Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

G3, F1717 of C5050??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • G3, F1717 of C5050??

    Ik ben er nog steeds niet aan uit!!

    Ik ben al dertig keer veranderd van gedacht...

    Iedereen blijt mij van alles goeds vertellen over deze camera's, maar eentje kiezen??? Mmmm... ik zou ze alledrie willen kopen

    Weet iemand mij te zeggen of ik, als betere amateur die g raag portretten maakt, maar ook landschappen en stillevens en die vooraal een groot belang hecht aan kwaliteit van de foto, beter de Canon G3 koop, of eerder de Sony F1717 of dan toch eerder de Olymus c5050 of de Minolta Dimage 7i???

    Kan iemand me heeelpen, want ik word er ZOT van!


    Nikon D200

  • #2
    Ik wil je graag helpen, de 717 natuurlijk

    Even serieus... Zet alles nog eens op een rijtje (schriftelijk) pro/conra.

    Hou niet alleen rekening mat de technische eigenschappen, hoe voelen de cameras aan in je hand, bedieningen, enz...

    Weet je wat mij "geholpen heeft...??? ", (buiten de tech. eigenschappen) - ik verkoos de 717 omdat ie tot mij sprak "Neem mij mee, ik wil je vriendje zijn"

    Comment


    • #3
      LOL

      Waarom hoor ik toch zo geen stemmen
      Nikon D200

      Comment


      • #4
        De G3 en F717 krijgen op dpreview de titel "higly recommended" mee.
        De G3 is compacter dan de F717.
        Mijn keuze voor de G3 was vrij snel gemaakt. Maar dat was ook dankzij het stemmetje: "Neem mij, ik ga je helpen met al je avonturen voor altijd vast te leggen."

        Comment


        • #5
          Ik denk ook persoonlijk dat de G3 veel handiger is om mee te nemen
          de meeste Canon gebruikers zijn ook zéér tevreden met de kleurechtheid van hun foto's dat bij sony soms een beetje te fluoriserent is ( vooral groen)
          Is een moeilijken keuze hé
          NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

          Comment


          • #6
            De enige voordelen van de 717 lijken mij de 5 Mp en de 5X zoom.
            De G3 heeft 4Mp en 4X zoom: het verschil zul je nauwelijks merken.

            Ik zou voor de G3 gaan: instelmogelijkheden, gebruiksgemak, uitbreidingsmogeljkheden, goedkoper

            Comment


            • #7
              Hallo Inny,

              In je rijtje mag eigenlijk de Nikon CP5700 ook niet ontbreken .
              De prima 35-280mm lens is een superluxe als je het eenmaal gewend bent en de kwaliteit is ook prima. En met die camera hebben hier in het forum héél veel mensen ervaring.
              Maar, dit is louter informatief hoor ...

              Jaja
              Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
              Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

              Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

              Comment


              • #8
                een maand geleden heb ik een 5050z gekocht en kan alleen maar zeggen zeer dik tevreden!
                de kleuren zijn goed hoe hogenaamd <div align="left"></div id="left">niet bij te werken alleen ieds scherpte bijgesteld . het gemak is er van 2 opslag systems dus eigelijk dubbele opslag. boven dien als straks xd schijf straks op 8 giga zitten toch veel opslag ruimte
                Ik maak altijd mee als ik bijna de schijf vol heb. de mooiste dingen om te fotograven er aan komen.en kan dus nu direct overschakelen naar andere schijf.
                En hij is erg instelbaar en heeft hoegenaamd geen last van de gele verlichting in sporthallen hij coriceerd de wit belans
                .dat hij maar 4 keer zoom heeft is voor mij geen probleem gewoon croppen die enkele keren dat het nodig is.
                veel direckt instelbaar aan de buitenkant de autofocus is snel en goed. Een probleem is er het drukpunt geeft een kleine vertraging
                voor de foto gemaakt word
                met vr groet Jack

                Comment


                • #9
                  inderdaad Jaja, ik ben vandaag uitleg gaan vragen aan de vriendelijke verkopers van de action shop hier bij mij en mijn besluit staat ongeveer vast: Het zal de Nikon 5700 worden omdat deze naar het zeggen van die verkoper een echtere huidstint weergeeft dan de andere toestellen. En daar mijn hoofdbezigheid portretfotografie is... mag dit niet ontbreken.

                  Ik dank iedereen voor zijn reacties en ik laat binnenkort de eerste fotootjes wel zien
                  Nikon D200

                  Comment


                  • #10
                    Als je het mij vraagt,neem zonder twijfel de G3,je kan er alles mee doen wat op je verlanglijstje staat.
                    EFL

                    Comment


                    • #11
                      ik zou voor de 717 gaan ligt super in de hand en naast de technische specs is het voor mij een oogstrelende camera. wat een body! maar ja smaak is een persoonlijk iets.. ik ben echt supertevreden over het apparaat al kan ik niet echt oordelen over andere genoemde 'concurrenten' want ik heb alleen 'maar' deze. meer heb ik echter niet nodig. het is idd een opvallend apparaat en zeker niet de kleinste: maar je hebt wel het gevoel dat je bezig bent met foto's maken in plaats van plaatjes schieten!

                      woei no mercy
                      I am not here. this is not happening.

                      Comment


                      • #12
                        Neen, de 717 heb ik al zeker uitgesloten want het ding valt dus bij mij gewoon naar voor. De lens weegt te veel en ik ben maar een fragiel meisken, ik zou nogal neerbuigende fotookes maken En constant de grond trekken, daar is niks aan hè
                        Nikon D200

                        Comment


                        • #13
                          ok, dan wens ik je enorm veel plezier met je nikon 5700
                          I am not here. this is not happening.

                          Comment


                          • #14
                            @inny

                            Och kom, geef toe Inny, de 5700 heeft U "verleid en lieve zaken toegefluisterd"...

                            En zo moet het zijn...

                            Comment


                            • #15
                              Mmmmm misschien wel, ik vind het ding op zich inderdaad mooier dan de rest, al de rest buiten de sony dan lijkt me zo wat plastic achtig maar dit is natuurlijk subjectief.
                              Nikon D200

                              Comment

                              Working...
                              X