Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Verschil tussen Canon G3 en S45

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Verschil tussen Canon G3 en S45

    Hallo,

    De specificaties tussen de Canon G3 en de S45 lijken mij praktisch gezien dezelfde.

    Het enige verschil dat mij opvalt is dat aan de G3 nog lenzen kunnen worden voorgezet en bij de S45 niet, maar ze hebben anders nagenoeg hetzelfde "bereik". Is dat juist?
    Wat kan je dan nog op de G3 uitbreiden wat bij de S45 niet kan?

    Wat zijn de andere markante verschillen? Ik veronderstel dat de software zowat dezelfde is?


    Thanks for replying!!!!

  • #2
    ha robbie, ik heb zelf de G3 maar heb ook lang getwijfeld tussen de s45, de G3 heeft een grotere lichtsterkte, een groter zoombereik, een flitsschoen, en een groot voordeel vind ik het kantelbare scherm.
    als je de centen er voot over hebt adviseer ik toch de G3.
    Groeten Kees
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

    Comment


    • #3
      Hallo Robby,

      Ik zat een tijdje geleden met hetzelfde probleem. Ik heb ondertussen een canon G3 besteld bij all4.nl
      De zaken die de G3 meer dan de S45 heeft zijn:
      de s45 is eigenlijk net hetzelfde als de G3 (intern dan). het enige dat de G3 méér heeft is :

      * aansluiting voor externe flash
      * F/2.0 lens (tov F/2.4 van s45)
      * draaibaar LCD scherm (handig als je van onmogelijke hoeken een foto wil maken )
      * 4x optical zoom (tov 3x)
      * mogelijkheid tot lens-uitbreidingen
      * afstandsbediening standaard

      De s45 heeft daarentegen de mogelijkheid tot een waterdichte "case" waarmee je onder water zou kunnen... (kost wel tegen de 250 euro)

      Ik weet het, het is een zeer moeilijke keuze: denk je later eventueel een extra zoom nodig te hebben of wil je misschien een krachtigere flash, ga dan voor de g3.
      Wil je eerder een compacter toestel met 'bijna' alle opties van de g3, ga dan voor de s45!

      Mijn vader heeft nog een externe flash en een oude extra lens en ik wil ns weten als die op de g3 passen. Maar sowieso ben ik geïnteresseerd in uitbreidbare zoom, dus ondanks de grotere afmetingen heb ik toch voor de g3 gekozen.

      Ik heb mijn camera nog niet, maar ik kan nog wel een tijdje wachten. Zo concentreer ik me momenteel ietsje meer op mijn studieboeken dan op digitale fotografie.
      Veel succes met je zoektocht naar jouw ideale camera!
      Groetjes,



      Comment


      • #4
        Ik heb beide camera's eens met elkaar vergeleken en stelde vast dat de S45 iets scherpere foto's geeft in groothoekstand maar beduidend minder scherpte en contrast geeft bij tele.Voor wie een lichtsterke lens nodig heeft is beter af met een G3.De kleurweergave en lichtmeting ligt dicht bij elkaar met een klein voordeel voor de G3.
        Er staan enkele voorbeelden op http://www.pbase.com/jle56/the_canon...d_with_the_g_3
        Jean-Luc

        http://pbase.com/jle56/

        Comment

        Working...
        X