Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugen voor G3

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugen voor G3

    Hallo

    Graag had ik wat meer informatie ivm het geheugen voor een Canon G3.
    Ik wou eerst een IBM 1 GB microdrive bestellen maar velen raden me dit af (te gevoelig voor beschadiging).
    Ik ben pas eens gaan kijken op de site www.powerinnumbers.com.au maar ik ken eigenlijk weinig of niets van deze kaarten.

    Nu mijn vraag is wat moet ik bestellen en waar?
    Ik zou toch een kaart willen waar heel wat foto's op kunnen en liefst ook een snelle.

    En wat is die Xdrive eigenlijk? Als je die in Australië koopt is er dan geen probleem met de stroom (zoals in Noord-amerika ander een voltage).

    Als je in australië een aankoop doet moet je dan geen extra invoerrechten betalen?

    Kan iemand me wat meer uitleg geven AUB.

    Thanks Yves

  • #2
    Ik wou eerst een IBM 1 GB microdrive bestellen maar velen raden me dit af (te gevoelig voor beschadiging)
    en sommigen raden het je aan, voornamelijk gebruikers van een microdrive, die zich afvragen wat die anderen allemaal met hun geheugen aanvangen ..
    ToM.___ //Fuji s602.
    www.fuguforce.com ::::: www.imagomedia.be
    It goes to 11 you know? 1 louder.

    Comment


    • #3
      voor de X-drive: universeel voltage en de standaard stekker is de Amerikaanse, de Belgen krijgen er een verloopstekker bij natuurlijk
      dus dat is geen probleem
      ik heb 33€ douanekosten moeten betalen ondanks de vermelding van slechts 50AU$ op de verpakking
      heb nu de X-drive2 besteld, ben es curieus voor de douane

      koop misschien 2 512MB of 4 256MB kaartjes van Ridata of Transcend

      Bij PIN hebben ze nu ook 1GB CF type 1 maar vrij duur zenne
      een microdrive van 1GB (is CF typeII) is toch goedkoper denk ik (heb eigenlijk geen gedacht van de prijs)
      Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
      Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

      Comment


      • #4
        Ik zou zeggen, koop je direct een fatsoenlijke CF card van +-256Mb en bestel er een X-drive bij...
        Dan heb je altijd genoeg storage bij je. Om eerlijk te zijn trek ik op evenementen en op reis honderden foto's en dan zou ik nog niet met een 8-tal CF kaartjes toekomen.

        Voor de CF card kan je terecht bij PIN, maar ook op www.geheugenkaart.be
        Toch maar eens kijken voor die X-drive bij PIN, maar pas wel op, de taksen zal je bijna zeker moeten bijbetalen...

        Nick
        Nikon D300 & een beetje glas...
        Iets kleiners als carry everywhere

        Comment


        • #5
          ja dat is ook mijn gedacht
          daarom heb ik een snelle (hoop ik toch) 256MB CF gekocht
          + X-drive2 (kan ook de X-drive zijn hé) bij PIN
          denk dat dat de goedkoopste manier is om nooit zonder ruimte te vallen
          tenzij je X-drive vol is natuurlijk
          Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
          Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

          Comment


          • #6
            Originally posted by Dirtyharry71
            ja dat is ook mijn gedacht
            daarom heb ik een snelle (hoop ik toch) 256MB CF gekocht
            + X-drive2 (kan ook de X-drive zijn hé) bij PIN
            denk dat dat de goedkoopste manier is om nooit zonder ruimte te vallen
            tenzij je X-drive vol is natuurlijk
            Hello, zeg, als je toch een nieuwe X-drive2 aanschaft, verkoop je dan je X-drive niet ? Ik ben op zoek naar een 2e hands exemplaar
            Albums : http://fotografiepeterderycke.be
            Losse fotos : https://500px.com/lightyear63

            Comment


            • #7
              Yves, kijk ook eens in de koopjeshoek : daar staan zowel een X-drive als 2 IBM Microdrives te koop !
              Jan
              www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

              Comment

              Working...
              X