Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fien

    Het lukt me nog niet altijd even goed om Fien op de gevoelige plaat vast te leggen maar dit vond ik toch een leuk, grappig en mooi resultaat. Het is dan ook mijn petekindje...
    Wat vinden jullie? Tips?


    Canon 30d + 28-135mm IS USM

  • #2
    Re: Fien

    wel jammer dat het gezichtje grotendeels verloren gaat.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Fien

      Bouk heeft gelijk natuurlijk. Waar je ook moet op letten is dat het veel beter "oogt" wanneer in de ogen een reflectie te zien is (die is er nu wel, maar deze is absoluut niet helder genoeg).

      Het lukt me nog niet altijd even goed om Fien op de gevoelige plaat vast te leggen
      Dat is bij letterlijk niemand het geval. De simpelste oplossing: je hebt een digitale camera, neem gewoonweg een paar honderd foto's van de kleine, en kies daar de beste uit. De foto's kosten toch niks zolang je ze niet afdrukt. De rest van de foto's, hoe moeilijk het ook is om foto's van uw oogappeltje weg te doen: onherroepelijk de vuillbak in. Je kan er toch niks meer mee.

      Ik heb niet de indruk dat je geflitst hebt, en dat is een prima idee.

      De foto mag nog een tikkeltje scherper. Misschien is ze wat vervaagd bij het verkleinen. BDSizer (gratis van deze site te downloaden) al geprobeerd?
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

      Comment


      • #4
        Re: Fien

        wel jammer dat het gezichtje grotendeels verloren gaat.
        Hier kan ik zeker inkomen. Ik heb de foto gecropped omdat ik een aantal storende elementen wilde verwijderen. Vandaar... Misschien als ik wat meer ervaring met bewerking had, had ik dat beter kunnen oplossen?

        Waar je ook moet op letten is dat het veel beter "oogt" wanneer in de ogen een reflectie te zien is (die is er nu wel, maar deze is absoluut niet helder genoeg).
        Ja, k heb hier al een aantal portretten e.a. gezien waar je een schitterende reflectie in de ogen opmerkt. Ik vermoed een tikkeltje gebrek aan scherpte in mijn foto die de oorzaak hiervan is.

        BDSizer (gratis van deze site te downloaden) al geprobeerd?
        Deze foto is aangepast met Bdsizer en later een kadertje eromheen met bordermaker. Inderdaad is er wat kwaliteit hierdoor verloren gegaan maar dat is altijd toch wel denk ik. Ik vrees dat ik de onscherpte in mijn hand moet zoeken.


        Oefenen, oefenen, oefenen dus... Ik vermoed ook dat ik na de aanschaf van een DSLR (binnenkort) wat kleine puntjes zou kunnen verbeteren (... hoewel het uiteraard niet het materiaal is dat de foto schiet ).

        In elk geval, enorm bedankt voor de opbouwende kritiek... Als beginner heb je heel veel aan dergelijke reacties !
        Canon 30d + 28-135mm IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Fien

          Toch is dit voor mij een leuke foto. Technisch misschien niet perfectc nee en inderdaad het gezichtje staat er niet helemaal op maar dit hoeft ook niet altijd. Ik veronderstel dat dit niet de enige foto van je oogappel is dus er zullen er nog wel genoeg zijn of komen met het gezichtje er volledig op.
          Het kindje is nu wat verborgen achter het eendje en de prop papier en dat heeft voor mij zeker ook zijn charmes.
          Zoals je zelf zegt : oefenen en nog eens oefenen, en je gaat er een mooi album aan overhouden waar je nog je hele leven van kan genieten
          Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

          Bezoek mijn foto's online

          Comment

          Working...
          X