Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Moeilijke keuze (Canon A40, Fuji A203 of A204, .)

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Moeilijke keuze (Canon A40, Fuji A203 of A204, .)

    Hallo, dit is de eerste keer dat ik post, maar volg dit forum reeds geruime tijd.
    Net als vele anderen ben ik op zoek naar mijn eerste digitale camera.
    Ik heb op dit moment mijn keuzes beperkt tot:
    1. Canon PowerShot A40 (323,50 €)
    2. Fuji FinePix A204 (264,50 €)
    3. Fuji FinePix A303 (360,50 €)
    4. Olympus µ(mju300 (nog geen prijs bekend)

    Mijn eerste vraag is: 2mp of 3mp, is het verschil de meerprijs waard? Ik ben niet van plan kunstfotograaf of zo te worden en als ik foto's wil laten afprinten zal dit meestal op formaat 10x15 zijn.
    De Fuji A303 lijkt me aantrekkelijk geprijsd voor een 3mp camera, maar de reviews zijn blijkbaar niet zo lovend voor deze camera. De Canon A40 kost bijna evenveel en is slechts 2mp, is deze niettemin beter dan de Fuji?
    Het grootste vraagteken blijft de Olympus. Deze ziet er veelbelovend uit (http://www.letsgodigital.nl/webpages/specificaties/olympus/MJU300.html), maar tegen welke prijs?
    Als er iemand mij wat goede raad kan geven, altijd welkom.


  • #2
    ik zelf ben een heel tevreden gebruiker van de a40. ik heb er al afdrukken tot 20-30 cm van gemaakt en deze zijn heel goed. en de a40 is denk ik de enigste waarbij je zelf het diafragma en de sluitersnelheid kan instellen. waarschijnlijk denk je dat je dat niet zal gebruiken (dacht ik ook) maar nu gebruik ik het toch vaak.

    ik zou gewoon voor de a40 gaan. deze werkt ook met compact flash kaartjes en die zijn ook goedkoop wanneer je er bij wil kopen
    site[/URL]

    Comment


    • #3
      hoi,
      bedankt voor de prijzen Waar heb je die gehaald?
      Want ben mij nog altijd aant afvragen waar ik al die cameras kan vinden.Zou ik gaan kijken bij een kleine boer of een winkelketen?Fnac of photohall???
      Pijs dat we ons keus bijna gemaakt hebben : Canon PowerShot A40
      Nu nog een goeie dealer vinden.
      GreetZ

      Comment


      • #4
        Prijzen komen van het Internet, ik ben niet gek om die prijzen te betalen die ze hier in winkels durven vragen. Ordinaire dieven zijn het en niets anders.
        Is er niemand anders die me kan helpen bij mijn keuze?

        Comment


        • #5
          De Canon A40 is één van de beste digitale camera's die op dit moment op de markt is. Beschikt over vele manuelle funkties en maakt de beste all-round-foto's.
          Bij pricewatch van letsgodigital kunt u zien welke webwinkels in Belgie en Nederland de camera op voorraad hebben en de prijzen.
          http://pricewatch.letsgodigital.nl/index.php?cat=1&type=409

          De Olympus C-300 Zoom komt in bijna alle tests telkens als beste keus.
          Voordeel is dat deze kamera gebruik maakt van de snelle en goedkope Smartmedia kaarten. Enig nadeel is dat er af en toe een geel-rode kleuring optreedt en dat de flits na gebruik weer met de hand moet worden teruggedrukt.
          http://pricewatch.letsgodigital.nl/index.php?cat=1&brand=11&type=378

          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

          Comment


          • #6
            Ik sprak echter niet over de Olympus C-300 Zoom, wel over het nieuwe model dat in februari uitkomt (volg de link in mijn eerste bericht voor meer informatie over deze camera, hij is veelbelovend).

            Comment


            • #7
              Ammai,
              ikzelf ben van Belgie en vraag me toch af of er in Oost-vlaanderen nergens een goeie shop is!
              Zie hier alleen .nl achter staan???
              Ja Keerbergen is de eenige tot nu toe voor 350€ voor de canon A40 en dan nog 30€ duurder dan de goedkoopste???
              Zal weer op den bots moeten gebeuren vrees ik, ooit

              Comment


              • #8
                Hallo Martin,
                ik heb al lang begrepen dat "den Belg" veel te braaf is. Moesten we allemaal eens stoppen met alles te kopen aan veel te hoge prijzen, dan zou je de prijzen wel zien dalen (anders geraken ze niet meer af van hunnen brol).
                En ja, ik heb economie gestudeerd en ik ken de wet van vraag en aanbod. Alleen heb ik de indruk dat in België prijzen kunstmatig hoog worden gehouden. In Nederland is dezelfde camera soms 20% goedkoper dan hier met vergelijkbare transportkosten en invoerrechten. Dus ik ga kopen in Nederland, liever het geld in mijnen portemonnee dan in die van een zakkenvullende zelfstandige.

                Comment


                • #9
                  Originally posted by PinkPanther
                  Hallo Martin,
                  ik heb al lang begrepen dat "den Belg" veel te braaf is. Moesten we allemaal eens stoppen met alles te kopen aan veel te hoge prijzen, dan zou je de prijzen wel zien dalen (anders geraken ze niet meer af van hunnen brol).
                  En ja, ik heb economie gestudeerd en ik ken de wet van vraag en aanbod. Alleen heb ik de indruk dat in België prijzen kunstmatig hoog worden gehouden. In Nederland is dezelfde camera soms 20% goedkoper dan hier met vergelijkbare transportkosten en invoerrechten. Dus ik ga kopen in Nederland, liever het geld in mijnen portemonnee dan in die van een zakkenvullende zelfstandige.

                  FF of topic!!
                  Die zakken vullende zelfstandigen, als student economie hoop ik dat dat niet de houding is waar je mee de wereld in gestuurd word, want dan is het héél triestig gesteld!!! Denk je nou echt dat die bakken verdienen aan een toestelletje, dan zit je enorm fout hoor.
                  Groeten
                  Rudy

                  Comment


                  • #10
                    ammaai

                    Heb eens rondgesurfd en gebeld en wa ik allemaal te horen krijg!
                    Voor de powershot A40

                    action shop: 435€
                    exell:435€(aangepast komt van 480€)
                    photohall:399€
                    vandenborre:399€
                    Fnac: geven geen prijzen over de telefoon
                    De winkeliers geven dan nog eens verschillende prijzen door maar dat scheelt maar een paar € soms 10€
                    Er is in al die winkels 1 winkel die nog 1 toestel voorhanden heeft.
                    Dan nog met memorycard van 8 mb(geen 16mb)zonder toebehoren (geen tas)

                    Op het net is er een KLEIN PREISVERSCHIL van :
                    309€ tot 350€ De meeste winkels alleen in Nederland blijkbaar eene in Belgie maar met een postbus

                    Ik denk dak mij zo een goedkoop brol dingske ga aanschaffen van 100€

                    Of beter nog gEEn


                    Comment


                    • #11
                      als de prijzen in België hoger liggen, heeft dat te maken met de wetgeving hier te lande, niet met 'enkele zakkenvullende zelfstandigen'.

                      Doe ermee wat je wilt, maar wel een beetje respect voor iemands vak.
                      Overigens, jij bent zo één van die mensen die wel daar langs gaat om alles deftig te bekijken, foldertjes mee te nemen en wat uitleg te vragen zeker ? (en als het niet zo is, dan weet je nu wat 'veralgemenen' betekent.)
                      ToM.___ //Fuji s602.
                      www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
                      It goes to 11 you know? 1 louder.

                      Comment


                      • #12
                        hoi,
                        toch effe replayen:
                        ben niet tegen zelsfstandig zijn verre van.
                        Ben tegen die grote concerns die alles naar de bliksem helpen!
                        In alle sectoren.Hoeveel zelfstandigen werken niet voor grote concerns voor een appel en een ei?
                        En dat hier zelfstandige reklameren over wat er gezegd wordt geeft alleen de mentaliteit van de Belgen weer!
                        In plaats van mekaar uit te maken zoude beter samenspannen en er iets aan doen.
                        voila en nu ga ik kuisen
                        Ja een geëMancipeerde mens moet wat doen hé

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by martin BEagle
                          /... Voila en nu ga ik kuisen
                          Ja een geëMancipeerde mens moet wat doen hé
                          g' Hebt gelijk... 'k Kuis mijn fototoestel ook altijd zelf

                          Comment

                          Working...
                          X