Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze (Canon A40, Fuji A203 of A204, .)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijke keuze (Canon A40, Fuji A203 of A204, .)

    Hallo, dit is de eerste keer dat ik post, maar volg dit forum reeds geruime tijd.
    Net als vele anderen ben ik op zoek naar mijn eerste digitale camera.
    Ik heb op dit moment mijn keuzes beperkt tot:
    1. Canon PowerShot A40 (323,50 €)
    2. Fuji FinePix A204 (264,50 €)
    3. Fuji FinePix A303 (360,50 €)
    4. Olympus µ(mju300 (nog geen prijs bekend)

    Mijn eerste vraag is: 2mp of 3mp, is het verschil de meerprijs waard? Ik ben niet van plan kunstfotograaf of zo te worden en als ik foto's wil laten afprinten zal dit meestal op formaat 10x15 zijn.
    De Fuji A303 lijkt me aantrekkelijk geprijsd voor een 3mp camera, maar de reviews zijn blijkbaar niet zo lovend voor deze camera. De Canon A40 kost bijna evenveel en is slechts 2mp, is deze niettemin beter dan de Fuji?
    Het grootste vraagteken blijft de Olympus. Deze ziet er veelbelovend uit (http://www.letsgodigital.nl/webpages/specificaties/olympus/MJU300.html), maar tegen welke prijs?
    Als er iemand mij wat goede raad kan geven, altijd welkom.


  • #2
    ik zelf ben een heel tevreden gebruiker van de a40. ik heb er al afdrukken tot 20-30 cm van gemaakt en deze zijn heel goed. en de a40 is denk ik de enigste waarbij je zelf het diafragma en de sluitersnelheid kan instellen. waarschijnlijk denk je dat je dat niet zal gebruiken (dacht ik ook) maar nu gebruik ik het toch vaak.

    ik zou gewoon voor de a40 gaan. deze werkt ook met compact flash kaartjes en die zijn ook goedkoop wanneer je er bij wil kopen
    site[/URL]

    Comment


    • #3
      hoi,
      bedankt voor de prijzen Waar heb je die gehaald?