Comment


              • #8
                Originally posted by Sonyke
                Zo het toch een S602 zou worden, ik kan niet genoeg waarschuwen kijk in de winkel zeker al na op pixelproblemen en stof. Zeker doen kan je een hoop problemen besparen.
                LOL sonyke kan je mij eigenlijk 1 digitale camera zeggen waarvoor deze uitspraak niet geldig is?

                Comment


                • #9
                  Originally posted by slipstream
                  Originally posted by Sonyke
                  Zo het toch een S602 zou worden, ik kan niet genoeg waarschuwen kijk in de winkel zeker al na op pixelproblemen en stof. Zeker doen kan je een hoop problemen besparen.
                  LOL sonyke kan je mij eigenlijk 1 digitale camera zeggen waarvoor deze uitspraak niet geldig is?
                  Je hebt gelijk slipstream zou altijd moeten gebeuren. Maar omdat ik in mijn kennissenkring er een paar ken die specifiek met een 602 problemen hebben.........begin ik te geloven dat de eindcontrole bij Fuji niet zo betrouwbaar is.
                  De technische dienst van Fuji durft zelfs beweren : ja wij zouden er wel een paar van japan kunnen laten toesturen maar wie zegt dat die goed zijn.......en dit nadat de CCD reeds vervangen was, stof weggenomen is, en opnieuw pixel probleem enz. Dat is zo al maanden aan de gang..........daarom controleren, zeker een Fuji, omdat de service bij Fuji ook nog eens een hoop miserie is......en wel zodanig dat je goesting gaat krijgen om hem in de winkel voor de neus van de verkoper op de grond kapot te smijten....
                  Maar je hebt volkomen gelijk.

                  Comment


                  • #10
                    vanmiddag de G3 gekocht en tot hiertoe ben ik er heel tevreden over :-D

                    Canon 650D + Canon 18-55 IS-II + Tamron 18-200 + Canon Nifty Fifty + Metz Mecablitz 36 C-2 + Tripod

                    Comment


                    • #11
                      [QUOTE] Originally posted by Sonyke
                      [quote]Originally posted by slipstream
                      Originally posted by Sonyke
                      Je hebt gelijk slipstream zou altijd moeten gebeuren. Maar omdat ik in mijn kennissenkring er een paar ken die specifiek met een 602 problemen hebben.........begin ik te geloven dat de eindcontrole bij Fuji niet zo betrouwbaar is.
                      De technische dienst van Fuji durft zelfs beweren : ja wij zouden er wel een paar van japan kunnen laten toesturen maar wie zegt dat die goed zijn.......en dit nadat de CCD reeds vervangen was, stof weggenomen is, en opnieuw pixel probleem enz. Dat is zo al maanden aan de gang..........daarom controleren, zeker een Fuji, omdat de service bij Fuji ook nog eens een hoop miserie is......en wel zodanig dat je goesting gaat krijgen om hem in de winkel voor de neus van de verkoper op de grond kapot te smijten....
                      Maar je hebt volkomen gelijk.
                      Och als je op dpreview in de forums kijkt zie je dat dit met elk merk het geval is. Ik zat regelmatig op het sonyforum toen de 707 uitkwam en mensen het leek wel of er geen goede waren allemaal hadden ze pixelproblemen, dlp problemen en ga zo maar voort. Maar eigenlijk is het meer dat wanneer iemand een probleem heeft het gewoonweg meer opvalt en hij altijd zal klagen daar waar de anderen dat niet doen. En tja indien een probleem niet van de eerste keer opgelost is suckt de service altijd allee dat vind ik toch maar de realiteit is spijtig genoeg anders.

                      Maar controleren moet je altijd doen als je kan want anders loop je meer risico maar dat is geldig voor elke camera in welke prijsklasse dan ook.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by yannick
                        vanmiddag de G3 gekocht en tot hiertoe ben ik er heel tevreden over :-D
                        Tja, het zou ook wel heel ernstig zijn als je er nu al spijt van had...

                        Maar: ik krijg toch steeds meer een lichte voorkeur voor de Nikon Coolpix 4500, zijn er eigenlijk mensen met deze camera hier en wat zijn hun ervaringen daarmee?

                        Een keuze maken is zo moeilijk...

                        Groeten Jan (Nikon Coolpix 4500)
                        homepage: http://people.zeelandnet.nl/jmmeijer

                        .

                        Comment


                        • #13
                          ik heb nu een maand of 4 de cp4500 en ben er heel tevreden over.
                          Makkelijk te bedienen en goeie scherpe fotos.
                          Ook het gewricht is een veel gebruikt ding .

                          Groeten Rusty
                          Ik haat vriendjespolitiek

                          Comment

                          Working...
                          X