Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gewoon...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gewoon...

    ... een moment. Vind het alleen iets hebben...?

    meer over mijn fotografie is te vinden op
    http://www.nandoonline.com

  • #2
    Re: Gewoon...

    Soms ben ik toch wel jaloers op de creativiteit van de fotografen op dit forum. Zo ook bij dit vertederende en klasse plaatje.
    Ik als fotograaf zou zo'n foto nooit geschoten hebben, maar als ik dit zo zie dan denk ik... wow.. dit heeft iets.
    Vooral vanwege de bewegingsonscherpte op het voorste modelleke. Ik weet niet of je dit bewust of onbewust hebt gedaan, maar het plaatje is AF.

    3x een dikke
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Gewoon...

      Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
      Soms ben ik toch wel jaloers op de creativiteit van de fotografen op dit forum. Zo ook bij dit vertederende en klasse plaatje.
      Ik als fotograaf zou zo'n foto nooit geschoten hebben, maar als ik dit zo zie dan denk ik... wow.. dit heeft iets.
      Vooral vanwege de bewegingsonscherpte op het voorste modelleke. Ik weet niet of je dit bewust of onbewust hebt gedaan, maar het plaatje is AF.

      3x een dikke
      1) akkoord!
      2) bewegingsonscherpte: moet OOF-onscherpte zijn... Ik denk dat het meisje aan de katrol sneller beweegt dan haar, en de rest van de DOF volgend, is het gewoon OOF. Op 1/1000 denk ik het zelfs nog meer

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Gewoon...

        Niet bewegingsonscherpte, maar onscherpte door gebruik van de DOF is wat hier zichtbaar is.
        Of het bewust is gedaan? Ja, de compositie is niet in scene gezet maar genomen toen het zich voordeed. Deze is ook niet naderhand gecropt.
        Ajuin, het is DOF in plaats van OOF (tenzij je wat anders afgekort hebt) en het is een jongetje dat op de katrolbaan / kabelbaan springt. De sluitertijd klopt: f4 bij 1/1000
        meer over mijn fotografie is te vinden op
        http://www.nandoonline.com

        Comment


        • #5
          Re: Gewoon...

          DOF-onscherpte zou een contradictio in terminis zijn (gebied dat scherp is-onscherpte), dus neem ik OOF (out of focus), wat onscherp is doordat het buiten je gebied valt dat scherp is...

          Excuses aan dat jongetje, die heeft het wel voor elkaar met twee meisjes

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: Gewoon...

            Mooi naturel, goed moment (tongetje) gekozen

            Comment


            • #7
              Re: Gewoon...

              Oorspronkelijk geplaatst door ajuin Bekijk bericht
              DOF-onscherpte zou een contradictio in terminis zijn (gebied dat scherp is-onscherpte), dus neem ik OOF (out of focus), wat onscherp is doordat het buiten je gebied valt dat scherp is...

              Excuses aan dat jongetje, die heeft het wel voor elkaar met twee meisjes
              Out Of Focus - tja, je moet er maar opkomen
              Je hebt helemaal gelijk.
              meer over mijn fotografie is te vinden op
              http://www.nandoonline.com

              Comment


              • #8
                Re: Gewoon...

                Oorspronkelijk geplaatst door azhrarn Bekijk bericht
                Out Of Focus - tja, je moet er maar opkomen
                Je hebt helemaal gelijk.
                LOL (Laughing Out Loud) Bij deze stel ik een aparte topic voor met veel gebruikte afkortingen en de uitleg
                OOF - DOF - DPI - PPI - F - AV - M - T - WB - enz enz... Best handig lijkt me.
                Groetjes, Jörgen
                www.beautyshoot.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Gewoon...

                  Oorspronkelijk geplaatst door MadMax Bekijk bericht
                  LOL (Laughing Out Loud) Bij deze stel ik een aparte topic voor met veel gebruikte afkortingen en de uitleg
                  OOF - DOF - DPI - PPI - F - AV - M - T - WB - enz enz... Best handig lijkt me.
                  Nou, voel je geroepen
                  meer over mijn fotografie is te vinden op
                  http://www.nandoonline.com

                  Comment


                  • #10
                    Re: Gewoon...

                    Het eerste wat me opviel was het tongetje van dat jongetje (he dat rijmt!): iets dat iedereen wel eens onbewust doet als ze iets moeten doen wat hen op dat moment moeilijk lijkt...

                    Schitterend!
                    Everybody has a dark side, you just have to find it!
                    Papa, ik lijk steeds meer op jou!
                    Fuji Finepix S5600

                    Comment

                    Working...
                    X