Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's op CF-kaartje bewerken.

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's op CF-kaartje bewerken.

    Volgens een fotograaf die ik sprak is het beter om je foto's eerst naar de harde schijf van mijn computer te kopieren en ze daar pas te bewerken ipv rechtstreeks via de CF-kaart foto's te bewerken.
    De vraag is; kan een CF-kaart slijten of defect raken als ik mijn fotos Rechtstreeks bewerk.
    En moet ik de CF-kaart wissen via mijn camera of mag dit ook via mijn ScanDisk reader die via USB op mijn computer is aangesloten.
    Volgens die fotograaf kan het gebeuren dat op een gegeven moment mijn camera de CF-kaart niet meer herkend.
    Nikon D700 + Grip / Nikkor AF-S 14-24G ED / Nikkor AF-S 24-70mm f/2.8G ED / Nikkor AF-S 80-200 F2.8D IF-ED / SB800

  • #2
    Hallo...( je naam ga ik niet spellen, een beetje te moeilijk op zondagochtend).

    Ik begrijp dit niet goed: waarom zou je foto's op je CF bewerken ? Je wil je foto's toch ergens anders bewaren ( harde schijf, CD, enz).
    Dus is het toch logisch dat je je foto's eerst naar je PC overhevelt, dan bewerkt, en ze vervolgens op CD brandt ? Waarom ze in op de CF houden ?CF kaart kan je wissen via PC, geen probleem, maar uit veiligheid kun je het beste alles via de camera wissen.
    Saluti,

    Pascal

    Comment


    • #3
      Foto's bewereken zou ik ook op de pc doen, een hardeschijf is trouwens ook een pak sneller dan een CF-kaartje. Foto's wissen met de pc is geen probleem bij mij, het kaartje formateren daarentegen is een probleem, dit moet ik altijd met mijn camera doen of hij kan de kaartjes niet meer lezen.

      Groeten

      Comment


      • #4
        jijsambalbij en anderen, het is beter om de fot's van de kaart te wissen met de camera, met de computer kan later problemen met de formattering van de kaart geven. De kaart slijt niet van het bewerken van foto's, maar het is inderdaad handiger en sneller om dit op de pc te doen, dus eerst de fot's downloaden naar de pc

        rob
        http:/home.planet.nl/~knegt221

        Comment


        • #5
          Sorry 2 x, denk dat de bd server de hik heeft, gisteren was dit forum ook al bijna niet te benaderen, kreeg naar 1e posting reply een error

          rob
          http:/home.planet.nl/~knegt221

          Comment

          Working...
          X