Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen met Olympus C-730 ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaringen met Olympus C-730 ?

    Heeft er iemand ervaring met de Olympus C-730 ? De reviews op het net zijn in alle geval allemaal behoorlijk lovend. Waar kan je hem hier in België ergens goedkoop op de kop tikken ?

    Ikzelf ben uit Oost-Vlaanderen ....


    thx

  • #2
    Kheb de voorloper nog gehad. De C700UZ.
    Redelijk goed toestelletje, maar 2 nadelen :

    - autofocus lag is redelijk groot
    - redelijke vervorming (oftewel barrel distortion) van rechte lijnen aan de zijkanten.

    Voor de rest mag ie er wezen.

    Voor alle duidelijkheid : ik kwam van de C2100UZ en had deze weg gedaan voor de C700UZ. Dat had ik nooit mogen doen want eigenlijk was (of is) er geen enkel alternatief voor de C2100UZ.

    Comment


    • #3
      Jop ik heb er ene in mijn bezit en ben er heel tevreden mee
      had daarvoor de 700-C en die vondt ik ook zéér goed
      voordelen van de 730 zijn natuurlijk het Xd kaartje en de kleursaturation ( kleurinstellingen handmatig) en de 3 milj pix natuurlijk.

      dus zeker doen

      groetjes van Lucske
      Oly- C730-UZ en Nikon 5700
      NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

      Comment


      • #4
        En heb je die online gekocht ? zo ja, waar ? indien niet ... euchhh ... ook waar en voor welke prijs ?

        Comment


        • #5
          Hier ook een ex-c700'er.
          De voornaamste reden waarom ik deze cam heb weggedaan was omdat die slecht autofocused in schemerige omstandigheden, de ruis behoorlijk hoog lag bij lange sluitertijden (en ook bij rode vlakken) en ik had redelijk wat last van duidelijke chromatische aberratie. Soms was het niet meer om aan te zien. Dit is wel heel gemakkelijk weg te werken met photoshop, maar als er een kleur in je foto zat met dezelfde kleur als de CA (magentas), dan was je die ook kwijt, of je moest natuulijk selectief gaan verwijderen. Ik heb deze cam hiervoor al 2x voor binnengebracht maar ze bleven me vertellen dat dit binnen de normen was....
          Ik heb ook gemerkt dat dit sterk van cam tot cam afhangt, m'n zus heef t dezelfde cam en heeft veel minder last van CA en ruis.

          Ik hoop natuurlijk dat ze dit weg hebben gewerkt bij de c730, want die 10x optische zoom was fantastisch.

          Comment


          • #6
            Op pricewatch van letsgodigital kunt u de belgische en nederlandse webshops vinden die de camera op voorraad hebben

            http://pricewatch.letsgodigital.nl/index.php?cat=1&brand=11&type=459


            Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

            Comment


            • #7
              Ik heb momenteel de C-720UZ en ben er over het algemeen tevreden over. De 8x optische en 3x digitale zoom waren destijds doorslaggevend bij mijn aankoop. Ik post af en toe op PhotoSig, en moet vaststellen dat het me opvalt dat volgende kritiek nogal eens terugkeert : out of focus. Ik vind het idd jammer dat er op de C-720UZ geen manuele focus staat.
              Sjeik Spier
              "ervaring is de naam die we geven aan de som van onze fouten"

              Comment


              • #8
                Alléé, hij is besteld bij MemoryPerfect uit Keerbergen, als er interesse is dan post ik wel het één en het ander van shots eens ik em heb... Laat het wel duidelijk zijn, het is m'n eerste dig. camera en zoo kunstzinnig ben ik ook al niet


                Wim

                Comment

                Working...
                X