Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

budget ong 1000euro,camera ??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • budget ong 1000euro,camera ??

    Heb te weinig technische bagage om een digitale camera te kiezen uit het grote aanbod, daarom langs deze weg wat hulp gevraagd.
    Kan ong 1000 euro spenderen en camera moet dienen om foto's te nemen die afstappen van de "alledaagse vakantiekiekjes" m.a.w. er moet handmatig wat kunnen ingesteld worden. Zelf had gedacht aan een Fujyfilm S602zoom. Graag uw mening of raad en tips over eventueele andere toestellen (weinig afwijkend van het gestelde budget
    Met dank.
    D7000 + 28 tot 400mm

  • #2
    Ik heb me voor dat bedrag enkele weken geleden een Canon G3 gekocht en ben er zeer tevreden over.
    De instellingen zijn enorm (allez, voor mij toch), want ik ben maar een beginneling als het over digitale fotografie gaat.


    Cypho
    Panasonic DMC-FZ1000, Sony RX100 M3

    Comment


    • #3
      Kort en bondig ;goede keuze !
      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

      Comment


      • #4
        Hallo Luc200,

        Ik heb een canon G3 besteld en met extra geheugen en accesoires kom je ietske boven de 1000 euro. Ik hoop om hem snel te krijgen, dan kan ik betere commentaar geven over de camera.
        Je moet bij het kiezen van een camera nagaan wat je behoeften zijn. Vervolgens kan je met de search-functie de topics terugvinden die over je camera gaan en zo kom je veel te weten. Persoonlijke smaak speelt ook een rol. Soms zijn er maar zeer weinig verschillen tussen cameras en dan komt het op je eigen voorkeur aan.
        Groetjes en succes met je zoektocht naar je ideale camera,

        Comment


        • #5
          Ben ook aan 't zoeken en heb reeds veel gelezen.
          Momenteel is mijn keuze ook een Fuji S602.

          Comment


          • #6
            Vooreerst zul je nog rekening moeten houden met de aanschaf van een extra geheugenkaart en een extra batterijenset. Je richtprijs is dus 850 euro. Daar heb je enkele mooie toestellen voor! Ik denk bvb.aan CanonG3,Fuji S602Z en de OlympusC5050 zowat de meest gekochte op het moment in die prijsklasse. Wat je juist het meeste aanspreekt zoek je eens uit op de talrijke testsites waar je uitgebreide beschrijvingen en vergelijkingen vindt. Elk toestel heeft dus sterke en minder sterke eigenschappen. Het hangt er dus vanaf waar je wensen liggen. Natuurlijk kom je hier ook zeer veel te weten op dit forum, in vele topics vind je heel veel uitleg over de pro en contra's van toestellen.
            Groetjes, fredje.

            Comment


            • #7
              Die Fuji 602z kan je vandaag zeker al vinden voor een prijs ver beneden de 1000 €, vooral als je er niet van ‘terugschrikt’ om via het WWW te bestellen. Voor het verschil kan je wat extra’s aanschaffen zoals
              oplaadbare batterijen, geheugenkaarten, tas, statief, filters… Indien je echt die 1000 € enkel aan de camera
              wil besteden zijn er misschien betere alternatieven.
              Persoonlijk ben ik heel tevreden over mijn Fuji 602Z en gebruik voor 95% van m’n foto’s de manuele stand.
              Best doe je voor meer info, zoals reeds vermeld, een search op de verschillende types

              en op www.dpreview.com kan je verschillende types naast elkaar plaatsen

              Greetz

              Sam Jae

              Comment


              • #8
                Goede tas, statief, extra batterij, geheugenkaartjes, goede beschermlens........??

                Comment


                • #9
                  Ga eens kijken naar:
                  http://www.ldlc.be/critiques/PB00013196_1.html
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    lucalfred
                    bezoekje gebracht aan die site, wat wou je benadrukken? de goede of de soms zeer slechte kritiek van dit toestel.
                    D7000 + 28 tot 400mm

                    Comment


                    • #11
                      Ik heb hem ook gehad, was tevreden over de foto's bij goede verlichting. Maar als het een beetje begon te schemeren had ik ook last van die slappe autofocus. En manueel focussen onder slechte belichting valt niet echt mee (voor mij toch niet) via zo'n EVF.
                      Ik had een beetje gemengde gevoelens over deze camera.
                      De snelheid en gebruiksvriendelijkheid (veel knopjes dus gemakkelijke bediening) mochten er zijn, alsook de hot shoe.
                      De AF daarentegen werkte niet zoals ik had verwacht (zie eerdere opmerking).
                      Ik bezit nu een Olyympus C3030 en die focust bijna ALTIJD correct.
                      Het enige spijtige is dat ik de laatste weken bijna geen foto's meer heb genomen.

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Tom
                        Ik heb hem ook gehad, was tevreden over de foto's bij goede verlichting. Maar als het een beetje begon te schemeren had ik ook last van die slappe autofocus. En manueel focussen onder slechte belichting valt niet echt mee (voor mij toch niet) via zo'n EVF.
                        Ik had een beetje gemengde gevoelens over deze camera.
                        De snelheid en gebruiksvriendelijkheid (veel knopjes dus gemakkelijke bediening) mochten er zijn, alsook de hot shoe.
                        De AF daarentegen werkte niet zoals ik had verwacht (zie eerdere opmerking).
                        Ik bezit nu een Olympus C3030 en die focust bijna ALTIJD correct.
                        Het enige spijtige is dat ik de laatste weken bijna geen foto's meer heb genomen.

                        Comment


                        • #13
                          Ik had eerst een G2,heb nu,dank zij de goede service van Canon,een G3 in de plaats gekregen,en ben daar uitermate tevreden over.Dus twee redenen om een G3 te nemen;supergoed toestel en een supergoeie klantenservice bij Canon.
                          EFL

                          Comment


                          • #14
                            Originally posted by luc200
                            Heb te weinig technische bagage om een digitale camera te kiezen uit het grote aanbod, daarom langs deze weg wat hulp gevraagd.
                            Kan ong 1000 euro spenderen en camera moet dienen om foto's te nemen die afstappen van de "alledaagse vakantiekiekjes" m.a.w. er moet handmatig wat kunnen ingesteld worden. Zelf had gedacht aan een Fujyfilm S602zoom. Graag uw mening of raad en tips over eventueele andere toestellen (weinig afwijkend van het gestelde budget
                            Met dank.
                            Als je deze test leest http://www.wrotniak.net/photo/c5050/c5050-samp.html weet je waarom ik een Olympus C-5050 koos, net iets meer en net iets beter dan die andere en toch ruim binnen je budget.

                            Comment


                            • #15
                              Als je deze test leest http://www.wrotniak.net/photo/c5050/c5050-samp.html weet je waarom ik een Olympus C-5050 koos, net iets meer en net iets beter dan die andere en toch ruim binnen je budget.
                              Op www.dpreview.com staat dan weer de G3 beter gekwoteerd dan de C-5050zoom.
                              De C-5050 kreeg:
                              Construction 9
                              Features 9
                              Image quality 8
                              Lens / CCD combination 8.5
                              Ease of use 8
                              Value for money 9
                              De G3 kreeg:
                              Construction 9
                              Features 9
                              Image quality 8.5
                              Lens / CCD combination 9
                              Ease of use 9
                              Value for money 9
                              Kortom, je moet het model graag zien om te beslissen, er zijn geen slechte cameras voor een budget van 1000 euro.
                              Prijsverschil tssn de G3 en de C-5050 is er practisch niet.
                              Groetjes,

                              Comment

                              Working...
                              X